Bedankt voor de reacties,
Het idee is al enkele jaren oud. Het oorspronkelijke plan was om de zaag te zetten in een resin cabine van de L111. De verschillen zijn echter zo groot, dat hier geen beginnen aan was. Het zal dus helemaal van scratch worden.
Gelukkig heeft specialist terzake, Zeger, mij al wat trukjes geleerd. En mij ook getriggerd om zo'n cabine te bouwen. Ik heb al wat ervaring met opbouw en met een oldtimer uit het museum, maar dit is moeilijker. Vooral omdat de cabine geen enkel plat vlak heeft. Alles is afgerond.
De start is, zoals altijd, het chassisplan. Dat plan is op schaal 1/25. Omdat het model niet zo groot is, gaan we op deze schaal verder. Het verschil met 1/24 loont niet de moeite.
Best is om te starten met het moeilijkste, de voorspatborden. Deze zijn gemaakt van 4 sheets van 0,5 mm die op elkaar zijn gelijmd en ondertussen in de vorm zijn geplooid. Eens de lijm uithard, blijft de vorm bewaard. De zijkant wordt er dan opgelijmd. Deze is 1,5 mm dik, omdat er ruimte moet zijn om later rond geschuurd te worden. Beide spatborden worden aan mekaar gemaakt, zodat de zeker 100 % hetzelfde zijn. Later, als de snuit gemaakt is, zaag ik ze van elkaar.
Dit zijn de foto's van de start.