Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 13:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2006 8:56 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Vol trots presenteert ModelBrouwers.nl iedereen de eindresultaten van de BCC "Militaire voertuigen"!
Vanaf vandaag (1 september) kan iedereen hun stem uitbrengen.
De nummer 1 krijgt 3 punten, nummer 2 krijgt 2 punten en dan blijft er 1 punt over voor de nummer 3.

Als je een stem uitbrengt, doe dat dan volgens onderstaand voorbeeld:
Naam nr1: Piet Plezier
Naam nr2: Handige Harry
Naam nr3: Peter Beter
Eventueel kun je onder je bekendmaking nog wat reacties kwijt.

OPMERKING: De stemronde duurt tot en met 14 september.

En dan zijn hier alle eindfoto's van de BCC modellen in willekeurige volgorde:

Ronald Kok - T30
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ruud - M998 Cargo-Troop Carrier
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fightingfalcon - Sd. Kfz. 186 Jagdtiger
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arie Kabaalstra - Biber Bridgelaying Tank
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Antonin - U.S. Multiple Gun Motor carriage M16
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Laatst bijgewerkt door Deathtrap op vr 01 sep, 2006 8:43 am, in totaal 8 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 8:41 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Dames en heren... het stemmen kan beginnen. Ik schiet af met mijn drie winnaars

uhhh even wachte... Ik wil eerst nog even zeggen dat dit de moeilijkste keuze was die ik ooit voor een BCC moest maken. Hoewel het aantal deelnemers klein is, vind ik het niveau erg hoog. Dus mijn keuze zit hem echt in de marge

Naam nr1: Antonin
Naam nr2: fightingfalcon
Naam nr3: Ronald Kok

Als grote winnaar komt bij mij Antonin uit de bus. Als ik naar zijn model kijk, dan leeft er iets. Het model zou zo uit de monitor kunnen komen rijden.
Daarnaast die van fightingfalcon. Dit model vind ik gewoon schitterend om te zien en met name vanwege zijn airbrush werk.
Tot slot het model van Ronald. Die heeft van een eenvoudig laag gedetailleerd model toch wat moois gemaakt. En dat dwingt ook mijn respect af.

Heren gefeliciteerd met deze punten! Ik hoop dat het een spannende wedstrijd wordt voor allen!

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 9:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
hierbij mijn punten, wat wel erg lastig was omdat er inderdaad weinig deelnemers waren, en het niveau zichtbaar hoog ligt. maar er moeten punten komen en dit zijn ze.

Naam nr 1: Antonin
Naam nr 2: Fightingfalcon
Naam nr 3: Arie Kabaalstra

Antonin : een erg "levende" wagen geworden die, zoals arno al zegt, zo op je afrijdt.
Fightingfalcon : bij deze vind ik de camo helemaal top. super
Arie : een erg apart model wat er ook nog eens top uitziet.

en de overige zagen er ook top uit maar er moeten er 3 bij naam worden genoemd.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 9:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 okt, 2005 17:14 pm
Berichten: 328
Woonplaats: Twenthe
zo, hier mijn inbreng.

Naam nr 1: FightingFalcon
Naam nr 2: Antonin
Naam nr 3: Ruud

Ik vind alle modellen zeer goed gelukt maar deze 3 vond ik toch een van de uitblinkers, het camoschema van fightingfalcon vind ik zeer mooi dus daarom vind ik die het mooist en dus nr1.

Dirk

_________________
''Ik heb geen speciale gave, Ik ben gewoon nieuwsgierig''
Albert Einstein
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 9:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
OOk ik vind dit moeilijk, sowieso is het moeilijk van foto's te beoordelen omdat je niet kan zien of een model netjes gebouwd is. Ik heb daarom ook even de bouwverslagen er bij gepakt. Je mag helaas geen gedeelde plaatsen weggeven en das jammer dus stel ik een virtuele aanmoedingsprijs in

3 punten voor de M16
Dit vanwege de afwerking die voor een beginner erg goed is gedaan.
Denk de volgend ekeer aan een wat meer gebruik van pinwashes die de details beter uit laat komen

2 punten voor de T30
De technieken op dit voertuig zijn gewoonweg goed toegepast, daarbij de toegevoegde details maken dit een aantrekkelijk model
Tja, hier vallen weinig commentaren bij te geven

Die ene punt is heel moeilijk om die weg te geven, want er zijn er meerdere die voor mij in aanmerking komen.

Ok, 1 punt voor de M998
Opnieuw voor het bouwen en toepassen van technieken die eigenlijk nieuw waren voor de bouwer. Het is een mooi model geworden met mooie aanvullingen die het voertuig compleet maken


De aanmoedigingspunt zou ik willen geven aan de Jagdtiger. De bouw is redelijk strak, ik zie echter wel wat kieren en gietranden op oa de brandblusser. De airbrush is goed gehanteerd, maar er zou de volgende keer wat meer aan verouderingstechnieken mogen worden toegepast. Een washje, wat pinwashes her en der laten dan dit model beter tot zijn recht komen

BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 9:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 aug, 2006 13:51 pm
Berichten: 62
1. Anton
2. fightingfalcon
3. Ruud


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Dit is geen wedstrijd meer. :lol: De keuze is te moeilijk.
Voor mij zijn ze feitelijk allemaal winnaar.

1° plaats ofte 3 punten. : voor de M16 Van Antonin.
Als beginner vind ik erg goed gedaan. Eigenlijk had ik op dezelfde eerste plaats ook Ronald willen zetten of onze vriend met zijn Daf 330 Bergingswagen voor zijn excelent scratch werk.

2° plaats ofte 2 punten. : voor de T30 Van Ronald. Voor de gebruikte technieken, voor de klinknagels . Omdat er uit een eenvoudig model met weinig details Toch een aantrekkelijk eindresultaat is bekomen.

3° plaats ofte 1 punten. : voor de M998 Van Ruud.
Hier wordt het echt moeilijk. aan wie dit laatste punt geven. Aan de M998 voor het toepassen van de wheater technieken , aan de jagdtiger voor het airbrushwerk, of aan de bridge ???

Ieder van de drie verdient een ereplaats maar ik moet kiezen. De bridge valt dan het eerste af. ik vind daar de veroudereingstechnieken niet goed geslaagd. het model komt iets te kunstmatig, te wit over.
De jagdtiger? men moet geen veroudering toe te passen, het mag ook eens uit de fabriek zijn, maar ik zie nog spleten en hier en daar een gietrandje.

Samenvattend

1) Antonin
2) Ronald Kok
3) Ruud.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 11:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Pfff moeilijke keuze! Ze zijn allemaal goed geslaagd! Maar uiteindelijk is dit mijn top 3 geworden:

1. Ronald Kok - T30, Een model waar veel moeite is ingestoken om er iets moois van te maken. En dat is onwijs goed gelukt.

2. Antonin - U.S. Multiple Gun Motor carriage M16, Zeker op de tweede foto ziet hij er gewoon 'net echt' uit. En dat gaf de doorslag!

3. Ruud - M998 Cargo-Troop Carrier, Lekker modderig, en leuke details in de achterbak enz.

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 11:51 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
De keuze was niet zo erg moeilijk omdat er weinig deelnemers waren en iedereen heeft uitstekend model neergezet. Maar ik kijk vooral naar ervaring en welke technieken ze allemaal hebt gebruikt. Dus mijn beslissing is.

1e: Muliptle Gun Motor van Antonin (prachtig verweerd, ondanks dat model gevallen is en heeft erg weinig ervaring in dat gebied.)

2e: Jagdtiger van Fightingfalcon (Ook voor de eerste keer en toch knap techniek neergezet en alles voor 1e keer uitgeprobeerd zoals pigmenten etc.)

3e: Biber Bridgelaying Tank van Arie (Ouwe rot in dat vak..heeft meer ervaring mee dan Antonin en Fightingfalcon. Maar Arie heeft hoop zelf gescratcht wat ik wel erg knap vindt.)

Voor mij zijn de rest ook de winnaar..maar helaas mag ik 3 stemmen weggeven.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 12:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
moeilijke keus maar hier is de lijst

1: antonin. een goed geweatherd model en mooie details. enige minpuntje vind ik de tracks bij het bovenste loopwieltje.

2: ronald. mooi modderig loopwerk en verderdere weathering een leuk niet allerdaags onderwerp. waarom geen 1? dit model komt minder cht over als de m16.

3: fightingfalcon. mooi geairbrushd maar jammer van de bijna afwezige weathering.

waarom de andere 2 niet? de m998 vind ik mooi maar het grondplaatje mooier en die telt niet mee. de biber vind ik overdone met weatheren misschien komt het door de foto?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement