Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 5:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2014 20:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Ok, helder; zie uit naar de volgende update!

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2014 6:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ben ook wel benieuwd naar de lak over het roest. Technisch zal dat goed gaan daar twijfel ik niet over en och, beetje hobbelige lak is niet eens zo vreemd als er vrij veel roest aanwezig is, ik ben meer benieuwd naar het visuele effect. Die bumper zou ik niet eens meer wat aan doen, die ziet er sowieso al overtuigend uit :lol:

Mooi effect op de koplamp, wordt zo echt wel een mooi model

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2014 17:58 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Leuk project, heb deze bouwdoos in Zelhem ook ooit eens in mijn handen gehad, getwijfeld...en toch maar niet gekocht :( .
Dit weekend heb ik de Unimoggel live bezig mogen zien in Geilenkirchen bij het kippertreffen. Op zondag morgen had hij toch even moeite om door het rulle zand heen te ploegen (had er ook een "oversized" op lucht werkende hanger achter hangen 8) )
Als je het niet erg vindt, neem ik de vrijheid om twee foto's ervan in je topic te plaatsen (heb er nog een paar van deze) zodat ze misschien als enige referentie kunnen dienen.
Succes met de bouw en het roest aanbrengen (die op de foto's is nog helemaal roestvrij!)

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2014 20:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Bert schreef:
Als je het niet erg vindt, neem ik de vrijheid om twee foto's ervan in je topic te plaatsen (heb er nog een paar van deze) zodat ze misschien als enige referentie kunnen dienen. Succes met de bouw en het roest aanbrengen (die op de foto's is nog helemaal roestvrij!)
Groetjes Robert


Leuke en mooie foto's! En geen probleem hoor, welkome aanvulling! Al is dit een 411, het latere broertje van de 401. :mrgreen: Te herkennen aan onder andere de grille. De 2010 en de 401 hadden een grille uit 7 horizontale spijlen met geïntegreerde koplampen. Vaak in rood. De 411 heeft koplampen in aparte plaatdelen en een grille van geperforeerd metaal met ronde hoeken. Op de mooie foto's gecamoufleerd door een fraaie -en in het 'echt' erg gewilde- lier. Uiterlijk lijken de 401 en 411 erg op elkaar maar onderhuids zijn er wel wat verschillen.

Thanks!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 1:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi odorf,

Bedankt voor de link, dan heb ik nu zo'n beetje alles voor de 404S. :brouw:
Mooie foto's met de kleine rakker aan het werk.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 15:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Leuk....een oud Mogje!
Jammer trouwens dat de kits zowat niet meer te vinden zijn want het zijn echt pareltjes.
Jaren terug heb ik op de Essen Techno Classica show een walkaround gemaakt van een 401 chassis en die kan je hier vinden.
Tevens heb ik voor de liefhebbers een tijdje terug een handboek gevonden van een 404: Unimog 404 Manual ( let op: 90Mb en ca 920 pagina's ).
Veel plezier met dit gave kitje maar dat gaat wel goed komen zo te zien :brouw:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2014 21:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
@Arjan,
Bedankt voor de walkaround! Zeer waardevol en welkom.

Als intermezzo even wat inspiratieplaatjes die ik steeds erbij pak qua uitstraling.
(Mocht je interesse bij fabrieksnieuwe trucks liggen ... snel doorklikken ... dit kan pijn doen :wink: )

Afbeelding
Van deze bovenstaande is de inspiratie voor de open accubak vandaan gekomen.

Afbeelding
Afbeelding
Deze laatste hierboven (een u411 overigens) vind ik ook geweldig! Ik heb er sterk over gedacht om dit als diorama na te bouwen.
Het nadeel vind ik alleen dat je dan zo weinig van de details ziet omdat alles is ingebouwd.
Daarom heb ik besloten om -uiteindelijk in een diorama- er een 'start van een restauratie' van te maken.
Dan kan ik alles wat ik wil laten zien.

Afbeelding
Dit is de inspiratie voor de stoelen. Ik werk er denk ik één zo uit. de bijrijdersstoel krijgt de originele bekleding maar dan zwaar verweerd. Van dit plaatje heb ik ook het idee gehaald om de afdekking van de versnellingsbak zo kapot uit te voeren.

Bron: http://www.unimog-community.de e.a.

Groeten,
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Laatst bijgewerkt door odorf op za 19 apr, 2014 23:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2014 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Deze laatste foto uit het vorige bericht sluit mooi aan bij het volgende:
Afbeelding
Afbeelding
Hierboven is zoals meneer Lassen het had bedacht.
Ik vond het er nogal gladjes uitzien. Hendels die bovenop dat ronde dingetje geplakt zitten.
(In het echt zitten om de hendels ook nog hoezen, soort uier :lol: maar dit is lastig te realiseren)
Daarom heb ik de hendels op een hulpblokje vastgezet en de rubber afdekking met een freesje deels weggehaald.
Nu steken de hendels er echt uit.
Afbeelding
Afbeelding

En hier de eerste pogingen met de afgebladderde verf: (sorry geen briljante plaatjes)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hierbij het ik over de roest een mist van afdekrubber gespoten. (met de airbrush)
Op de bumper heb ik hiernaast ook nog wat streepjes rubber met een tandenstoker aangebracht.
(Iets te grof -want nog zichtbaar als dikkere zigzag strepen- vooral in het midden van de bumper.)
Daarna als dit droog is het zwart erover gespoten.
Nadat de zwarte verf ook weer goed gedroogd is heb ik met een stukje tape het (tussenliggende) rubber losgepulkt.
Op sommige plekjes blijft het restant rubber nog wat glimmen. Hier gaat uiteindelijk wat matte lak over.

Ik heb inmiddels ook wat ervaring met Vallejo Chipping Medium.
Dit ga ik waarschijnlijk voor de cabine gebruiken. Hier wordt de techniek ook wat complexer.
Ik wil hier namelijk a: roest, b: 2 of 3 verschillende lakkleuren én c: een zonverwering/verbleking/regenstrepen in de kleur.
En daarna nog de roest tevoorschijn kunnen halen uiteraard.
Hier moet ik nog even op puzzelen. :?

Tot zover maar weer.

Groeten,
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2014 12:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
De techniek is eigenlijk heel simpel, maar het resultaat sumbliem, post deze met een tegelstraatje als achtergrond en het zou zo een 1:1 onderdelenpakket kunnen zijn, denk dat maar weinig het verschil zullen zien

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2014 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Odorf,

Dit ziet er uit om te smullen. :D
Hele mooie vorderingen en ook heel mooi dat je deze techniek / technieken beschrijft.
De bumper van metaal is perfect gekozen, omdat de deuken dan veel realistischer zijn, krijg je met plastic nooit zo goed......of je moet het plastic eerst héél dun schuren.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement