Goedendag,
Zo nou ik open bij deze wederom een nieuw onderwerp, het is een model waar ik weer een stapje verder ga met scratsh bouw,
en wel om de volgende reden. Het model moet een aanhanger krijgen, containerbakken en een systeem dat je de bakken kan kiepen en optrekken, dus met een lier enzo.
Wederom is dit een opdracht voor een vriend van mij, deze jongen was zo onder de indruk van de andere twee modellen die ik voor hem heb gemaakt, dat ik nu al zijn auto's na mag gaan bouwen waar hij op heeft gereden in zijn chauffeurs loopbaan.
Het model word deze keer een oude daf 3600 combi, ik gebruik hiervoor als basis de bouwdoos die is afgebeeld hieronder op de foto's, moet wel een plat dak op, dus die moet nog besteld worden. Ook moet er het een en ander aan het chassis veranderd worden en wil ik gaan proberen om de sleepas ook echt liftbaar te maken. ook wil ik het nch systeem (zo blijkt het kiepsysteem te heten) echt werkbaar maken.
daarna zal er een aanhangen gemaakt moeten worden, het is een hele oude aanhanger, maar heb begrepen dat hij nog wel bij het bedrijf rijdt, dus ga daar binnenkort heen met een meetlint, fotocamera en een notitieblok.
tja verder hoop ik niet tegen rare dingen aan te lopen bij dit model, al denk ik dat het wel een beste tijd gaat duren voor ik eindfoto's kan plaatsen.
hieronder een aantal foto's:
Nou dit was een eerste kleine update, ik ga trouwens wel alle wielen vervangen voor rubber banden, bij dit pakket zitten die oude lelijke harde plastic wielen, maar die liggen al op de eeuwige jachtvelden hoor
tips comentaar en dergelijke zijn hartelijk welkom.
gr gerard