Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 maart, 2019 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Ziet er allemaal weer bijzonder fraai uit Hermann. Net interieur voorzien van details zoals we dat kennen van jou :brouw: .
Toch misschien nog een kleine opmerking. De sleutel die op je dashboard ligt lijkt wel zo'n moderne van een personenwagen.
De 'sleutel' van de Actros is gewoon een rechthoekig doosje. En van een sleutelbos ben je niet af, want voor de afsluitdoppen van je brandstof tank en Ad-blue tank heb je nog steeds een sleutel nodig.
Dit is mijn moderne sleutelbos op het dashboard :mrgreen: :lol: :

photo 471769


En dit is in het contact:

photo 471770



gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2019 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Odorf en Eddy, bedankt voor jullie reactie's. :brouw:

Gezien de mega detailfoto's wil je volgens mij iets duidelijk maken Eddy. :| :|

Het interieur is nu af heren!
De solo zit is nu ook helemaal gereed, de gordels zijn aangebracht, en ja Odorf...de smartphone is nu ook "in handen" :mrgreen: , en de gordijnen en vloermat zijn ook aangebracht.

photo 472023

photo 472024

photo 472025

photo 472030

photo 472027

Om straks, als de cabine helemaal gesloten is, en alles nog zichtbaar te houden, heb ik deze keer echte verlichting in de originele plafondlampen gemaakt.
Dit zijn treinlampjes, die ik in een ver grijs verleden eens aangeschaft heb, van 1,2 volt en zijn zowel in axiale als normale uitvoering.
Deze lampjes zij 1,2mm x 3,6mm en zijn dus mooi in te passen in het dak gedeelte.
Ivm met plaatdikte van het dak heb ik voor de axiale lampjes gekozen.
Hieronder de bouw of inbouw van deze lampjes.

photo 472031

photo 472032

photo 472033

De bedrading komt netjes achter de voorste ruitlijst te zitten, en wordt in de kabelboom opgenomen.
De voeding geschied door middel van de trailerkabel aansluitingen, zodat hierop een externe batterij aangesloten kan worden, zowel los als via de trailer. :wink:

Dan het maken van de vloermat, hieronder de attributen...

photo 472043

Dan een stukje papier waarop later, als dit geschilderd is, een zoomrandje van naaigaren er op geplakt wordt voor de nette afwerking.

photo 472044

En het resultaat....

photo 472041

Dan een papieren zakdoek schilderen, de lagen loshalen en van 1 dunne laag de gordijnen maken.

photo 472040

photo 472042

De sleutelbos van Eddy, die hier gewoon in het contact zit, met daaraan de sleutel voor de add blue en de tankdopsleutel......zoals de foto van Eddy. :mrgreen: :mrgreen:

photo 472039

photo 472038

Dan alles in elkaar zetten en natuurlijk zoals de andere lowliners.....ook hier weer een beertje.
Dit keer een echt pluizig beertje waarbij ik de voetjes, de oortjes, het snuitje en de ogen even zelf moest inkleuren met een lichtere tint.
Aangezien dit niet met schilderen ging, heb ik met een cocktailprikker de verf aangebracht, dit ging erg goed moet ik zeggen.

photo 472037

photo 472036

photo 472034

photo 472035

De foto met het licht is wat lastig nemen, foto wordt waziger, maar zal dit nog eens proberen als de cabine in elkaar zit.
Het licht lijkt op de foto minder als in het echt.
Goed heren, nu de raamrubbers op de cabine schilderen en dan kan het hele spul ingebouwd worden, en de cabine zover gereed gemaakt worden dat ook de zijfenders en bodem attributen geplaatst kunnen worden.
Voor nu, tot later.

photo 472045
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2019 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Je maakt er weer een werk van Hermann, maar weer schitterend wat je hier laat zien.
Mooie kleine lampjes zijn dat zeg, die zijn inderdaad mooi weg te bouwen.

Succes met de laatste loodjes aan het interieur.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2019 15:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Hermann,

Mooi fröbel werk, dat beertje vind ik echt leuk gevonden. :lol:

Succes verder met de rest, ik blijf het met veel belangstelling volgen !

Groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2019 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt mannen!

De lampjes zijn inderdaad ideaal voor deze schaal, had ik zo'n 15 jaar geleden eens een keer bij Conrad gekocht.

De foto met de verlichting kwam niet mooi voor de dag, dus even opnieuw geknipt zodat er een betere indruk ontstaat. :wink:

photo 472067

photo 472064

photo 472065

photo 472066

Omgeving was nu ook donkerder,dus ging het nu ook beter met de foto's......en het toestel absoluut stilhouden helpt ook veel tijdens foto's maken in het donker want het toestel is wat langer bezig met focussen. :wink:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2019 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Eindelijk, de cabinde is nu definitief gesloten!
De zelfgemaakte raamkozijnen en kleine attributen die nog geplaatst moesten worden, zijn nu allemaal gereed.
Dan voorzichtig de binnen cabine en de buiten cabine in elkaar schuiven, en alles paste voortreffelijk, was het voorbereidende werk en al het voorpassen niet voor niets geweest., en de bodemplaat hoeft niet gelijmd te worden maar gewoon vasgeklemmen volstond. :wink:

De bedrading van de binnenverlichting lopen door de binnenzijde van de voorruitstijlen, naar de bodemplaat, waar later de connectie met de trailer aansluitingen gemaakt wordt.

Zoals jullie weten, heb ik tijdens de bouw van het binnendak had ik de opbergvakken open gemaakt, en nu alles in elkaar zit kun je goed zien dat deze open zijn, want ik heb er wat boekjes en een doosje in gelegd om dit te accentueren. :wink:

photo 474320

En in het donker.....

photo 474316

photo 474318

photo 474315

Wat voor mij ook een must was, was de camera van de Automatic Brake Assist, oftewel de ABA.
Net zoals bij de MP3 heb ik bij deze New Actros dit er ook in gemaakt, met in de camera de 2 lees ogen die met transparant glas gedaan zijn.

photo 474319

photo 474321

Ja heren, het is niet veel, maar stukje bij beetje komen we er wel. :wink:

photo 474382
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2019 21:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooie zaken Hermann,

De kleine details gaat veel werk in zitten.
Zeker als je het zo overtuigend realistisch maakt, zoals jij doet.
Maar het zijn de kersen op de taart!

Gaan die draadjes van de verlichting met kantelen niet teveel knikken/snel stuk?
Van de andere kant kantelt de cabine natuurlijk ook niet dagelijks.

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2019 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Knap werk, bij enkele foto's net alsof je in een folder zit te bladeren......
Erg veel detail maar dat zijn we wel van Hermann gewend.
De bijrijdster vind ik net even iets minder, figuren in die schaal blijven moeilijk.
Succes met de laatste dingen.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 apr, 2019 11:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tja Hermann, er komt weer geen eind aan de detaillering hè!? :shock:
:brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 sep, 2019 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Nog bedankt voor de reactie's heren, wel wat laat van mij, maar beter laat dan nooit. :wink:
Tja, deze lag er ook nog, en zit al aardig richting eindstreep.....globaal gezien dan.
Nu heb ik wel veel tijd in diverse projecten gestoken, maar heb uiteindelijk weer wat aandacht aan deze ster besteed.

Het waren nog wat ieniemienie details aan het chassis, voordat het chassis in de primer gespoten kon worden.
Voor de primer heb ik de zwarte kleur gekozen, goede kleur voor het donker grijs, en voordat deze grijze kleur gespoten wordt, word éérst de zwarte bekabeling gedaan.

Om te beginnen heb ik van kleine, hele kleine en zéér kleine onderdelen de stekker verbindingen van de achter remmen gemaakt.
Dit was even passen meten omdat de accubak kort op de achteras komt te zitten.
Met de foto's in de aanslag.......prutsen maar. :D

photo 484995

Dan nog de stangen voor de electronische hoogte verstelling van de luchtvering die het chassis op hoogte houden......of zoiets. :roll:

photo 484996

En nog kleine steuntjes boven de luchtveren, waarop later nog een electronische kastje aan elke zijde komt te zitten.

photo 484997

En het geheel in de zwarte primer......

photo 484998

photo 484999

photo 485000

photo 485001

Verbaas me elke keer weer dat je overal zo goed bij komt met een spuitbus. :mrgreen:
Goed heren, en zo gaat het hier ook rustig verder.
Tot de volgende maar weer!

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement