Ad-Blue tank en euro-5 uitlaatsysteem erop gezet
Achterste deel van het chassis traanplaat op gemaakt. Dat was nog best lastig, want het is eigenlijk veel te dik voor hier, dus een uurtje aan het vijlen geweest tot het nog circa 1/5 mm dik is, dat ziet er veel beter uit.
Schotel een beetje bijgewerkt. Deze is ook van A&N, het model is veel beter dan de Italeri-schotel. Alleen zit de handgreep op een rare plaats, dus heb ik een nieuwe handgreep, met verlenging, gemaakt en die erop gezet.
Slangenrek achter de cabine zit er helemaal niet bij, dus maar even zelf in elkaar geknutseld. Het chassis van Italeri is nog van een F12, dat is smaller dan van een FH12. Daardoor ziet het er een beetje ielig uit, te smal voor de goede hoogte, maar dat moet dan maar.
Met een likje verf ziet het er best goed uit. Slangen maak ik mogelijk van gewoon stijf 1/5 mm draad, dat ziet er goed uit en is makkelijk te fabriceren. Ze zijn toch allemaal zwart, dus dat is simpel werken.
Voorste deel traanplaat ook op maat gemaakt, listig zat want ik had maar voorraad voor één keer, kon me dus geen fouten veroorloven. Eerst een mal van karton gemaakt dus, tot ik er zeker van was dat het paste. Dit bordes is in het echt omgebogen tot er een rand van circa 5 cm is, dus dit deel hoefde ik niet dunner te vijlen, dit is gelijk goed. Alleen zitten er dan geen tranen op de zijkant, maar dat moet dan maar.
Spatborden achter zitten er ook op. Tevens heb ik het chassis nog een centimeter ingekort, want doordat het van een bladgeveerd type is steekt het achter teveel uit. Spatbordsteun van 1 1/5 mm draad gemaakt en dwars door de spatborden heen geboord, veel sterker en makkelijker werken. Ik kan ze er gewoon weer afhalen om te spuiten, want ze moeten ook blauw worden.
Sideskirt opgeleukt. Opening waar eventueel de uitlaat komt dichtgemaakt, want mijn uitlaat zit daar niet. Traanplaatjes als opstapjes erin gelijmd, en van dun blik een klein bakje gemaakt achter de onderste opstap, zodat je daar niet meer naar binnen kan kijken.
En dan uiteraard een dry-fit, kijken of alles een beetje past en de sideskirt mooi aansluit op de spatborden. Flesje lijm erop voor de stabiliteit, anders zakt het nogal naar links door het gewicht van de sideskirt.
Ik zeg: goed gelukt tot nu toe, ik kan nog iets schuiven met de sideskirts om de ruimte mooi te verdelen tussen voor en achter. Begint al erg op mijn eigen auto te lijken!!
Wordt vervolgd, uiteraard.