Johannes
Jep; deze kost inderdaad een paar eurotjes om hem zo orgineel mogelijk te krijgen. Omdat Italeri het na gelaten heeft om het goed te doen zul je dan spul moeten gebruiken van Resin gemaakt door verschillende toeleverancieers.
Ik kan je gerust stellen, zoals je in de komende Update kunt zien ben ik ben verder met dit model dan dat ik tot nu toe heb laten zien dus Jabbeke is dan ook dichter bij dan het lijkt. Oja; ben zo slim geweest om de week voor Jabbeke vakantie te nemen
Dat is volgens mij ook de bedoeling (teminste dat vind ik van dit forum) om te laten zien wat je doet, hoe je het doet en wat je er voor gebruikt om het model te bouwen.
Aerodyne
Ja dat is inderdaad een indrukwekkende lijst.
Wat de 140/141 torpedo betreft klot het dat het een LT moest (niet eens opgevallen) zal het straks veranderen.
Wat de cabine betreft hoef ik die niet zelf te maken dat heeft iemand al een x gedaan.
Hij is namelijk te koop bij JCL als complete cabine zonder chassis. Daar gebruik je een 142 italeri chassis voor.
PS je kunt geen neus zomaar voor een Heller LB141 cabine plakken want de torpedo heeft namelijk een LB80 cabine die smaller is.
==================================================================================================================================================================
Hier dan weer een update
- De spulletjes die ik vorig weekend in de humbrol primer heb gezet met de Airbrush.
Morgen weer een gedeelte in de Primer zetten.
-Ook heb ik vandaag de dieseltank en luchtketels voorzien van CTM lasnaden.
Voor de dieseltank heb de 2mm gebruikt en voor de luchtkeltels de 1mm lasnaden.
- Door dat ik in de kerstvakantie het besluit heb genomen om de bestuurdersdeur open te zetten, zodat de binnenkant van de cabine te zien is, heb ik me een beetje werk op mijn hals gehaald. Dit extra werk was het maken van een kloppend binnendeur paneel.
Deze is in kleine stapjes gebouwd waardoor ik nu pas het eindresultaat kan laten zien.
Hier voor het ik de R Serie paneel van KFS gebruikt en die dan aangepast met sycreem plaat.
en zoals jullie kunnen zien heb ik er ook een zonnewering scherpje gemaakt.
- Op de achterspatborden zijn de spadbordhouders van P&B Models die bij de achteras set zitten gebruikt maar bij het passen bleken de stangen te kort te zijn waardoor de spatborden te dicht bij het chassis zaten. Dit opgelost met langer Evergreen staven.
.
- Dan als laatste nog een foto van het motorblok dat ik al een poosje zo heb liggen. Ik heb de cilinderkoppen van JCL gebruikt waardoor er bij sommige italeri onderdelen wat aanpassingen moesten komen.
Dit was het weer voor nu.