Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 14 jan, 2022 16:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bedankt Sebas,

Ja, de kleur geeft een betere indruk, hoe alles moet worden. Ik ben er tot nu toe wel tevreden over. Maar er is nog veel te bouwen.
Nu aan druk bezig met de belettering te tekenen op mijn PC. Daar krijg ik wel vierkante ogen van..... :lol: :lol:

Tot het volgende verslag ..

Met v.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2022 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bouwverslag Nr. 10

Beste brouwers,

De bouw komt steeds verder nu. Het begint er toch op te lijken. :D

Sinds het vorige verslag, heb ik het interieur compleet gemaakt met de diverse kleinere details, zoals versnellingspook, handrem en de pedalen. Ook heb ik tegen de achterwand twee lampjes
bevestigd.
Alvorens de cabine op het chassis te lijmen, heb ik eerst de zonneklep aangebracht. Die moest nog zwart worden, dat werkt met een losse cabine, wat makkelijker.

Na deze stap, kon het grote werk beginnen, de laadruimte op het chassis lijmen. Dit was wel een kwestie van goed uitzoeken, waar ik de delen met lijm moest insmeren. Het probleem vormde toch
de aansluiting op de cabine. Ik had al voorzien, dat hier wel een kier zou ontstaan. Dit heb ik verholpen met wat losse strips.
Nu de grote delen in elkaar zaten, kon ik beginnen met de kleinere details.
Tijdens de droogtijd, heb ik eerst de twee koplampen gemaakt. Hierbij heb ik dezelfde methode, als bij mijn vorige modellen toegepast. Dus twee lamphuizen uit dun plaat warm gemaakt en over een
malletje getrokken. Hierna de glazen uit wat doorzichtig plastic gevijld en het geheel afgewerkt met aluminium strip.

Hierna heb ik eerst maar de motorruimte aangepakt. Aan de hand van foto's de nodige draden slangen etc. aangebracht. Ik moet zeggen, dat het er allemaal tamelijk rommelig uit zag.
Als laadste kon de uitlaat onder het chassis gelijmd worden.

Dit was het resultaat:

photo 550544

Aan de hand van de foto's heb ik vervolgens de voorbumper gemaakt. Toch wel een belangrijk onderdeel, het bepaald toch voor een groot deel het "gezicht ' van het model, dus heb ik daar mijn best op
gedaan het zo goed mogelijk na te maken. Ik heb de delen uit dun 0,5 mm strip gemaakt. En het veert ook net zo, als een echte.
Tussen de berdijven door, heb ik de enkele ruitenwisser en achterlicht (ja, dat kon in die tijd nog :wink: ) gemaakt.

Ja, toen was het tijdstip van de belettering aangebroken. Na het nodige studiewerk van diverse foto's van verhuiswagens, heb ik mijn keuze gemaakt. Na wat schetsen op papier, heb ik alles uitgewerkt
op mijn PC met behulp van het "paint" programma. Dat is altijd een tijdrovend en behoorlijk vermoeiend karwijtje, zeker voor mijn oude ogen. Ik moet dit allemaal nog gaan uitprinten en verder
klaarmaken, voordat ze op het model kunnen.
Tussendoor heb ik daarom, ter afwisseling, de pinstriping gemaakt. Dat werd in die oude tijd vaak toegepast. Dus wat tape in oranje- rood geschilderd en dit op maat gesneden.

De overzichtsplaatjes :

photo 550545

photo 550546

photo 550547

Het einde komt nu toch wel in zicht. Dus gauw naar het volgende verslag ... :)

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2022 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dit ziet er weer fantastisch uit John. Ik vind het knap dat je dit allemaal kunt maken uit niets.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2022 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Wat een superproject is dit, geweldig. Gewoon met plaat beginnen en zo toewerken naar je eigen 620 verhuiswagen. Bewonderenswaardig :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2022 18:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 maart, 2008 13:55 pm
Berichten: 535
Woonplaats: Westfriesland
John, mooi hoor, zo'n karretje.
Alleen ik zou de pinstriping bij de wielkast mee laten lopen. Dus in dezelfde ronding als het achterspatbord.
Ga zo door.

_________________
Ervaring krijg je pas, net nadat je het nodig hebt gehad!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2022 21:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bedankt allemaal voor jullie reacties !

Ja, ik had in eerste instantie langs de ronding de pinstriping aangebracht, alleen mijn tape bleef niet netjes glad zitten. Ik moet nog kijken of het met andere tape lukt.
Voorlopig ben ik nog steeds bezig met de belettering. Het is heel moeilijk, de groene achtergrond gelijk te krijgen tussen het model en de printer.

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2022 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Dat gaat de goede kant op.
Het lijkt mij een lastig klusje, die pin-striping aanbrengen maar het is je goed afgegaan.
Ook de opvulling tussen cabine en laadbak valt niet eens op!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jan, 2022 15:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bouwverslag Nr. 11

Beste mensen,

De laatste grote klus zit er op !

En het was een klus: ik ben vorige week, elke dag bezig geweest met het uittekenen, printen, bijwerken en aanbrengen van de belettering en dat in meerdere gangen. Het ging allemaal niet vanzelf.
Het ontwerpen ging eigenlijk best vlot, maar de juiste kleuren, uit de printer op de decalsheet krijgen, dat was een ander verhaal. In ieder geval 1 vel misdrukken, maar al doende leert men
en uiteindelijk had ik toch, wat ik wilde.
Inmiddels heb ik gelijk, wat nieuwe vellen decal papier besteld, een voorraadje is nooit weg.

Na het vernissen van de decals, kon even wat andere dingen doen. Zoals jullie kunnen zien, doet dit "verhuisbedrijf " :D ook aan piano vervoer. Dit idee kreeg ik, na het bekijken van de foto's.
Dit was mooi de gelegenheid, om eens te bekijken of ik een piano, met bijpassend pianokrukje, in elkaar kon knutselen. Ik zag ook nog een ouderwets soort steekwagentje . Vraag me maar niet,
hoe zo'n piano in de laadruimte kwam. Ik heb er geen flauw idee van.... :lol: Alles moet nog een mooi houtkleurtje krijgen.
Tenslotte nog een velg voor het reserve wiel gemaakt.

Eerst wat plaatjes:

photo 551359

Het volgende werkje was het inhangen van de deuren, alles werkt met hele kleine priegele scharnierpennetjes, maar het werkt.

photo 551363

photo 551364

photo 551365

Het model is nu wel aardig compleet, ik moet nog wat kleine onderdelen aanbrengen en het geheel nog nalopen voor wat kleine correcties en dan is alles klaar voor de eindfoto's.

photo 551360

photo 551361

photo 551362

Op naar het eindverslag !

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jan, 2022 17:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Zo! Die is mooi aan het worden zeg!
Die piano vind ik geweldig! Past super in het tijdsbeeld!

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2022 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Heel fraai geworden, ook de decals. :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement