Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2018 22:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 06 nov, 2006 0:44 am
Berichten: 13
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik vond deze het meest toepasselijk ivm "Truck & Tractorpulling"

Na een lange pauze van ca 10 jaar begonnen mijn handjes te jeuken, ik wilde weer eens wat bouwen.
Al die tijd al had ik een resin trekkertje, en een paar bandjes liggen.
Samen met de mix van mijn voorliefde van Trekkertrek, met name uit de nine-ties en een connectie binnen een Team moest het er ooit van komen.

photo 462896

Mijn voorbeeld, een trekker geinspireerd op de Demolition Deere van Jan Burgraaf actief tot ca 2000. Met als doel een mooie/leuke look-alike te maken.

De onderdeeltjes waar het idee uit voort-vloeide:

photo 462892
photo 462893

Na het bestuderen hoe ik het project aanpakken zou, was mijn eerste instantie het idee het orginele frame van de trekker te verlengen. Maar met in achterhoofd dat dit heel moeilijk (of lelijk) zou worden om dit te doen heb ik besloten de trekker van zijn frame te ont-doen en uit plaat een nieuwe te maken.

photo 462891

En vervolgens de plaatjes weer te voorzien van zijkanten om alles netjes dicht te bouwen, en de zijschilden te maken eveneens van strip.

photo 462895

Ook heb ik een voorasje moeten maken omdat hier niets passends voor te vinden is/was. Dit heb ik gemaakt uit stukjes modelbouw afval.
De vooras stuurt niet, omdat het model "geen speelgoed" zal zijn vind ik het niet erg om de wielen en de stuurinrichting "gefixeerd" te hebben.

photo 462894

Zoals te zien is op de fotos klopte er niks van de velgjes, en hier voor heb ik aluminium inserts gedraait en deze samenstelling netjes gespoten. Deze inserts zijn tevens voorzien van schroefdraad om de hele samenstelling netjes aan te kunnen draaien.

photo 462890

Een uitlaatje van messing, en nog wat details en zo begint het al een beetje te lijken op een trekkertje:

photo 462889

Het accubakje en een gewichtenbalkje.

photo 462888

En de achterzijde met steigerbegrenzer en trekhaakopstelling.

photo 462899

En vandaag even langs gegaan bij Jan om fotos te kunnen maken van de zij-schilden.
Echter heb ik ze tijdelijk mee-genomen om goede fotos te kunnen maken op mijn gemak.

photo 462898
photo 462897

Want als ik dit wil maken, dan wil ik ook de decals voor de zijschilden hebben :)
Dit alles duurt best een tijdje om te maken, en weet nog niet hoe ik dit verder doe met het plaatsen van fotos :) enerzijds is het ook leuk om af en toe met een "stootje" een hand vol fotos te plaatsen :)


Laatst bijgewerkt door bartarie op za 11 jan, 2020 22:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jan, 2020 22:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 06 nov, 2006 0:44 am
Berichten: 13
Nu een jaar verder, heb ik in december de draad weer opgepakt om het model af te maken :) en ben ik zelf zeer content met het resultaat.

Het was een enorme klus, decals ontwerpen onderdelen maken uit poly plaat. Velgen draaien etc etc etc.

photo 495479
photo 495477
photo 495476
photo 495478


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jan, 2020 23:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Staat er mooi bij. :)

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jan, 2020 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Stoer apparaat geworden, en een niet aller daags project in deze hoek.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement