Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 mei, 2023 9:36 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik moet eerlijk zeggen dat deze mate van verwering mij wel bevalt, lekker overdone, maar dat dat er goed uitzien als je deze in een vitrinekast heb staan en mensen er niet met hun neus boven ophangen, mooie toevoegingen die het model net wat echter maken zonder je te verliezen in teveel details, hoe kunstig dat ook is

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jun, 2023 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Bedankt Bert voort compliment!

Citaat:
lekker overdone, maar dat dat er goed uitzien als je deze in een vitrinekast heb staan en mensen er niet met hun neus boven ophangen

En ja klopt, dit is ook wel het geval bij de meeste van men modellen, zitten altijd wel foutjes in links rechts die niet sebiet opvallen, maar als mensen er inderdaad met hun neus gaan opzitten, wordt het een ander verhaal :lol:


We zijn ondertussen gestart met het interieur, was uiteindelijk niet zo heel speciaal.
Waar ik wel wat gezweet heb is bij de dashboard decals!
Ik was normaal van plan het photo etched dashboard te gebruiken welk uit het interieur setje van CTM komt (ref: CTM-24102)
photo 581535

photo 581534

photo 581533

Maar dat dashboard heeft verdacht weinig relief..
photo 581537

photo 581536

Dusja, beetje een tegenvaller.. Ik had gehoopt op wat meer 'diepte'..
Dan toch maar besloten het originele dashboard met originele decals te gaan gebruiken, en als je in de 1e post naar de decals hebt gezien, zul je wel al weten dat dit best wel es spannend kon gaan worden!
En boy, wat gingen die decals moeizaam.. gebruik gemaakt van set en veeeeeel sol, en geduld!
Was best verbaast met het eind resultaat! Decals zitten niet 100% center, en rechter dashboard sticker is wat uitgerokken tijdens softening..
Maar de decals volgen mooi de contouren van het dashboard (of toch goed genoeg)!
De enige verbetering uit het CTM setje dat hier op het dash is toegepast, zijn de 3 air valves (welke niet in originele kit zaten) en het koppelpedaal.
photo 581538

photo 581539

photo 581540


Dan ook het interieur in elkaar gezet, voorzien van een leuke kleur combinatie, de vloer voorzien van zwarte flocking, setje photo etched speakers en pedalen geinstalleerd, en het boeltje voorzichtig wat verweerd.
photo 581543

photo 581541

En tot slot het dashboard erin!
photo 581542

Oplettende kijker zal opmerken dat er nog geen stuurtje inhangt..
Klopt!
Ik ga voor het stuurtje es kijken voor een ander model.. Ben er nog niet precies uit wat voor stuurtje, maar denk dat het eentje uit het gamma van SCI, en waarschijnlijk wordt het ook hun Retro Steering Wheel waarvan ik al es een testprintje heb gemaakt.
Kheb de 3d files gehaald uit de gamefiles van de games Euro Truck Simulator 2 en American Truck Simulator, beide gemaakt door de developer SCS Software.
Tis ook voor deze games dat ik wat 3d modeling heb gedaan en mods gemaakt heb.

Dus een hele hoop (gelicenseerde) SCI stuurtjes uit de game files gehaald, opnieuw voorbereid in blender om geprint te kunnen worden, en in chitubox gezet voor te printen met dit als resultaat:
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om een SCI Retro Steering Wheel, een 20 incher.
photo 581544

Hoogstwaarschijnlijk blijft het ook bij de Retro, maar wil toch nog eens kijken hoe de andere stuurtjes zich gedragen in de cabine van de Kenny, maar de 3d modellen moeten nog voorbereid worden, omdat er qua voorbereiding best wel wat meer werk aan is dan de Retro..


Wordt vervolgd!
Kevin

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2023 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Vandaag tijd voor wat nieuwe updates,
Zo hebben we de cabine en neus van de Kenny voorzien van een kleurtje..
Maar eerst uiteraard enkele overduidelijke naden wegschuren, het binnenwerk voorzien van semi gloss zwart, en afplakken.

photo 584977


En dan de primer van Tamiya erover
photo 584978


Origineel heeft de handleiding aan dat die volledig zwart moet.. Hoewel de afbeelding op de doos meer weg heeft van donker blauw en dat vond ik nog niet zo slecht staan eigenlijk!
Was wel ff zoeken, veel donkerblauwe tinten zijn er in de handel niet te krijgen (ik spreek over lacquers wel)...
Het donkerste blauw dat ik kon vinden, was een color match van de Sauber Mercedes C9. Zero Paints heeft die, maar is nergens meer te vinden online..
Gesetteld bij een potje Sauber Mercedes C9 Dark Blue van Fire Scale, een merk dat ik nog nooit gehoord had. En deze moest uit Portugal komen.. Nog maar wat rotzooi besteld die moeilijker te krijgen is hier in de buurt, en het pakket laten overkomen. (ref FSC203)
photo 584976


4 tal laagjes was voldoende om mooi dat diepe blauw te krijgen.
Ik heb nog lang getwijfeld over decals ook, ik vond op internet nergens een Kenny naar mijn zin om als voorbeeld te gaan gebruiken voor decals..
Uiteindelijk toch maar de originele erover gedaan..
Waarna er met ZP Diamond Finish is vernist. Zoals gewoonlijk GOED ventileren, PBM's dragen, en 48h laten uitharden.
photo 584981

photo 584982

photo 584983

photo 584979

photo 584980


Alles wordt uiteraard nog verweerd na assemblage.

Oplettende kijker ziet ook de kipbak op de achtergrond in de foto's al bijna compleet geassembleerd, deze wordt nog afgewerkt komende dagen.
De updates gaan wat sneller komen nu ook, aangezien ik met meerdere dingen tegelijk bezig ben.

Nog snel even ook wat indicatoren geprint op de resin printer, voor aan de olietank te hangen..
photo 584986

photo 584985

photo 584984



Dit was het alweer voor deze update, volgende keer is de kipbak aan de beurt!

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 aug, 2023 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
De kipbak samen geplakt, ook hier de originele decals, en ook de bovenrand aangepakt in kleur en gloss vernis
photo 585566

Chrome beplating, springt wel in het oog zo
photo 585567

Om wat doffer te maken, heb ik het chrome voorzien van een extra laagje Alclad chrome
photo 585568

Het installeren was ook een hele klus, paste niet altijd netjes, en ook met superlijm werken heeft zijn sporen nagelaten her en der..
Lichtjes aan de zijkant zijn gedaan met transparant oranje ipv de stickertjes die bij de kit zaten..
photo 585571

photo 585569

photo 585573

Binnenkant kreeg zwarte grondlaag, en dan aluminium. Moet nog verder behandeld worden ook..
photo 585574

Beetje overspray, geeft niet, bak blijft toch aan de grond
photo 585570



En van de achterkant, gaan we naar de voorkant.. De neus en grille!
In de detail kit van CTM zitten foto etched parts voor de grille grotendeels opnieuw te gaan doen.
Onder andere nieuw kippengaas, en 3 grill vinnen, hier onderaan te zien
photo 577657

Maar de originele grill in de kit was al veel te dik waardoor het gaas veel te ver naar binnen zat.
De binnenkant zo goed mogelijk uitgedund, om het gaas beter te doen passen. Ook met styreen wat bijgewerkt om het allemaal beter te doen passen..
Het 'kader' in de detail set heb ik niet gebruikt, je moest daarvoor de volledige voorkant vlak schuren en deze eraan plakken, maar dan verloor je wel alle detail.. en het is een hoop gekuil..
Die er dan maar vantussen gelaten en enkel de vinnen en kippengaas gebruikt
photo 585578

photo 585577

Kenworth logo
photo 585579

photo 585576

Past netjes op de neus
photo 585575

En opnieuw in chrome behandeld.
Eerst natuurlijk een gloss black laag alvorens het chrome te spuiten
photo 585580

En hier even de originele
photo 585583

Resultaat valt nog goed mee denk ik dan. Het kon wel properder misschien, maar aangezien deze nog wordt verweerd, boeit het eigenlijk weinig


Dan de grille en neus assembleren
photo 585585

Glaasjes erin
photo 585584

En ook de rest van het lichtwerk gespoten en geplakt
photo 585589

photo 585588

De kwaliteit van het logo is een tegenvaller.. De decal past niet 100%
Misschien dat ik deze opnieuw ontwerp in Blender en print met resin
photo 585587

photo 585586


En als laatste even de badkuip en de neus op hun chassis gezet
photo 585593

photo 585594

photo 585590

De hydraulische cilinder is met de chrome sticker behandeld die in de kit was meegeleverd
photo 585592

Tuurlijk wordt het geheel nog verweerd en vuil gemaakt, maar dat gaan we maar doen eenmaal de cabine ook samen zit..

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2023 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Het eind is bijna in zicht met deze, zeker nu het interieur en glaswerk geïnstalleerd zijn.
Maar eerst, de trimwerken rond de deur en ruitjes,

Ik heb in der tijd (is al ruim 10j geleden ondertussen) eens de Peterbilt 377 A/E van Italeri (ref nr 740, de 2005 re-issue) samen geplakt. Was 1 van mijn eerste echt grote projecten, daarvoor ging het mij enkel om militair en kleinere wagens op 1/24.
En bij deze heb ik toen gebruik gemaakt van chrome tape voor de deurranden.
Al mijn harde platen in mijn pc afgespeurd omdat ik er wel vrij zeker van was dat ik nog ergens het album had opgeslaan, en, tadaaaa (KLIK HIER voor het volledige album)
photo 587804 photo 587810

En dat gaf heel mooi resultaat!

Dus ook voor de Kenny wou ik het met deze methode doen.
Nou, vol moed aan begonnen, maar kreeg al vrij snel in de gaten dat het niet de goede kant opging..
photo 587817

photo 587816

photo 587818

De chrome sticker hecht zich heel slecht op het plastic.. Het blijft gewoonweg niet zitten!
Ligt het dan aan de folie denk ik dan? dat deze van AK net wat dikker is dan degene ik 10j geleden gebruikte? Ik meen me te herrineren dat ik toen gebruik maakte van Bare Metal Foil..
Heeft iemand ervaring met beide? Is de AK folie dikker of hecht die gewoon slechter dan Bare Metal Foil? Of is het omdat de glanslaag net wat te smooth is om goed te hechten?

Anyway, de deurranden doe ik wel met een chrome stiftje voorzichtweg..

Alvorens het glaswerk en intereur erin kon, moesten ook de raamrubbers van de voorruit nog gedaan worden, en ook het frame van het kleinere zijruitjes. Deze laatste zijn wel gedaan met chrome stiftje..
photo 587819


Dan het glas erin, interieur er in schuiven, paste allemaal heel netjes! Ruit diende in 2 keer gelijmd te worden aangezien deze uit 1 stuk bestond voor de voorruit en kleinere zijruitjes.
Eerst tegen de voorruit aanplakken, dan de zijruitjes.
Ik heb al even geprobeerd of het doenbaar is met een fijn chrome stiftje ook, resultaat is niet om naar huis te schrijven, we doen later nog wel es een poging..
Even de cabine ertussen geperst, nou begint het echt al op iets te lijken!
photo 587821

Even binnenpiepen
photo 587820


De laatste grote delen, zijn de luchtfilters en de stacks.
De luchtfilters worden glad geschuurd en krijgen later photo etched beugels en strips.
De stacks... Jha, de stacks... dat is ook zoiets...
Weet je nog toen ik zei dat de chrome dieseltanks in alle vrachtwagenkits een enorme tegenvaller zijn?
Wel, de stacks krijgen hier zeker ook een plaatsje!
Meestal worden stacks uit 2 of 4 onderdelen aan elkaar gelijmd, ze zijn in chrome, wat dus een heel opvallende naad achterlaat.. Is wel iet of wat weg te werken uiteindelijk met chrome stiftje enzo..
Maar dat gaan we niet doen, want na het eens goed bekeken te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik ze beter heulemaal opnieuwf maak..

Hier alvast een gladgeschuurde luchtfilter met zijn originele broer
photo 587822

Dan de beugel eraan plakken, en het boeltje in de primer zetten, waarna er ook donkerblauw over is gegaan. De handleiding zegt zilver, maar ik voelde me in een rebelse bui, dus doe ik lekker mijn eigen zin!
photo 587823

Alvorens de diamond clearcoat van Zero Paints erover ging, heb ik de hele airbrush uit elkaar gehaald en gekuist. Iets wat ik altijd doe voor ik vernis. Zou jammer zijn als er plots een gedroogd restje verf meekomt, of erger.. Men mag er niet aan denken!
(Kunnen jullie me vertellen over wat voor airbrush het hier gaat aan de hand van de foto? :twisted:)
photo 587824

Dan geclearcoated met dit als resultaat
photo 587826

Ligt er wel vrij dik op denk ik dan? Soit, kan ik wel mee werken
photo 587825


En als laatste, de voorbereiding van de nieuwe stacks.. Vooraleer ik besloot nieuwe te gaan maken, had ik de originele al samen geplakt en in een badje met Mr Muscle ovenreiniger gegooid voor enkele minuutjes, kwamen er heerlijk kaal uit! Dat spul blijft me verbazen!
Ik heb een klein assortiment aan styreen tubes, en vond al vrij snel de juiste diameters..
Ook heb ik nog wat reserve messing tubetjes over van een vorig project, kan ik eventueel ook gebruiken zoals aangegeven hier op de foto's,
maar denk dat ik makkelijker af ben met de styreen tubes..
photo 587827

photo 587828



Stay tuned, volgende post worden de stacks en filters afgewerkt! Aan de stacks worden nog een hoop extra aanpassingen gedaan, genoeg dus om nog een postje te maken en het voor vandaag hierbij te laten.

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2023 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
De airbrush lijkt mij geen H&S. Ik hou het op een Fengda.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 nov, 2023 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Kleine update deze keer.
Ik hoop de Kenny nog af te hebben voor eind dit jaar, moet in theorie wel lukken.
Binnen een 2 tal weken kruipen we op de vrachtwagen, ben wel elke dag thuis, maar het zal zoiezo wel wat gaan minderen denk ik.
Toch minder door de week. De weekends heb ik wel tijd zat om wat te bouwen, aangezien ik geen vriendin heb die overal naartoe wil. :brouw:

De uitlaatpijpen en luchtfilters van de Kenworth, daar waren we vorige keer gebleven.
Hoe staat het er nu voor?
Leuk dat je vraagt man, lees gezellig verder zou ik zeggen. :brouw:

Wel, ik heb de uitlaatpijpen in elkaar gezet, en voor de heatshields van het CTM setje, heb ik wat albion rod van 0,5 rond de cilinders geplooid, om zo wat afstand te creeeren tussen het shild en de pijp zelf, zoals het in echt ook is (wat is anders het nut van een warmteschild als deze tegen de warmtebron aanzit).
photo 589536

Ook op de foto te zien, de uitlaatklepjes.
Kwamen in het setje van CTM, en deze zijn een hele leuke toevoeging vind ik!
photo 589539

Het 'rondje' lichtjes vastgelijmd op een buisje, zorgen dat die mooi center zit,
Dan gewoon het hendeltje eraan, en de strip ertegenaan.
Werkt heel erg vlot zo, en is pakken beter dan het stripje manueel te gaan plooien tot je perfect rond uitkomt.
photo 589540

Dan gewoon kwestie van voorzichtig los te prutsen van het buisje
photo 589543

Dan opgemerkt dat er wel heel veel verschil zat in lengte van mijn pijpjes. De 1 is wat korter dan de ander, niet goed..
De zaag erin!
"Maar Kevin, je kan em toch opnieuw maken?"
Wel... ja, maar nee
photo 589545

en nieuw stukje pijp eraan gelast en aan de kant gelegd om te drogen
photo 589546


Dan de luchtfilters nog, deze zijn ondertussen afgewerkt.
De stripjes die in het CTM setje zaten rond de filters geplooid, en met stukje styreen plaat de beugel aan de stripjes vastgemaakt, zoals het in echt ook is.
photo 589549
[Source: Google Afbeeldingen]

photo 589538

Met dit als eindresultaat. Nog even de zwarte kwast uitgehaald voor de onderkant van het chromen deksel, en het afwateringsdopje. (is dat wel een afwateringsdopje onderaan de pot??)
photo 589547

photo 589548


Volgende post gaan we de uitlaatpijpies in een strak chrome kleurtje zetten en verder afwerken.



Dan als allerlaatste
De airbrush van mijn vorige post:
photo 589550

Heel mooi ding, perfecte instap voor iemand die begint met airbrushen. Moet je wel goed onderhouden, regelmatig uitkuisen.
Ik heb em nu al jaar of 2, en paar maand geleden eens wat dingetjes preventief vervangen. Onder andere nieuwe naald en nozzle, nieuwe airvalve body, nieuwe rubbertjes,...
Zolang deze het nog goed doet, hoef ik niet te kijken naar andere. Ik kijk me toch scheel op het assortiment van airbrushes op de markt tegenwoordig, en kan nooit een keuze maken..
Het enige minpuntje misschien, best een kleine verfcup.. Had gerust groter mogen zijn, of zelfs interchangable.

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 nov, 2023 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Bij het maken van de beugels voor de uitlaten ben ik op een obstakel uitgekomen.
Geen idee hoe CTM het hier geplooid en geïnstalleerd wil hebben.
De handleidingen van CTM zijn altijd wel beetje Chinees geweest, en hun referentie afbeeldingen zijn om naar huis te schrijven, die maken dingen soms alleen maar ingewikkelder.
Meestal kom ik er wel uit na wat trail and error, maar deze snap ik echt niet..
Een google search leverde ook niks op..

Het gaat hier over part 25 en 26.
Hoe moet ik ze plooien? hoe moet ik ze installeren?
Hoezo zijn hier 4 beugels? Aan elke kant hoort er toch maar 1?
photo 589586

photo 589587

photo 589585

photo 589584

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2023 21:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Hoi Kevin,

Nu ken ik de man achter CTM persoonlijk en hij is redelijk op de details en heel fanatiek modelbouwer dus het moet te doen zijn. Ik heb in de gauwigheid ook niet echt een idee hoe de constructie in elkaar hoort te zitten maar heb wel een mooie plaat gevonden met wat details……misschien kan je daar wat mee.

photo 589680

Succes :brouw:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2023 16:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Hoi Arjan, bedankt voor je referentie foto's!
Ondertussen heb ik ook de exacte klemmen in het echt kunnen vinden op google. Het was een kwestie van de juiste benaming te gebruiken.
"Kenworth T800 W900 Muffler Exhaust Stack Clamp Bracket assembly"
En tadaaaa:
photo 589754

photo 589753

photo 589752


Even om terug te keren op dit:
Citaat:
Nu ken ik de man achter CTM persoonlijk en hij is redelijk op de details en heel fanatiek modelbouwer dus het moet te doen zijn.

Het zijn inderdaad echt hele mooie setjes, met oog voor detail, want heb al enkele van zijn setjes gebruikt. Maar toch, de handleiding is echt een beetje een hit of een mis.. snel snel samen geraapt..
Er kon gerust (zoals bij deze stack-brackets) een extra foto van de volledige assembly zoals het moet geplakt worden. Het is trouwens niet de 1e keer dat ik niet uit de afbeeldingen kom hoe iets geplooid of geplakt moet worden..
Ook benamingen van onderdelen die soms omgewisseld worden (zoals ook bij part 32/33 in dit setje).
Het kan echt wel beter dan dit hoor! Zeker met zijn referentiefoto's!

Opzich, ik 'speedrun' de bouw van een schaalmodel niet, dus wat extra zoekwerk ga ik echt niet om kraaien, dat doe ik vaak genoeg tijdens de bouw van een model. Maarja, je snapt wel waar ik vandaan kom denk ik.

Dit is geen slechte commentaar, dit is wat ik opmerk als feedback na enkele van zijn setjes gebruikt te hebben.

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement