Dank u voor de reacties heren, zelf ben ik er ook erg content mee.
Jah, en we gaan door mannen, vandaag weer wat kleine vorderingen aan en op het chassis en de bodemplaat.
De bodemplaat is nogal een behoorlijk vlak, en zag de mogelijkheid en de zin om hier ook wat meer realisme in te brengen.
Nu heb ik wat foto's van de onderzijde en ben zo goed en zo ver het ging, wat extra detail aan het aanbrengen geweest.
Om te beginnen heb ik alvast de steunen voor de uitlaat geplaatst.
Nog wat extra detail bij de stuur servo, want ik heb natuurlijk mooie schade foto's waar je weer te veel op ziet.
Vervolgens heb ik de pas stiften van de binnen spatborden allemaal verwijderd, want deze hebben geen functie meer, en heb er de juiste steunen en attributen er op aangebracht.
Zoals hier onder te zien is, heb ik van messing weer een hef cilinder gemaakt die een uiterste stand heeft, en hiermee de cabine op zijn plek houd.
Op de voorste geribbelde hitte schilden heb ik op de uiteinde een rubberen tube aangebracht.
Deze tubes komen op beschermkappen van het chassis te zitten, en sluiten hiermee het voorste gedeelte af.
Tijdens het plakken van deze tubes, heb ik een messing asje door de tubes gedaan om de tube recht te houden tijdens het plakken.
Deze tubes zitten opgerold en hiermee altijd in een ronde positie, vervolgens plak je de tube met secondelijm aan het styreen plaatje, verwijder je het messing asje, en dan heb je een keurig rechte tube op je plaatje zitten.
Dan de cabine op het chassis plaatsen en kijken of alles nog netjes past en functioneert....
De uitlaat even los in de steunen geklemd.
En als laatste de test met de accubak, die gevuld is met vislood, of dat dit genoeg gewicht is om het chassis aan de grond te houden tijdens de kanteling van de cabine......het gewicht van de massieve banden spelen hier ook een rol in.
Ja heren, alles past en functioneert zoals gehoopt en verwacht.
Nu nog goede temperaturen en dan kan de cabine al gespoten worden.
De bodemplaat schiet ook al op en moet alleen nog een hittedoek maken, zoals bij de andere Actros modellen, en na het spuitwerk nog wat kleine details aanbrengen.
Voor nu, tot later!
Baumaschinenbilder.de