Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 21:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 maart, 2014 21:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 nov, 2006 20:02 pm
Berichten: 341
hoi iedereen ,

Na een lange tijd van stilte, op deze forum , vond ik het tijd om nog eens een bouwverslag te posten, ik ben namelijk begonnen met he bouwen van de " simba" brandweerwagen van revell.
Deze is een speciale edition en zou maar tijdelijk beschikbaar zijn. Dus vond ik het wel leuk om hem aan te schaffen.

ik ben net klaar met de bouw van een ander klein monster, namelijk de bucket wheel van revell op schaal 1/200

hier enkele foto's,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik ga deze mischien nog inbouwen in een kist en dan een diorama bij maken en verlichting in.

Nu verder met de simba, ik ben ondertussen begonnen met het chassis , en moet zeggen tot nu toe valt alles heel goed samen.
verder kan ik er niet veel over zeggen nog ik ga nu wat verder bouwen maar hier al enkele foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tips of kritiek altijd welkom, en o ja zijn er mensen die deze al eens gebouwd hebben of de bucket wheel.
ik hoor het graag

groetjes :o :o :)


Laatst bijgewerkt door stevie79 op di 29 apr, 2014 23:21 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 maart, 2014 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Wat een bruut ding, die graafmachine! Lijkt me wel een kwetsbaar model..
Veel plezier met de brandweerauto! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 maart, 2014 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Monsterapparaat die graafmachine vooral als je ze in het echt in de mijn hebt gezien (die dagbouwmijnen zijn ook indrukwekkend en van Rheinbau helemaal niet zover over de grens ter hoogte van Limburg te vinden. Twee jaar geleden nog door die spookdorpjes gereden die ontruimd waren voor uitbreiding van de mijn.).
De Simba is niet zo mijn ding maar heb er wel veel over gelezen en o.a. dan over de slechte pasvorm. Ook is iemand op het Wettringer forum bezig met een volledige ombouw omdat de kit schijnbaar niet zo accuraat is.
Ben dus benieuwd waar je tegenaan loopt en hoe je het handelt. Succes met de bouw.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 maart, 2014 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Wat Johannes zegt over de simba op het Wettringer forum klopt inderdaad, die heb ik ook al een paar keer bekeken.
Hier eventueel een link waar je wat tips en extra detail uit kunt halen.

http://www.wettringer-modellbauforum.de ... adID=49411

Dat bucketwheel ziet er indrukwekkend uit zeg, en dan is hij schaal 1:200 :shock:.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 maart, 2014 17:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 nov, 2006 20:02 pm
Berichten: 341
Hoi iedereen,
Bedankt bazz voor de link, het is wel leuk wat hij doet met de Simba, maar ik ga deze keer niet zo ver gaan, ik heb op zolder nog " dacht ik toch" de elektronica liggen van een oude brandweerwagen van revell, waar je de zwaailampen en knipperlichten kan in bouwen . Als deze nog goed werkt zou ik deze misschien wel kunnen in bouwen.

Bedankt alle andere voor de reacties al .
Hoop snel terug een update te geven .

Gr. Steve


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2014 23:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 nov, 2006 20:02 pm
Berichten: 341
hoi iedereen

ik even langs met een kleine update van het bouwproces.:
Het chassis is zo goed als klaar, en wat een deel van het motorblok betreft, dat gaat ook vlot, het zijn voornamelijk grote onderdelen.gen

Ik denk dat ik morgen deze onderdelen al in de primer ga zetten nu ik nog gemakkelijk er aan kan.
Genoeg gepraat, hier enkele foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

op sommige foto's zie ook de draaistangen voor het sturen van de wielen, deze kunnen bewegen want alle stangen zijn gesmolten, op de draaipunten.

groetjes Steve


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik weet niet of je een dry fit hebt of dat je wielen al vast zitten maar volgens mij zitten er een paar met het profiel de verkeerde kant op.
Verder al een mooi model hoor, zoiets zou ik ook wel eens willen bouwen.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 13:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 nov, 2006 20:02 pm
Berichten: 341
Goede opmerking griffioen , maar inderdaad het is nog een dryfit.Ik haal de wielen eraf om het chassis te spuiten , en de velgen.
Daarna wordt alles juist op plaats gezet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2014 13:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 nov, 2006 20:02 pm
Berichten: 341
hoi iedereen

Even een kleine update , het chassis is klaar, en de motorblok staat er ook op en al in kleur.
Nu ben ik bezig met één van de zijkanten van de wagen, deze zijn al in het rood gespoten , en witte lijnen, verder is een deel van het materiaal in kasten ook al klaar .

op de foto's kan zien met gesloten luiken en open luiken, hier en daar moet er nog met sommige kleuren wat aan gepast worden.
genoeg gepraat hier enkele foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tips of opmerking zijn welkom; excuses voor de slechte belichting, ben ook met een nieuw foto toestel bezig, dus even zoeken dan he

groetjes Steve


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2014 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Zo te zien best strak werk Steve! En hier komen wel eens slechtere foto's voorbij, deze zijn helemaal niet slecht. Wellicht iets groter? Maar om nou voor dit een andere camera te kopen is misschien wat zonde?

Succes, André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ingzagers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement