Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: BCC 2008/ 2009
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 12:27 pm 
Naar aanleiding van projecten die ik hier heb liggen schoot mij iets te binnen voor een volgende BCC...Er liggen een aantal kitjes van coureurs die zijn overleden...Een beetje crue, maar toch heeft het iets speciaals.

Zou het dus misschien een idee kunnen zijn om een "Tribute-BCC" te gaan organiseren? Dan kan iedereen zijn ei kwijt, omdat er bij elk onderwerp wel iets te verzinnen valt.

Bijv.:
De Ferrari van Gilles Villeneuve
De MotoGP Honda van Kato

Als het maar een voer/ vlieg/ vaar/ ander/ dinges is waar iemand in of mee omgekomen is. Ik wil het zeker niet sensationeel laten overkomen, want dat is het niet. Maar misschien wel een mooie contest om bepaalde markante figuren of sporthelden weer even op een bijzondere manier te laten "herleven"...

Het is maar een idee, maar zonder ideeën wordt het organiseren van een nieuwe BCC er niet makkelijker op.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 14:15 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dan zal ik zeker mee doen. Maar dan met de eerste hydroplane van ferrari. :P

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 14:35 pm 
Ik heb even gegoogled, Rik, maar dat zou een bijzonder mooi project zijn! 8) Misschien nog meer brouwers met goede ideeën?
Zelf zou ik waarschijnlijk gaan voor de Telefonica/Movistar Honda waar Kato op Suzuka mee gecrashed is in 1/9. Toch een nieuwe kit, dus dat moet gevoelsmatig gaan lukken! :wink:
We hebben dus al een vaartuig en een motor. Auto's zal ook het probleem niet zijn en vliegtuigen evenmin. Genoeg superbrouwers op dit forum en als een ieder dan bij zijn of haar favoriete onderwerp kan blijven moeten er toch geweldige inzendingen gedaan kunnen worden?

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Dan denk ik ook dat ik meedoe met de Kato motor. Maar dan wel Tamiya 1/12de natuurlijk. Ik heb hem zopas nog aangeschaft.

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 15:03 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
We hebben er al drie bij elkaar, gaat goed. :P

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Maar voor de militaire brouwers zit er dan deze keer niks bij, dus ik sla deze over :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
BigBen1 schreef:
Maar voor de militaire brouwers zit er dan deze keer niks bij, dus ik sla deze over :wink:


Daar zit er nog de meeste keuze in! Hoeveel zijn er niet gesneuveld in de oorlog ;)

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 23:40 pm 
Op die manier heb ik mij nooit in WO I of WO II verdiept, maar er zullen toch ongetwijfeld een flink aantal hoge pieten omgekomen zijn in een bepaald voertuig of i.d.
Het hoeven natuurlijk geen personen te zijn die de hele wereld kent, maar als ik een gemiddelde Nederlander vraag wie Daijiro Kato was, dan zal 95% zijn schouders ophalen en zeggen: "Wie?????"
Als je aantoont dat de persoon die je wilt laten "herleven" met je inzending toch een bijzondere rol heeft gespeeld en is gesneuveld in een bepaald type tank b.v. , dan lijkt het mij al oké. Dan moeten er voor de militaire bouwers toch ook opties genoeg zijn? Als voorbeeld noem ik maar even Michael Wittman die omkwam in zijn Tiger-tank. Geen onbekende lijkt me! Hij vernietigde in zijn uppie toch maar even 27 geallieerde voertuigen in één gevecht en dat ook nog in 15 minuten! :shock: ...En hij kwam later daadwerkelijk in zijn Tiger om. Dus...haal een Tiger-kit en doe mee... :D

Maar misschien loop ik al te ver vooruit...is niet de bedoeling!
Ik hoop alleen dat er veel mensen (lees brouwers) iets in dit onderwerp zien en dat we een hele gevarieerde BCC krijgen met heel veel fantastische inzendingen en dat we er dan ook nog een speciaal tintje aan kunnen geven...

Wilko :wink:
(die ook al zit te denken aan de F1-bolide van Ayrton Senna...opties genoeg toch?)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2008 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Op zich een goed idee, hoewel ik een beetje terughoudend geworden ben met aandkondigingen over het maken van modellen...(zie vorige motoren-BCC... :oops: klikkerdeklik).

Ik zou eventueel wel een model achter de hand hebben: de 1999 Yamaha YZR500 van Norick Abe.
Verder zou ik natuurlijk ook één van de 3 McLarens (MP4/5B, MP4/7 en MP4/8 ) van Ayrton Senna kunnen maken. Zijn wel auto's voor de verandering...

Ik zie wel of het wat wordt en of ik eindelijk eens wat tijd vrij kan maken voor een project. Zin heb ik wel, daar ligt het niet aan.
Het is meestal tijdgebrek waardoor het er niet van komt... :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2008 0:28 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ik denk ook dat de tijd die hiervoor zal staan dan ook wat langer moet kunnen. Het in elkaar zetten van een schip in mijn geval vergt toch wat voorbereiding. Daarbij denk ik dat wij ook een datum moeten maken.

Denk aan 1 januari 2009 of zo. Dan hebben we lang de tijd om het een en ander voor te bereiden, en ik wil ook wel meehelpen om iets te doen. :wink: Tenminste als dat nodig is. Dit is samen met de bcc motoren en de P.a.r.r. een geweldige BCC

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement