Van de nood maar een deugd gemaakt. Verdere werkzaamheden aan het motorblokje met een aantal foto's.
Het motorblokje is sinds de vorige keer bewerkt met mijn elektrische tandenborstel. De met zuur bewerkte delen zijn nog wat aan de lichte kant als je kijkt naar de foto's van het originele blok.
Ik heb inmiddels een extra zuurbehandeling uitgevoerd, waar verderop wat foto's van te zien zijn.
Op het blokje moeten enkele foto-etched deeltjes geplaatst worden.
Op onderstaande foto zijn de 3 elementen geplaatst.
En de twee delen op de nokkenas deksel.
Aan de andere zijde moeten ook twee foto-etched delen geplaatst worden.
En hier zijn ze dan geplaatst.
Verder met het polijsten van de ontstekings unit.
In afwijking van de manual worden de bougie kabels ook geplaatst. In elk van de twee units moeten 4 kabels geplaatst worden.
Hier heb ik getest hoe groot het gat moet zijn om die 4 kabels te kunnen plaatsen.
Ook het pompje is inmiddels voorzien van de benodigde gaten van 0,5 en 0,7 mm. Daar komen later de buizen voor de koeling van olie en water.
Verder met beide carburateurs. Begonnen met het uitboren van de carburateur ingangen.
En weer even proefpassen. Na wat fijn schuur en vijlwerk passen ze goed.
Die carburateurs moeten voorzien worden van 2 beugels waardoor later een stangetje gevoerd moet worden om gas te kunnen geven.
Het ombuigen van het lipje gaat alleen met het buig tooltje. Dat lukt niet meer met een tangetje.
Het beugeltje geplaatst. Een behoorlijk gepriegel om dat ding in de juiste positie te krijgen.
Voor het plaatsen van alle delen die nog op het blok moeten eerst de donkere delen op de juiste kleur gebracht.
De beide carburateurs voorzien van een kleine wash om de details wat omhoog te halen.
En tot slot voor vandaag de carburateurs op het blok bevestigd.
Tot een volgende update maar weer. Nog steeds verder met het motorblokje.