Hallo brouwers,
Voor de afwisseling even weer een andere wagen.
Na veel zoeken en plaatjes kijken, zag ik dat er vele verschillende spatlappen worden of werden gebruikt, of zelfs helemaal niet, bij deze FLB.
Het was even kiezen en heb uiteindelijk een voor een uitvoering gekozen.
Het zijn de zogenaamde "Hufter Proof Mudflaps" made by Woefdram.
Wat bedoel ik hiermee, nou..de spatlappen zelf zitten niet gelijmd, maar zijn gewoon op de losse houders geschoven.
Bij het per ongeluk stoten of aantikken zullen deze spatlappen er niet afbreken, maar gewoon meebewegen, zodat je ze altijd weer in de juiste positie terug kan duwen.
Deze situatie kennen we allemaal wel, en zelf ook al eens aan de hand gehad.
Om te beginnen heb ik van 0,30mm styreenplaat 2 spatlappen op maat gesneden, en hier op van 0,25mm x 1mm styreenstripjes de lussen gemaakt.
Vervolgens van vierkante buizen 2 houders op het chassis gemaakt, vervolgens de vierkante pennen, die op maat gesneden, in vorm gebogen en gespoten zijn, in deze holle houders te plaatsen....niet lijmen, maar gewoon los er in plaatsen.
Van de CTM set de gewichten aan de onderzijde van de spatlappen geplakt en met een testje even laten zien hoe dit allemaal werkt.
De spatlappen kunnen zowel naar voren als naar achteren bewegen, en zelfs helemaal van de pennen verwijderd worden.
De pennen kunnen dus ook gewoon uitgenomen worden.
Dan de opstaptreden met gaatjesplaat bewerken, en de Freightliner emblemen op de zijkant van de cabine plaatsen.
Ook de voorste wielkast rubbers zijn nu zwart geverfd.
En 2 kentekenplaten op de bumper waarmee het frontje nu een echt gezichtje krijgt.
En nu maar de laatste loodjes aan deze Freightliner zoals, spiegeltjes, toetertjes, zonneklep en wat decals en striping.
Dit was het voor even en tot de volgende ronde maar weer!
Hermann.