Deze week staat zo ongeveer in het teken van het spuiten van de trailer.
Er zat natuurlijk al wel een laag op maar die was beschadigd door het vele vastpakken en het wijzigingen van het dak. Ik spuit dat ding niet in 1 keer maar doe dat vlak voor vlak, dus heb ik daar 6 dagen voor nodig en vandaag was dag 3. Even doortellend kan en moet dus dinsdag de blanke lak erop vooropgesteld dat ik morgen de decals krijg.
Maar weer even verder met de trekker.
Laatste blik in het interieur met het "foute omgeslagen dekentje". Met de cabine erop kwam ik erachter dat alleen de rand nog zichtbaar is dus ik ga geen moeite doen om een aparte deken te maken.
De manier van plaatsen van de cabine is nu anders dan bij de vorige 2. Nu staat de vloerpan vast op het chassis en schuif ik de cabine over de vloerpan, de cabine verlijm ik niet. Vorige keren lijmde ik de vloerpan eerst in de cabine en dan het geheel op het chassis wat ontzettend veel passen en meten was.
De groothoek vertekent veel zie ik op deze foto nu, de zittingen staan allemaal te lood
Door de holle motortunnel is er nu zelfs plek voor een radiateur, die gaat er dan ook in straks.
Wachtend op decals kon ik de wrijfletterspatlappen niet meer aanzien en heb zelf spatlappen geprint op de laserprinter.
Even wat googlen en je hebt het verend wiel logo van DAF van internet de pakken, op zich niet zo'n klus om deze spatlappen te maken. Wel aan beide zijden beplakken met schrijfbaar transparant plakband om de zaak gefixeerd te houden en een matte uitstraling te geven.
Zijkantje, alhoewel nauwelijks zichtbaar moet ik de overgang van vloerpan naar chassis dus strakker maken.
Ook te zien de keepjes in de spatborden, spatbord aan de chauffeurskant was een crime i.v.m. de luchtleidingen maar ik ben er zo wel tevreden mee.
Cabine voor een van de laatste keren op de plek geschoven, inmiddels ook de spiegels maar op de plaats gelijmd voordat ze kwijt raken.
Grille even los ingezet en de voorruit ook gepast. Het peeskader van de ruiten is gesneden uit isolatietape.
De ruit kan er gelukkig want er ligt nog een vuiltje op het dashboardkastje en het peeskader t.p.v. de middenstijl is bovenaan de ruit mee geschoven.
De ruit is dus eigenlijk geklemd door de 2 zijstijlen en de bovenstijl, meer niet.
Laatste blik zo ik 'm voor vandaag achterlaat. Nog veel kleine dingen te doen zoals de spatborden onder de cabine bijwerken, aansluiting voor de trailerremmen en verlichting, toplichtjes, antenne, kenteken, spatlappen voorwielen en het nodige bijstipwerk overal maar dan is het einde ook echt in zicht.
Johannes