Woedram schreef:
Hoi Danny,
Het verlengen van de tank is zo te zien goed gelukt.
De brede band is ook 0,5mm?
Voor de tank container heb ik ook plaat van 0,5mm gebruikt en werkt perfect, en zoals je zegt, het is maar 3 centimeter.
De strook in 1 keer kan lukken als je hem om een buis heen vormt en vastlijmt.
Ik heb dit toen met de hele lengte op een fles gedaan die een diameter van 80mm had.
Bij zo'n smalle strook zou ik op de uiteinden schuin wegschuren zodat ze tegengesteld en hoeks weglopen.
Als je beide zijden op elkaar plakt dan blijf je over de hele lengte op 0,5mm.
Dit puur ter info en als idee natuurlijk.
Bij de elektromotor van het hakenblok heb ik dit ook zo gedaan en je ziet uiteindelijk nergens een naad meer.
Succes met de verdere bouw!
Hermann.
Hermann, het is allemaal 0.5mm plaat. Ik heb nu wel enkele blutsjes er in omdat ik de wasknijpers iets te lang heb laten zitten op dezelfde plaats, maar dat los ik wel op.
De onderkant van de tank is aangepast, omdat deze eigenlijk volledig rond is. (tussen het chassis laat ik het zo, is verzonken tussen het chassis, dus daar zie je niks meer van.
4
Op de juiste afstanden de zaag erin gezet en dan aan de zijkanten in de lenterichting voorzichtig met het breekmesje snijden. Om er toch nog een beetje bolling in te krijgen, heb ik langs de binnenkant een buisje gelijmd. Eerst even met een ronde vijl wat plaats gemaakt, zodat het buisje zo kort mogelijk op de rand kan komen. Daarna de 0.5mm plaat gesneden en onmiddelijk op de tank en het buisje vastgelijmd. Op de tank heb ik dit gedaan met secondelijm en modelbouwlijm afwisselend naast elkaar zodat de plaatgemakkelijk op zijn plaats blijft zitten en de modelbouwlijm zorgt voor de goede verbinding tussen plaat en tank.
De steunpoten wil ik voorlopig nog los houden van de tank omwille van het spuiten. Hier komen nog 2 luchtketels tussen te hangen.