Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 aug, 2022 15:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bouwverslag Nr. 9

Beste bouwers,

Je zou het niet zeggen, maar er zijn weer heel wat uurtjes bouw(plezier) in dit model gaan zitten. :wink:

Eerst ben ik druk in de weer geweest, om twee treeplanken te maken. Ook hier weer puzzelen, hoe ik ze zou bevestigen, tussen de spatborden. Na het pas vijlen, heb ik later een paar steuntjes aan
de vloer gelijmd, waaraan de treeplanken zijn vastgelijmd. Vervolgens kon ik de opstaande zijkanten pas maken en aan de treeplanken bevestigen.
De twee portieren heb ik ook nog verder afgewerkt met deurgrepen, raamslingers en twee ruitjes.

Toen volgde nog een lastig karweitje; de koplampem. De koplamphuizen had ik al klaar, maar er moesten nog glazen op. De binnenkanten heb ik bekleed met aluminium folie, helaas was mijn
Molotow- chroom pen niet meer te gebruiken, de vloeistof liep niet meer door naar de punt.
De glazen heb ik weer uit doorzichtig plastic materiaal gezaagd en gevijld. Hiervoor waren wel twee pogingen nodig, ik schoot uit met het kerven van de lijntjes en de andere was minimaal te klein.
Nou ja, dat hoort er ook bij....LOL....

De bevestiging van de koplampen naast de radiator was ook een dingetje, gelukkig kon ik op foto's uitvogelen, hoe één en ander zat. Toch anders dan bij mijn andere truck modellen.

Na de koplampen was de voorbumper aan de beurt. Deze heb ik uit dun plaat van 1 mm gemaakt. Na het uitvijlen van de 4 openingen plus een slingergat in het midden, heb ik twee dunne strips boven
en onder aangebracht.
Hierna kon ik alle delen in zwart glans schilderen.

Ja en toen kwam de voorruit in beeld. Ook hier kwam een DVD- doosje weer goed van pas. Ik moest wel zoeken, om een krasvrij exemplaar te vinden. Verder was dit een kwestie van nauwkeurig meten en bij stukjes en beetjes voorzichtig pas vijlen. zodat hij netjes in de sponningen viel. Ik heb alle ruitjes met wat vloeibare Velpon vastgelijmd.

Wat nu nog rest zijn wat kleine details, maar die doe ik het laatst. Eerst maar eens met de printer aan de slag, om wat leuke opschriften te printen. Het resultaat zien jullie, hopelijk, bij het volgende
verslag.

Weer wat actuele overzichts plaatjes:

photo 563439

photo 563438

photo 563440

photo 563442

photo 563441

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 aug, 2022 19:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Fe
No
Me
Naal....

Mooi, heel mooi...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 aug, 2022 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bedankt Silenoz..!

Maar hij is nog niet klaar, hoor.... :D :D

Nou ja, bijna dan...

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2022 13:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bouwverslag Nr. 10 " Eindverslag "

Beste brouwers,

We zijn er, na zo'n drie maanden bouwen, is dit model nu af. :D

Sinds het vorige verslag, moest er nog één lastige horde genomen worden; de opschriften. Op het Net had ik, zo tussendoor, wat leuke dingen gevonden.
Ik heb eerst maar de printer een stevig schoonmaakprogramma laten draaien en vervolgens ben ik eens naar de optimale printinstellingen gaan zoeken.

Hierna aan de slag en ik was best tevreden met het resultaat. Na het vernissen en zeer nauwkeuig knipwerk zaten ze erop.

De laatste loodjes : wat kleine details, eerst maar vier sluitklemmen op de motorkap gemaakt, ëën enkele ruitenwisser ( dat kon nog in die tijd, eveneens één enkele buitenspiegel ) en als laatste
de twee nummerplaten aangebracht.
Hier en daar wat bijtippen met verf en toen was ie klaar !

Hier dan de eindfoto's van deze bread- delivery van.

photo 563621

photo 563620

photo 563622

photo 563623

photo 563624

photo 563625

photo 563630

photo 563631

Met wat binnengebeuren :

photo 563626

photo 563627

photo 563628

photo 563629

Ter vergelijking heb ik ook nog even zijn grote broer erbij gezet :

photo 563632

photo 563633

photo 563634

Het was weer een hele klus, dit model vergde veel puzzelen en veel werk, maar ik heb er weer veel plezier aan beleefd.

Ik hoop, dat dit verslag weer wat inspiratie heeft gegeven, aan de liefhebbers.

Veel plezier met de eindfoto's !

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2022 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Nou, inspiratie zeker! Fantastisch gebouwd en helemaal van scratch. Geweldig! Net als jouw scratch DC-2, gebruik ik deze foto's met groot plezier als referentie bij het lopende project van de Shell tanker uit 1934. Dank voor het delen van dit geweldige model.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2022 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Weer een plaatje, John :brouw:
Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2022 11:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bedankt voor jullie complimenten ! :brouw:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2022 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Nou dat is een heel knap stukje (scratch) werk, petje af....... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2022 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Mooi model geworden John.

Het heeft een mooie authentieke uitstraling met de kleurkeuze en de decals die je hebt gemaakt.

Ik mis alleen een brandstoftank....

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2022 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bedankt voor de reacties !

Peter, ik heb er wel aan gedacht, op de foto van de brochure blijkt de brandstoftank in de ruimte, onder de zitbank gemonteerd te zijn. Dus je ziet er niets van. Wat ook blijkt, de vuldop zit bovenop
de tank aan de rechterzijde. Niet zo'n veilige plek. lijkt me, maar ja, in die tijd werd er aan zulk soort dingen niet te veel aandacht besteed.
De zitting van de bank was meestal scharnierend gemaakt, om er bij te komen.

Maar bedankt voor je opmerking :brouw:

Met vr.gr.
JohnH


Laatst bijgewerkt door JohnH op vr 02 sep, 2022 20:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement