Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 okt, 2021 18:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Het airbrushen maakt mij toch wel erg blij!!
(Had ik al gezegd dat ik dat jaaaren eerder had moeten doen? :P )
Het spuitwerk tot nu toe pakt fraai uit. Niet perfect, maar ik ben er content mee.
Dan is het tijd voor de tweede bewerking, de S-100 word aan de bovenzijde grijs gespoten, de Viribus krijgt eerst een rode lijn.
Ik heb nu wel na het afplakken een tweede, bredere plakband gebruikt om te voorkomen dat er een nevel op een gedeelte komt waar ik dat niet wil hebben.

photo 546237

En gelijk doorpakken en de kleuren aanbrengen. Naarmate het zelfvertrouwen groeit, word ook het resultaat steeds beter;

photo 546238
photo 546239

De dekopbouw van de Schnellboot kan weldra worden geplaatst, het dek van de Viribus vergt nog veel werk.
En het gedeelte boven de rode lijn moet zijn kleur nog krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 nov, 2021 22:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
En zo tussen de bedrijven door is er regelmatig tijd om te modelbouwen.
Op het dek van de Viribus zijn de nodige delen door PE vervangen, ook heb ik vier conische plastic asje op het voordek door messing exemplaren vervangen. Hier komen nog handwielen op van PE.
photo 546349
photo 546424

Tijdens het drogen van de lijm ben ik bezig geweest om het dek van de S-100 pas te krijgen. Die paste niet zonder meer en hier en daar moest er wat van het dek worden weggeschuurd. Maar uiteindelijk is dat gelukt. Wel zal er een enkel kiertje moeten worden weggewerkt.

photo 546425

Op het dek van de Viribus is het meeste PE nu aangebracht, de wat fragiele delen doe ik later. Het dek is klaar voor de grondverf.

photo 546427
photo 546428

Tijd om mij op de romp van de Viribus te richten.
En toch nog even het middelste roer en de schroeven op de S-100 gemonteerd.

photo 546429


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 nov, 2021 22:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Vandaag toch maar het wat fijnere PE geplaatst. Met het in de grondverf zetten van het dek worden deze delen dan ook meegespoten.
Dat zijn vier kleine hekjes op het middengedeelte van het dek:
photo 546469

En vier handwieltjes op het voordek:
photo 546468

Ook het voordek van de S-100 is nu geplaatst, daar moest een beetje geweld aan te pas komen maar dat pakte goed uit.
Tot mijn spijt zijn er wel wat krassen/vegen in de lak ontstaan. Maar eens zien hoe dat te corrigeren.

photo 546471

Als alles mee zit kan ik morgen de nodige delen van de Viribus in de grondverf zetten, en kan ik met de opbouw van de romp beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 nov, 2021 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Lekker priegelen met PE, vaak gedoe maar geeft wel meerwaarde aan menig model :wink:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2021 12:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
david schreef:
Lekker priegelen met PE, vaak gedoe maar geeft wel meerwaarde aan menig model :wink:


Ja, dat PE is zeker priegelwerk maar ik vind het heerlijk om mee te werken.
En als het dan naar behoren lukt geeft dat veel voldoening en komt het model zeker ten goede.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2021 22:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik heb die trawler ook ooit eens voor een paar euro overgenomen, maar als ik dat scheepje zo zie, moet ik hem ook maar niet verkopen, want daar is ie veel te leuk voor.
P.s. Mooie strakke lijnen afgeplakt zeg.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 nov, 2021 10:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
markie schreef:
Ik heb die trawler ook ooit eens voor een paar euro overgenomen, maar als ik dat scheepje zo zie, moet ik hem ook maar niet verkopen, want daar is ie veel te leuk voor.
P.s. Mooie strakke lijnen afgeplakt zeg.


De trawler is zeker de moeite waard, leuk model en leuk formaat. Eigenlijk zo'n model waar je zelf nog de nodige details aan kunt brengen.
De strakke lijnen zijn met behulp van Tamiya tape gedaan. ( en tegenwoordig met leesbril en loepbril :P ).
Leuk dat je dat opvalt. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 nov, 2021 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Goed om te weten, ik zal hem eens uit de kast toveren. Ik wilde hem verkopen, had hem overgenomen voor een tientje. Het boekje miste namelijk, vervolgens bij revell een nieuw boekje en decals gekregen en de boel is weer compleet. Maar ik heb hem al eens bekeken en hij leek mij ook al wel leuk om te maken, dus goed om te weten.

Ik heb zelf altijd wat moeite met die hele strakke lijnen op de juiste breedte, maar jou was het in ieder geval goed gelukt.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 nov, 2021 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
markie schreef:
Ik heb zelf altijd wat moeite met die hele strakke lijnen op de juiste breedte, maar jou was het in ieder geval goed gelukt.


Dat moet toch te doen zijn. Vaak zit er al een dun randje op de romp gegoten. Als je daar Tamiya of vergelijkbare tape strak tegenaan plakt, en goed aandrukt, dan kan het haast niet missen. Als zo'n meegegoten randje ontbreekt, dan kun je zelf een hulplijntje aftekenen met een potlood of fijnschrijver op een b.v. blokje. Je moet dan wel de romp stabiel en recht zetten.
Gaat je vast lukken, en wellicht hebben medebrouwers nog welbetere tip's.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 nov, 2021 21:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
En dan ligt alles zo weer een tijdje stil. Druk geweest met 1:1 projecten. :wink:
Het dek van de Viribus zit nu in de grondverf, samen met wat grotere PE delen die aan de romp komen, volgens mij t.b.v. de torpedo netten.

photo 547703

Ook de S-100 vorderd gestaag, al verder dan hier op de foto. Die foto's volgen nog. Momenteel word er aan een touw op het voordek gewerkt.

photo 547704

Ik hoop komend weekend weer lekker verder te bouwen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement