Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 jul, 2006 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Over dat afbreken van je onderdelen,

Is het mischien niet beter om eerst te plakken en dan te verfen.
Als het niet anders kan, schuur dan de geverfde plekken kaal waar er gelijmd moet worden want lijm en verf gaan niet goed samen.

Ronald

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 jul, 2006 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Dit doe ik al zoveel mogelijk. Maar nu houd ik gewoon de tape erop totdat de laadbak erop zit, ik denk dat de laadbak voldoende steun gaat geven om de zaak alsnog op z'n plaats te houden.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 aug, 2006 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Eindelijk weer een verder gegaan. Het gaat met modelbouwprojecten al het zelfde als met de projecten van school. Denk je, ach nog 2 maanden, tijd zat. Nu heb ik krap 1 maand. Dus snel de HEMTT er weer bijgepakt, en wat gaan schilderen. Nu vraag ik me 2 dingen af.

1. Wie heeft italeri geleerd hoe een motorblok eruitziet? Ze mogen wel eens een nieuwe informant zoeken.
Afbeelding

2. Wie heeft die interieur kleur verzonnen? Het pale green zal vast een doel dienen, maar het enige waar ik op kan komen, is dat als de bemanning is geraakt, dat je snel kan zien waar het bloed en de missende ingewanden gebleven zijn.
Afbeelding

Weet iemand waarom ze in dit voertuig voor bleekgroen hebben gekozen?
En waarom interieurs zowizo vaak licht gekleurd zijn, want is het niet verstandiger om het interieur ook te camoufleren?

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2006 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
INmiddels heeft het gehele interieur zijn groene basiskleurtje. Volgende stap is het aanbrengen van details en evt verwering.

Ook ben ik begonnen met het in elkaar zetten van de laadbak.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2006 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Maar weet iemand toevallig waarom er voor een licht groene interieurkleur is gekozen. Is dat om in geval van een aanval, te zien waar het bloed gebleven is, en dit makkelijker op te ruimen, net als in operatiekamers?

Of is er een andere reden voor?

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug, 2006 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Na al het moddergooien van Ruud (in dit geval zeer positief bedoeld), keek ik rechts van m'n laptop. Daar lag een sprue met keurig strak gelakte deeltjes.... Dat word stevig doorpoten. Nu wil ik niets overhaasten, dus ik kan niet zeggen of ik de deadline haal, maar ik doe m'n best.
Afbeelding
Dit is wat ik na wat lijmsnuiven in elkaar heb zitten Ook is het chassis af. En het interieur is in z'n groene basiskleur gepaint. Morgen ga ik weer wat voorschilderen en een beginnetje maken aan het detailleren van het interieur. Ook hoop ik een beginnetje aan de laadkraan te kunnen maken.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 aug, 2006 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Veel verder dan de 15% dat hij nu af is, zal hij voor de BCC niet komen vrees ik. Na een weekje vakantie is er nog minder tijd om hem klaar te krijgen. En ook heb ik niet meer zo veel zin om verder te gaan als in het begin. En ik vind deze wagen wel zo mooi dat ik er echt m'n best op wil doen. Voorlopig gaat hij dus de ijskast in, en ga ik er af en toe weer eens aan verder.

Sorry dat ook ik deze mededeling moet doen.

Iedereen die nog wel "in de race" is, heel veel succes toegewenst.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement