Alles nagelopen, nog een bankje wat losgeraakt was en toen kon de opbouw vastgelijmd worden. Die paste zo goed (in ieder geval in het midden) dat ik hem daar maar op een paar plaatsen gelijmd heb. De achtersteven vroeg maar een druppeltje lijm en toen zat hij ook vast.
De voorsteven ging wat lastiger, die zat niet precies in het midden. Dat corrigeren viel nog wel mee, maar daardoor begon de verschansing aan stuurboord, waar het luik weggehaald was, te golven. Lijm aangebracht en met tape in de goede verm vastgezet.
Het stuk van de schoorsteen wat onder de canopy hoort vastgelijmd en de canopy er op gelijmd met Kristal Klear .....
O, wat is een handleiding toch lekker! Want ja, ik was vergeten het stuurwiel op de brug te monteren. Canopy er af, Kristal Klear verwijderen met een vochtig wattenstaafje. Dat vond het Vallejo aluminium ook wel leuk, die ging dus op sommige plaatsen lekker mee. Daarom niet getreurd, gewoon doorgaan.
De canopy er weer op en wat retoucheerwerk later:
Helaas is aan de binnenkant van de canopy een beetje Kristal Klear zichtbaar, een gevolg van de reparatie operatie. Het zij zo, ik ga niet weer de boel slopen.
Daarna de mast en hijsboom. Eerst het stukje staf, dat al chroom geschilderd was, tussen dek en bovenbouw gelijmd en de boom er tegenaan gezet.
Vervolgens het stukje staf boven het dak er af gesneden en de mast er op gelijmd.
Tenslotte de reddingsboeien tegen de zijkant gelijmd met Kristal Klear.
En hetzelfde recept op de achtersteven.
Rest nog de schoorsteen, de laatste decals en de tuigage.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.