Hallo brouwers!
En we gaan door!
De vooras is nu ook geplaatst, maar voor het zover was, moesten de bladveren nog even gemaakt worden.
Dan nog een stuurpomp uit een Actros MP1, 2 en 3 onderdelendoos opzoeken en heb hieruit ook de vooras genomen.
Zoasl ik al eerder in een Actros topic beschreven had, is deze vooras nogal kwetsbaar voor breken als er wat gewicht op deze as rust.
Voor dit model is dit geen probleem en hoef hem ook niet te verstevigen, want het model zal uiteindelijk toch op de steunpoten rusten, doet hij nu al tijdens de bouw.
Nu alleen nog de remboosters en een stuurstang, en dan zijn de assen zover gereed.
Dan was het de beurt aan een modificatie aan de cabine.
Hier moest nog een dakruit in komen, die boven de bestuurder zit.
Let wel.....dit is géén dakluik!
Door deze ruit kan de bestuurder zien of hij genoeg afstand houd van de vliegtuigromp, want cateraars staan nooit tegen het toestel aan.
Voor deze ruit heb ik een dakluik van een....hoe kan het ook anders
....een Actros genomen, want die kwam qua maat aardig overeen.
Dan aan de bestuurderszijde nog een strip op de dakrand maken, waar deze voor dient weet ik niet zéker, maar er komt later nog een cabinetrap of ladder aan de zijkant, en vermoed dat dit als een soort stap dient.....of zoiets dergelijks.
Dit zie ik alleen bij de cateraars, en niet bij de straat versies die ook een cabinetrap aan de zijkant hebben.
En zo gaat het hier dan ook weer rustig verder.
Heren, tot de volgende!
BronHermann.