Dan hier mijn bouwverslag, of tenminste het begin ervan
De bedoeling is om deze te gaan bouwen. Even een foto van de doos, voor zover die niet bekend is..
Als voorbeeld neem ik een 141 van het, inmiddels niet meer bestaande, Straver Transport uit Berkel. Waarom juist die??
Omdat ik toen ik op de HAVO zat en ik in, ik meen 1983, examen moest doen, samen met een schoolvriend tussen 2 examens door met een bevriende vrachtwagenchauffeur mee ben geweest die toen voor Straver reed.
Het 1e examen was maandagmorgen en het 2e vrijdagmorgen. Dus wat let je dan om even een ritje Noord-Frankrijk mee te maken
maar zoals altijd al, is het in het transport niet altijd even betrouwbaar wat betreft tijd en hadden we de pech dat de douane aan de Franse grens zonodig de dozen met bloemen, die tegen het kopschot stonden en achter de tomaten, wilde bekijken
Dus daardoor veel tijd verloren. Bij de eerst volgende klant bleek dat we de tomaten niet goed genoeg terug gezet hadden, dus dreef de tomatensoep zo een beetje uit de trailer.
Daarna een retourrit in Duitsland laden voor Ommen en daarna terug naar Berkel.
Jullie begrijpen; te laat voor het examen. Gevolg: boze ouders, boze schoolrector
De rector wees ons er op dat transport nu eenmaal onbetrouwbaar is t.a.v. tijd en dat we dat toch hadden moeten weten!
In ieder geval is deze 141er een wagen waar ik altijd met een glimlach op mijn gezicht aan terug denk.
Dit zijn een paar foto's die ik heb kunnen vinden.
Deze foto´s dienen als basis. Het is niet mijn bedoeling om de trekker van de foto´s precies na te bouwen. Er kunnen bepaalde details afwijken.
Als het helemaal fout gaat met de bouw, heb ik nog een ander voorbeeld
Een aantal chromen onderdelen heb ik al in de Muscle gelegd, want die worden gewoon gespoten.
blingbling
Vandaag of morgen hoop ik nog wat meer foto´s te plaatsen, want ik ben al aan de bouw begonnen