Hey beste Brouwers,
Dank weer voor de reactie's.
We zijn weer eens een dagje kliederen met lijm en kunststof verder.
Dus moet ik natuurlijk even wat fotootjes plaatsen om jullie ook op de hoogte te houden.

Korrelexpress schreef:
Mooie update weer Sebastiaan
Heb je nog iets speciaals gedaan, tijdens de bouw, om er voor te zorgen dat het chassis recht is? Ik kan me zo voorstellen dat op zo'n lengte, je op moet passen dat het niet scheef gaat trekken
Wet je wat mij ook weer een mooi moment lijkt; als de eerste kleur er op gaat

Eigenlijk heb ik niet echt veel er aan gedaan om hem recht te houden.
Wel steeds gekeken, maar omdat ik met de liniaal waarop ik de lengte van te voren kan vastzetten zit ik met het snijden van het kunststof op een afwijking van tussen de 0,1 en 0,25mm.
Maar eigenlijk vaak precies goed na een kleine schuurbeurt.
Dit helpt enorm wanneer je het recht wil hebben natuurlijk dat de dwarsbalken niet meer schelen dan 0,2mm onderling.
En het kleuren lijkt mij ook mooi, maar geeft me nu ook al heeftbrekers over wat al wel vast te lijmen en wat nog niet.
moddertrukker schreef:
Die foto met het chassis onder de bovenbouw geeft heel mooi aan welke richting dit projekt op gaat.
Je zou straks als het model af is bijna verplicht een spiegelplateau onder de bus moeten leggen zodat je de details aan de onderzijde kunt bekijken. En ook de rest is mooi gemaakt, hoor.
Maar ben je niet bang dat de zijwanden wat te flexibel zijn of komen er nog verstevigingen aan de binnenkant? Of los je het op door de binnenbekleding ook uit één plaat te maken en dan aan de binnenkant vast te lijmen? Het dak zal ook wel voor de nodige stevigheid zorgen maar ik ben toch effe benieuwd hoe je dat gaat aanpakken.
gr Jeroen
Een spiegelplateau is een goed idee, mocht ik tijd hebben dan gaat dat er ook maar komen.
Dat met de zijwanden ben ik niet bang voor, er komt inderdaad nog een binnenwand in.
En vooral het dak en de vloer met de bankjes zullen de wanden recht houden.
En dan de UPDATE.
We zijn weer wat verder gegaan met de aankleding van het chassis.
Ben rustig begonnen met het wat makkelijkere werk, en dat was de tank.
Eerst maar eens begonnen met het maken van een frame voor de tank, omdat ik natuurlijk dit allemaal zo kon afkijken bij de echte was de tekening zo klaar.
dus snijden maar van de onderdelen.
de onderdelen bij elkaar.

In elkaar gelijmd tot het frame.

En achterin het frame op zijn plekje gelijmd.
Toen verder gegaan met de tank zelf.
Het is gewoon een tank zonder banden, bij deze bus.

Toen verder gegaan met de radiator van de aandrijflijn.
Het leuke aan deze bus is dat de aandrijflijn is opgedeeld.
De radiator, het motorblok de versnellingsbak zijn allemaal aan elkaar gekoppeld met aandrijfassen.
Voor mij wel leuk zodat ik een mooi gevuld chassis krijg, alleen nu moet ik meer aandrijfassen maken.

De behuizing gemaakt en er een rooster in gelijmd.

Bij deze bus kan je de radiator dus half dit doen met een klepje.
Deze dus er in opengeklapte situatie er op gelijmd met er boven een stukje rond zodat het lijkt dat er een scharnier zit.

Een ring achterop gelijmd en ook hier een stukje rooster geplaatst.

Omdat ik het klepje had gemaakt aan de voorkant ook de klemmen gemaakt waarmee de klep in positie blijft.

De bovenkant gemaakt van de radiator

Het lager gedeelte en kooi van de ventilator gemaakt voor achter de radiator.
Deze moet nog verder worden afgewerkt.
Moet alleen even kijken hoe ik hier een mooie aansluiting ga maken met de aandrijfas.

De eraan beugels gemaakt.

En een dryfit in het chassis.
Toen verder gegaan met een tandwiel kast wat tussen de radiator en de motor komt.

Plaatje 2mm gesneden.
Hierop zijn 2plaatjes van 1,5mm gegaan, met een iets andere vorm.

En na wat vijl en schuur werk en wat "boutjes" geplaatst te hebben zag het er zo uit.

En even passen op het chassis.

Inmiddels een eerste aansluiting voor de aandrijfas gemaakt nog 2 te gaan op dit onderdeel.
En als afsluiter een foto van het begin van de bladveren die voor de vooras zijn.

Tot zo ver weer deze update.
Hopelijk kan ik de volgende weer iets sneller plaatsen.
Grt SAM