Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 5:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2020 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 jan, 2009 13:36 pm
Berichten: 588
Woonplaats: Twente
Thanks! :) Klopt helemaal wat betreft de balken in de motorkap. Dat kan natuurlijk nog aangepast worden als het nodig is, en nu ik aan het typen ben is dat toch wel de enige oplossing.

Update:
Tijd voor weer een kijkje bij de werkzaamheden. We beginnen met een paar details. Zo is de gleuf tussen het chassis en de carrosserie opgevuld met tin. Hierdoor oogt het gelijk wat meer af.

Afbeelding

Daarnaast is de motor wat verder afgewerkt met een cilinderkop en wat extra leidingen. Later gaan hier nog wat details bijkomen, en een uitlaat natuurlijk

Afbeelding

Van daaruit gaan we naar het dashboard. Dit had een simpel stukje blik kunnen worden, laagje verf erover en klaar. Maar voor het detail vond ik tin ook een mooier alternatief. Nog een beetje bijwerken en de tellers erop zien te krijgen.

Afbeelding

Met het dashboard klaar, kan het stuur ook op zijn plek. Zoals eerder verteld is de stuurinrichting werkend; dus draai je aan het stuur, dan draaien de wielen. Met het stuur op zijn plek is dit nu dus ook helemaal afgewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Stuur recht:
Afbeelding

Stuur naar links:
Afbeelding

Om het af te maken nog een paar overzichtsfoto's. Tot zover ben ik tevreden hoe de vorm begint te lijken. En natuurlijk ook erg benieuwd hoe het na een laag blik lijkt, al het bijna jammer is dat je dan geen frame meer ziet. Voor de vorm is met metaaldraad ook de lijn van de zitplek gemaakt, zodat je het totaalplaatje meer voor ogen krijgt.

Afbeelding

Afbeelding

Dat was hem weer voor deze keer!

Cheetacars

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 1:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
Begint al een gewichtig voertuig te worden met al dat tin. :D Knap dat de stuurinrichting ook daadwerkelijk functioneert. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jun, 2020 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 jan, 2009 13:36 pm
Berichten: 588
Woonplaats: Twente
Een eerder model die op deze manier gemaakt is, was rond de 300 gram. Ik vermoed dat deze ook een eind in die richting gaat komen haha.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 aug, 2020 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 jan, 2009 13:36 pm
Berichten: 588
Woonplaats: Twente
Een melding of ik de topicstarter -mijzelf- niet liever een bericht zou sturen in plaats van te reageren... Dat is wel ernstig. Tijd voor een update dus.

Update:
De volgende stap is gelijk een grote stap voor het oog. De carrosserie is namelijk zo goed als klaar. Hier en daar moet er nog wat bijgewerkt worden, waaronder het deel rond het stuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het probleem met de uitlaat heeft ook een oplossing. Het onderste deel van de motorkap is een vast onderdeel geworden met louvres -een beetje koeling is natuurlijk essentieel-.

Afbeelding

Boven die louvres komt de uitlaat, waarvan een deel al klaar is.

Afbeelding

Dat was hem weer voor deze keer, op naar de volgende!

Cheetacars

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2020 8:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
Het is me ook al herhaaldelijk gebeurt dat ik een melding kreeg van een "veroudert" topic. :? Blijkbaar wordt van je verwacht dat er sneller een update komt. :lol:
Fijne update. Heb je ter hoogte van de achterwielen het chassis te breed gemaakt? Het lijkt me toch dat de chassis balken aldaar binnen de carrosserie horen te lopen. De louvres zijn een prima detail. Heb je losse strips gesoldeerd of een stuk blik ingesneden? :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2020 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 jan, 2009 13:36 pm
Berichten: 588
Woonplaats: Twente
Haha inderdaad :lol:
De chassisbalken zijn zo breed voor de achterophanging, deze komt er nog aan vast zodat de balken ook minder in het oog springen. Ik vermoed dat het bij het origineel gedaan is om het chassis een stuk eenvoudiger te kunnen maken; de balken zijn namelijk volledig recht van boven gezien. Ik kan me ook voorstellen dat het door de tweepersoons Alfa 8C's komt die breder zijn aan de achterkant.

Afbeelding

De louvres zijn inderdaad een stukje blik wat aan één kant ingesneden is (de vaste zijde zit onderaan in dit geval), scheelt een hoop frustraties haha.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 aug, 2020 10:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
Had het kunnen weten na wat research. :wink: Mooie actie foto, alhoewel de moderne helmen wat uit de toon vallen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement