Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug, 2006 22:38 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Dank je Robert,
die neem ik mee voor het weekend,want dan pas ik nog een paar kleine detailtjes aan,zoals een beetje stof en hier en daar nog een likje verf..


Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug, 2006 0:23 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ruud, begint al wat te worden ik zit toch een beete te twijfelen aan je modder, het is te egaal aangebracht vind ikzelf. Ik mis de spetters die de voorwielen op de zijkant gooien. De andere opmerkingen aangaande vuil op de vloer van de rijders en misschien een paar modderige voetstappen in de laadklep zijn al gemaakt. Nu komt het deels door de flits, maar m.i. je bepakking glimt nogal en is eentonig van kleur. Ik beoordeel dit van de foto, dus vergeef me als ik onzin klets. JE kan dit verhelpen door een blauw filter ove een munitiekist te gooien en een beetje spelen met washes en drybrushes met lichtgroen en vleeskleur op de bepakking.

Ik neem aan dat je ondergrond nog gaat inkleuren met diverse kleuren bruin en zwart (in de sporen zal de modder natter zijn dus donkerder)

BertUS (die dit alles zeker niet heeft geschreven om je naar beneden te halen, je werk af te kraken of wat dan ook)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 aug, 2006 9:26 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Dat komt ook geen seconde in me op,om dat te denken Bert,dat je dat daarvoor zou schrijven...ik neem al de kritische aan/op merkingen zeer hoog in me op,want jullie zijn juist de brouwers die weten hoe het moet.

D'r waren nog paar dingen die ik van plan was te doen, zoals je al zei Bert, wil ik de ondergrond nog voorzien van een laag met een zwarte wash zo dat schaduwen er uitkomen en de sporen donkerder maken (wat ik dus nu van jou als een goede op/aanmerking heb gehad) :wink:

Er zitten aardig wat spetters (misschien dat dat inderdaad door de flits wat minder lijkt) op de zijkant en ik wil niet te veel doen zodat het straks teveel is.

Wat betreft de verpakking,kan ik daar met een matte wash gewoon overheen ga zo dat het wat doffer lijkt?
Ik wil trouwens nog overal wat stof aanbrengen,zou de verpakking daardoor ook wat minder glansen?

De Cabine heb ik inmiddels al een beetje gedrybrushed en ziet er nu vuil uit. :) Was inderdaad te schoon voor een vieze truck.

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 aug, 2006 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ruud, het ziet er mooi uit.

Maar ik denk dat wat begroening in de modderpoel niet verkeerd zal staan. Dus wat mosjes ofzo. En misschien kun je waterplassen erin maken met vernis of blanke lak (ik weet niet wat het beste is voor modderig water, want vernis geeft een beete bruinachtig spul, terwijl de ondergrond ook al bruin is.

Maar aan de andere kant, het gaat om het voertuig, en dan leid alles wat je aan de ondergrond doet af van het voertuig.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2006 22:17 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Ben weer bezig geweest in het weekend en heb hele leuke updates voor jullie (en voor mij om te doen natuurlijk) :lol:

Ik ben zeker met jullie (opbouwend) kritiek eens,dr moest meer kleur in en hier en daar was het te schoon...

Wat heb ik gedaan..winkelen...haha ben ff goed gaan kijken wat ik wou hebben aan gras cq mos of iets derg. en hier en daar tips gevraagd en gelezen.

Als 1e was ik het met Robert eens dat er wat groen in mocht komen..heb ik dus ook gedaan door gras aan te brengen...niet te veel,gewoon twee eenvoudige grasperkjes...Ik heb dus gekozen voor niet te donker en natuurlijk ook niet te licht..wel een beetje gras wat nog groen is ipl uitgedroogd of net vers. Wat ik ook als leuke tip van een medewerker kreeg was als er water of een vochtige grond in de buurt was,wat riet of stengels te plaatsen...

Afbeelding


Wat je ook goed kan zien is op deze foto is dat ik het advies van Bert T. gevolgd heb om wat lichtere kleuren aan te brengen ipv een de zelfde kleur te gebruiken en heb dus rondom de perkjes en uit eenlopend lichte zandkleur aan gebracht..geef een zeer realistisch effect moet ik zeggen...dank je Bert :wink:

Wat ik ook heb gedaan is de sporen donkerder gemaakt omdat zoals Bert zei dat het natter en dieper is,alleen het is iets te donker geworden dus daar ga ik nog even aan werken.

Afbeelding

De binnenkant wat vrij schoon was heb ik ook even aan gepakt en vies gemaakt met wat gedroogde modder.

Afbeelding

Afbeelding

Wat je bij de laatste foto ook kan zien is ik ook 1 van de 2 tassen toch een andere tint heb gegeven dan de andere...net als wat er gezegd was, te eentonig.

Ook heb ik (niet te zien op deze fotos) er later wat plasjes bij gemaakt op de diepte puntjes in het modder..
Dat heb ik gedaan door dun vloeibaar revell lijm er in te strijken zodat de oppervlakte van dat plasje mooi glad is..het is nu aan het drogen dus ik hoop dat het effect goed zichtbaar word.
:brouw:
Ik ben zeer blij en tevreden met de op/aanmerkingen die jullie geven wat mij dus verder helpt en het geeft me een goed gevoel een effect goed te kunnen neerzetten..

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2006 22:36 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ruud, die op een na laatste foto...die overrompelde mij volledig....wauw :shock: . Zeer netjes (al die moddertroep :mrgreen: ).
Het idee van dat groen kwam overigens van Ngwland, dus ere wie ere toekomt, het ziet er echt goed uit.
De vervuiling (modder ed.) aan de binnenkant van de wagen ook, niet te veel en niet te weinig.

Het enigste wat ik nu nog moet gaan doen is mij in een diep weggestoken hoekje gaan schamen dat ikzelf nog niet eens een start heb kunnen maken met mijn BCC model, en het er deze BCC ook niet van zal komen :oops: .

MAARRrrrrrrr.......ondanks dat ik een legervoertuigennoob ben heb ik er een goed gevoel over dat ik toch een hele kleine bijdrage aan jouw model heb mogen leveren 8) .

Je hebt hier echt wat puiks neergezet :brouw: .

Mijn complimenten!!

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2006 22:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Ten eerste, jammer Robert dat je die Bigfoot niet kan afmaken, dat vind namelijk ook een van de mooie stoere groffe trucks.. :mrgreen: .. Net als de truck van Tom.

En om de ere van nguwland te herstellen heb ik zijn naam gauw gewijzigd.. :wink:

Bedankt voor de complimenten Robert,zoals ik al zei, daar zijn we met ze alle voor om elkaar tehelpen tips,truc en het fijne werk te leren.

Ik ga morgen nog kleine veranderingen aanbrengen zoals de spoor wat lichter maken en kijken hoe het met de plasjes is gegaan.

G Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2006 23:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ziet er goed uit, ik zou alleen dat gedeelte waar geen sporen zijn iets minder glimmend maken of je voertuig glimmend maken, om een regenbui te simuleren.. Nu is je voertuig droog, maar de grond nat
Voor de rest., Complimenten
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug, 2006 17:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Dank je Bert, ik ben nu bezig de sporen wat te verlichten,maar ik ben er al een keer overheen geweest met Humbrol Matt clear,omdat ik het dus ook te glanzig vond,maar hij is niet echt Matt geworden...met wat kan ik het beter doen?

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug, 2006 17:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Als je ondergrond niet meer hoeft aan te raken, kan je er met pigmenten over heen (de goedkopere oplssing is een paar pastelkrijtjes kopen in een paar bruine kleuren en deze even afschrappen tot je poeder heb, dan een droge penseel in het poeder dopen en poetsen maar
wat glimmend er door heen laten glinsteren is niet erg, al is dit heel moeilijk om dit uit te leggen
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement