Hallo medebrouwers,
Hier ook maar weer een stukje "progress" laten zien.
Ik ben bezig om de vloer in het chassis te maken.
Net als het chassis is ook de gehele vloer over genomen van de Corvette.
Deze bestaat zoals vrijwel alle vloeren uit plaatstaal dat door "vervormingen" zijn sterkte krijgt, hieronder een paar plaatjes:
Hieronder zoals het in het chassis zit:
En hieronder verwijderd uit het chassis, eerst van boven en daarna van onderen gezien:
Van alle detail fotos die ik heb heb ik eerst een schets op maat gemaakt:
Aan de hand daarvan heb ik eerst de vlakke bodem gemaakt mat alle hoogte en diepte verschillen, foto hieronder is van de onderzijde:
De volgende fotos van de bovenkant en het achterste stukje van de cardanas tunnel erbij:
Het voorste stuk van die tunnel is een stuk lastiger te maken omdat deze zowel links als rechts rondingen heeft.
Dat stuk heb ik op dezelfde manier gevormd als de body, met smalle strips.
Eerst heb ik de boven en onderkant (die zijn beiden vlak) van 0,7mm dik styreen uitgesneden en op de juiste afstand van elkaar met stukjes styreen verbonden:
Om daarna met stukjes styreen en stripjes styreen de vorm erin te brengen, dikte 0,5mm:
De rechter helft was helemaal rond, die heb ik helemaal met stripjes gedaan, helaas geen w.i.p. foto.
Om alles goed stevig te krijgen nog een 2e laag 0,5mm styreen aan de buitenkant erop gelijmd en daarna goed plamuren en schuren:
en als je er nu in kijkt:
Vervolgens de "hulp constructie" verwijderen:
zo ziet de onderzijde er dan uit:
Om voor- en achterkant goed uit te lijnen heb ik ze aan de bovenzijde aan elkaar gelijmd met een tijdelijke strip:
De binnenzijde van het voorste stuk heb ik met 2K plamuur glad gemaakt zodat je niet alle strips ziet zitten, met 1K plamuur daarna afgewerkt:
Alle overgangen tussen voor en achter zijn nu ook glad gemaakt.
Nu konden de vloer en tunnel aan elkaar worden verbonden, het achterste deel kon worden gelijmd maar tussen het voorste deel en de
vloer zat een open randje van max 1mm, die heb ik gevuld met bloem en hard gemaakt met seconden lijm.
De onderzijde daarvoor afgeplakt met tape zodat de bloem er niet doorheen valt....
randje gevuld.....
met een kwastje het overtollige bloem eerst verwijderd......
en dan de bloem goed "nat" maken met seconden lijm, wordt knetterhard in een paar seconden en hecht heel goed op styreen.
Het laatste stukje waar ik nu mee bezig ben zijn de "voet" platen, de linker is gereed, nu de rechter nog en een stukje tunnel aan de voorkant erbij dat schuin omhoog zal lopen.
Tussen de linker en rechter "voetplaat" zit ook nog een verschil in de schuinte, dat is te zien op de voorbeeld fotos waar ik mee begon.
Thx en tot de volgende update.