Hey Brouwers,
We konden weer even wat aan de bus doen dus dat ook gedaan.
van Hattem schreef:
Het begin is er SAM. Ik ben wel benieuwd naar dat ombuigen van de dakranden. Ga je dat verwarmen? En maak je daar een mal voor? Om een mooie recht lijn te krijgen.
Gr. Zeger
Dus om de bouwplaat te kunnen buigen de mal opgebouwd.
3 Buisen PVC gezaagt met een lengte van 50cm.
Dit zodat de lengte altijd lang genoeg is voor elke bus(deel).
Toen platen gesneden en afgetekend.
De gaten geboord voor de PVC-buizen.
En de platen allemaal aanelkaar gezet om ze gelijk te maken met vijlen en schuren.
En toen de buigmal opgebouwd.
Het bleek dat met het buigen van het tweede deel met de ramen er al uit dat dit niet erg gemakkelijk gaat.(had ik eerder kunnen bedenken natuurlijk)
Dus voor het voorste gedeelte de ramen en deuren laten zitten
De uitslag op de buigmal geplakt.
En na het verwarmen met een verf afbrander zag het er zo uit.
De ramen daarna eruit gesneden en verder gegaan met het front opbouwen.
Vervelend werkje daarbij was de gril maken met allemaal 1mm afstand ertussen.
Gelukkig is slechts 1 toch losgesneden en zit de rest er nog mooi uit.
Minder geluk had ik bij het boren voor een onderdeel bij de koplampen maar dat valt gelukkig nog straks weg te plamuren.
De zijkanten voor het front gesneden en geplakt.
Daarna geschuurd en de bumper erop geplakt.
Daarna de achtkant gesneden en de 2 tussen schoten alvast bij de geleding en toen was het de hoogste tijd voor een eerste dryfit.
Dus nog weinig woorden en iets meer foto's.
Zoals al te zien op enkele foto's moet ik het dak nog iets bijwerken voor de juiste en gelijke ronding.
Ik moet trouwens voor de benodigde gegevens van het chassis gaan kijken bij de echte bij Musa.
Want ondanks alle hulp van VDL-Berkhof kunnen ze me daar niet mee helpen aan een tekening of foto's.
En hoe weet je dat deze bouw ergens anders opvalt?
Enig idee? bij jullie medebrouwers.
Dan krijg je via de contact persoon bij VDL-Berkhof een link van zijn contact persoon bij het GVB naar je I-mail adres met je eigen bouwverslag als link om daar te kijken voor meer informatie.
Grt SAM.