Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2021 17:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 09 apr, 2019 17:07 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Noord Drenthe
23+ centimeter?
Da's een mammoettanker voor mij jôh. :D
Zie de Smit Nederland 1:200
Smit Nederland 1:200 RC https://imgur.com/gallery/Ads9d9X

_________________
Iedereen heeft tegenwoordig ergens een mening over. Ik vind daar wat van.


Laatst bijgewerkt door Bootjebouwer op di 03 aug, 2021 17:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2021 17:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Rob,

Ik heb wel helemaal niets met boten, maar ik heb je project met veel belangstelling gevolgd. Een prachtig staaltje scratch bouw. Petje af. :brouw: :brouw:
Zeker de romp met die vele moeilijke krommingen, die heb je er goed in gekregen.
Het modelletje oogt ook veel groter dan 1/144.

Hopenlijk zijn er veel liefhebbers voor. Het is tenslotte wel een uniek model. :wink:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2021 8:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jul, 2021 11:06 am
Berichten: 130
Rob,

In stilte en met bewondering dit bijzondere ontwerp van een eigenzinnige man gevolgd.
Tot uiting komt naar mijn idee dat het ontwerp toch raakvlakken heeft met de vliegerij !

Maar wat je als bouw prestatie heb neergezet is echt heel mooi gedaan met liefde en veel
doorzettingsvermogen.

Hopelijk komen er veel Q.E.D.s voorbij gevaren hier in Nederland maar ook elders op de wereld
waar men dit zeker ook kan waarderen.

groet,
Dick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2021 9:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Het origineel had een aantal raakvlakken met de vliegerij:

- vliegtuigmotoren voor de aandrijving :mrgreen:
- lichtgewicht bouwmethoden uit de vliegtuigindustrie
- en dezelfde modelfilosofie die Fokker er in zijn fabriek op nahield: snel inspringen op trends ipv decennia lang hetzelfde te bouwen (wat zeker toen in de jachtbouw gebruikelijk was)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2021 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Dank voor de complimenten voor dit product van Maarten Schönfeld en mij (Maarten heeft de master voor de fraaie romp en het grootste gedeelte van de kap gemaakt).
@ Bootjebouwer: Ja, de Smit Nederland is nog wat kleiner, naar dat is een injectie bouwdoos. De resin romp en kap van de Q.E.D. wegen een kleine 130 gram, de romp blijft net drijven in water. Dus om hem aan te passen voor RC moet er wel wat gebeuren; de romp voor tenminste 70 tot 80% uithollen bijvoorbeeld om de waterlijn goed te krijgen en het dek vervolgens herstellen/opnieuw bouwen. Ik ben benieuwd of je je daaraan zou willen wagen.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2021 10:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 09 apr, 2019 17:07 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Noord Drenthe
robh schreef:
Ik ben benieuwd of je je daaraan zou willen wagen.

Rob

Willen zeer zeker.

_________________
Iedereen heeft tegenwoordig ergens een mening over. Ik vind daar wat van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 aug, 2021 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Mooi eind resultaat Rob.

De vorm van het schip zit er mooi in en details zijn er genoeg te zien.

Halverwege je project toen je het bovendek aluminium kleur had gegeven had ik even twijfels of dat niet wit moest zijn als ik het op de fotos
van de 1e pagina bekijk maar ik neem aan dat je daar wel grondig research naar hebt gedaan.

Verder alleen maar lof, zeker op deze schaal.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 aug, 2021 13:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Halverwege je project toen je het bovendek aluminium kleur had gegeven had ik even twijfels of dat niet wit moest zijn ...

Dat hadden wij ook. Maar gelukkig was daar de kleurenfilm, en die zei duidelijk: aluminium.

photo 541753

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 aug, 2021 18:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 sep, 2018 9:34 am
Berichten: 12
Bootjebouwer schreef:
robh schreef:
Ik ben benieuwd of je je daaraan zou willen wagen.

Rob

Willen zeer zeker.

Beste Bootjebouwer,

Klein probleempje: we hebben de romp niet hol ontworpen, en PUR- resin is zwaarder dan water. Zoals het model nu is zinkt het als een baksteen. Je zou het eerst helemaal moeten uithollen, en dat lijkt me een flinke klus! Ook niet een geheel veilige klus: als je resin gaat frezen moet je voor een goed stofafvoer zorgen en ook een ademhalingsmasker dragen, een Corona-maskertje is niet voldoende. PUR-stof is niet ongevaarlijk en staat bekend als kankerverwekkend.

Maar als je daar raad mee weet zou ik zeggen: ga je gang! Het moet geweldig zijn om dit kleine jachtje over het water te zien scheuren! Ik heb naar je filmpjes van de Smit Nederland gekeken, en het ziet er hallucinant uit! Dat scheepje vaart op schaal ongeveer 45 knopen! het echte schip haalt niet meer dan hoogstens 12... Maar het ziet er humoristisch uit: razendsnel achteruit slaan en weer vooruit... :lol: :lol:

Maarten

PS: ik heb getekend voor het maken van de romp van dit QED-model: Anthony Fokker had duidelijk ervaring met planerende rompen van speedboten, en zelfs dit 34m lange schip zal vermoedelijk hebben kunnen planeren, mits het voldoende snelheid had om 'in planée' te komen zoals zeilers dat noemen. Dus als het je lukt om het bootje licht genoeg te maken dat het op de waterlijn drijft, en dan ook nog een paar knappe e-motortjes er in te bouwen, zie ik het wel lukken om te planeren, en dan gaat-ie als een raket!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 aug, 2021 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Prachtmodel van een prachtschip Rob en Maarten :brouw:

Ik weet niets van schepen, wel dat ik er heel graag 1 zou bouwen. Een futuristisch Fokker ontwerp is dan precies wat ik zocht. Ik kijk er erg naar uit dat ik alles met eigen ogen mag bekijken.

Ik denk aan een waterlijn versie, of is dat heiligschennis? Kunnen we de film binnenkort allemaal zien?

Groet, Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement