Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 13:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 nov, 2021 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Ik weet niet of deze echt thuishoort bij de afdeling auto's maar het heeft iig een motor en vier wielen...

Weer eens iets anders deze keer, een trekker. De Ferguson TE-20 van Heller, erg leuk kitje wat lekker weg plakt zo direct uit de doos.
Ik heb de motor een beetje voorzien van wat bedrading zoals de bougie kabels en de draden naar de startmotor ect. Gemaakt van diverse dunne draadjes uit mn rommelbak.

photo 547065

photo 547072

photo 547071

photo 547075


Ook heb ik hier en daar wat boutkopjes geplakt om de boel te detaileren.

photo 547070

photo 547189

De ophanging van de ploeg bevestiging (geen idee hoe dit heet..) heb ik opnieuw gemaakt met een veer van een stuk koperdraad en wat plastic plaat 0.5mm, was oorspronkelijk in de kit wat te grof vond ik.

photo 547074


photo 547073

Toen werd het tijd voor de koplampen, deze heb ik iets uitgehold om zodoende wat meer diepte en realisme te krijgen, de kit voorziet in koplamp lens decals maar dit vind ik niet mooi. In de koplampen een plastic pieletje geplakt wat de illusie van een gloeilamp bolletje moet geven.

photo 547153


photo 547153

Nu staat de boel in de primer.

photo 547190


photo 547191


photo 547192

Het wordt trouwens een trekker met flinke gebruikssporen, lekker uitleven met roest, afbladderende verf en div
weathering.

Wordt vervolgd :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 nov, 2021 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12237
Woonplaats: Eibergen
Citaat:
het heeft iig een motor en vier wielen


En daar is ook alles mee gezegd :lol: :lol: Maar ziet er leuk uit de verbeteringen brengen het kitje weer een level hoger. IK ben benieuwd naar de afwerking.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2021 8:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Ziet er best leuk uit , ik vind het ook knap zo een tractortje
suc6
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2021 10:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Geen heilige koe maar een stevig werkpaard.
Ziet er uit als best een uitgebreid kitje, leuk onderwerp tussen al die bolides hier :lol:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 nov, 2021 8:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 843
Hoort zeker in deze rubriek.
Hoe je er ook naar kijkt. Het lijkt meer op een auto dan op een boot, vliegtuig of motorfiets toch?
Maar dan mag je hem niet legergroen maken met een camouflagenetje. Want dan wordt het natuurlijk een militair voertuig. :lol: :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 nov, 2021 9:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Beste Hein zoals ik al gemeld had vind ik het fantastisch deze tractor iets wat je nu niet alle dagen ziet op de fora he , maar neem me echt niet kwalijk ik breek niks af in tegendeel maar ik heb toch een bedenking over de bedrading met name vanaf de startmotor werk je met zeer dunne draden dat in werkelijkheid dikke kabels zijn en van de bobijn naar de stroomverdeler werk je met dikke draad en dat zouden dunne draden moeten zijn , het viel me direct op
Van mij hoef je niks te veranderen hoor vind het nu al een geslaagd model ( ik wil de mieren........r niet uithangen hoor )
Ik kijk al uit naar het vervolg
Succes makker
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 nov, 2021 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Ja misschien kijk ik daar nog even naar marc, inderdaad de kabels naar de startmotor mogen wat dikker. Blijft een compromis want ik heb maar beperk soort draad maar ik zoek ff verder in mn rommelbak.
Bedankt voor de feedback in ieder geval :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 nov, 2021 13:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Hein is nikske maar ik geef graag raad om iets wat zoal knap is nog te verbeteren , laat je het zo is ook ok voor mij hoor
Het is omdat ik zo weinig plaats heb anders had ik al lang de Porsche tractor in huis gehaald , het zegt me iets als de vrachtwagens van rond de oorlog vind ik gewoon het einde ik heb al een Russische GAAZ gebouwd van Miniart geweldig om te bouwen ongeveer 500 onderdeeltjes en dan nog op schaal 1/35
Ik blijf vol enthousiasme volgen
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 nov, 2021 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Ik denk dat het er zo beter uitziet.

photo 547288


photo 547287


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 nov, 2021 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Ook begonnen met verf, de roestkleur die hier en daar tevoorschijn komt na het (haarlak) chippen van de verf.
Op de bestuurderstoel een grijze metaalachtige kleur gespotem omdat zo'n stoeltje vaak weinig kans krijgt om echt te roesten.
Wordt vervolgd.

photo 547291


photo 547289
photo 547290

Ik baseer trouwens m'n model, manier van verweren, kleurkeuze etc. op een ander bouwverslag van deze kit die ik gevonden heb op internet, beter goed gejat dan slecht verzonnen... wordt een grijs chassis met rood/oranje spatborden en motorkap .. En lekker vol met drek! 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement