Hey Brouwers,
Bedankt voor de leuke reactie's.
Toch de rede dat je regelmatig wat post hier.
@Philippe: het meest moelijke wordt denk ik vooral binnen.
Omdat je natuurlijk, vanuit elke hoek goed zicht binnen hebt van de bus door de vele ruiten.
Hier gaat het straks het meest om hangen met de foto's hoe werkelijk hij over komt.
En omdat ik het niet kon laten toch begonnen met gieten, en wel de motor uit de DAF 3300.
Dit omdat ik niet de motor uit de kit erin wil bouwen maar wel echt een DAF-motor erin wil.
Ik weet dat het type eigenlijk anders is maar ik vind het goed genoeg om eens te proberen.
Uiteindelijk zie je van deze motor nog minder dan in een vrachtwagen met de cabine omhoog.
Bij mij waarschijnlijk alleen van de onderkant, en als het lukt misschien vanuit de motorluiken aan de achterkant.
Omdat ik straks wel veder wil kunnen met het chassis, dit dus nu aan het voorbereiden.
Anders sta ik straks stil voordat ik weer verder kan met de motor afwerken.
Maar nu de foto's.
Een bakje gezocht, en daar dubbelzijdig tape in geplakt.
De samen gebouwde motor erin gelegt met de versnellingsbak tegen de achterkant aan.
Ik heb het laatste deel van de versnellingsbak weggelaten om een recht vlak daar te houden.
Dit wordt later mijn vul opening met het gieten.
2 pennen op het tape gedrukt zodat ik straks beide mal delen recht op elkaar kan fixeren.
De silicone vande gietset gepakt.
En de motor half in gegoten.
Dit gedaan zodat straks de motor na het nagieten er wel uit kan.
Morgen de andere kant vullen en dan kan Donderdag de resin-motor gegoten worden.
Tot later en waarschijnlijk snel, want nu weer verder met het chassis.
De vooras ophanging en dergelijke moet ook zelf gebrouwd worden.
Grt SAM.