Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 21:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 feb, 2020 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 okt, 2007 16:20 pm
Berichten: 538
Woonplaats: I'm Darryl, from SWEDEN/Europe
Keep up that good work! Lots of nice details !

_________________
You've got ONE life...... -KUSTOMIZE it!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 mei, 2020 16:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Tnx! 8)

Het is alweer enige tijd geleden dat er een update te bespeuren was... De wereld is behoorlijk veranderd en ook in mijn werk ( facilitair ) moesten we ons volledig richten op de heersende crisis situatie. Vandaar dat een update even duurde.. Gelukkig heeft het brouwen niet stil gestaan... :mrgreen:

Ik ga waarschijnlijk nog wat puntjes zien, maar het chassis is klaar. Nu het motorblokje en transfercase inmiddels passend waren, heb ik nog het e.e.a. gedaan om de verwering te blenden aan elkaar. Tevens naast radiator en de wielen de nodige decals aangebracht.

photo 507658

photo 507657



Op onderstaande foto is te zien dat met alu tape zg. slangenklemmetje worden gesuggereerd. De roest op het spruitstuk mag overigens nog wel wat matter en wordt straks geblend met de uitlaat.

photo 507661


photo 507659



photo 507660



De velgen hebben ( geloof het of niet ) hun roomwitte tint ) uit een spuitbus 9010. Een klein beetje roestvorming en vervuiling aangebracht en afgemaakt met Tamiya panelliner. Daarna behandeld met matte blanke lak :) Ik zie nu pas dat de binnenzijde van de velgen nog aandacht nodig hebben... Genoeg te doen dus....

Dat was 'm weer even. Tot de volgende :brouw: :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Laatst bijgewerkt door Wolfman op zo 17 mei, 2020 10:52 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2020 19:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi hoor!
Gaat er goed uitzien allemaal.

Om het geroeste spruitstuk matter te maken;
AK heeft ultra matte transparante lak. Deze laat zich ook goed met de kwast aan brengen. En is zoals de naam doet beloven ook echt Ultra matte.

Daarna zou je ook nog wat roestkleurig pigment aan kunnen brengen, dat zou de kers op de taart zijn.

Maar ga verder vooral zo door!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2020 23:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 843
Prachtig, dat “getover” met al die verftechnieken.
Voor die alu tape slangklemmen zie ik ook bij 1/43 wel mogelijkheden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2020 14:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Mooi! Ik zie nu pas dat het een zes-cilinder is. Die waren en zijn zeldzaam. De vier cilinder was standaard.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2020 9:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
@ Odorf: Het is wel in gedachten voorbij gekomen om pigment o.i.d. te gebruiken in de finale afwerking van de landRover. Niet alleen m.b.t. de roestvorming, maar ook om bv de wielen een "zanderige" aanblik te geven. De tip over de AK lak neem ik direct even mee :mrgreen:

@Schummie: Het lijkt inderdaad soms getover, waarover ik mezelf soms verbaas dat het 't gewenste effect heeft, of je er bij toeval uitkomt. Maar zo zal het bij jouw projecten vast ook verlopen, zo nu en dan 8)

@Huib2: Inderdaad. Het is een 6 cilinder. Ik wist overigens niet dat deze zo zeldzaam zijn... Ik heb nog een poging ondernomen om bougiekabeltjes aan te brengen, maar dat werdt "un catastrofe". Mijn loep en werkmanshanden schieten dan tekort :mrgreen:

Dank voor de reactie's mannen! :brouw:

Naast het afmaken van het chassis is er ook gewerkt aan de body. Deze roest niet, verweerd echter wel. doel is dit te suggereren samen met de nodige vervuiling. Uiteraard werden er ook de nodige onderdelen aangebracht. De verwering op de foto's toont zich erg aanwezig. In het echt valt dit reuze mee :|

photo 508007
De grille was een projectje an zich. Een flinterdun rastertje wat gaas moest voorstellen. Ik heb de gril "gamma chroom" gespoten. de diepere delen in zo'n 10x laten vollopen met Tamiya panelliner. Hierna het geheel met zwart een dry-bruch gegeven. De hele gril was hierna zwart. Heel voorzichtig schuren bracht het chroom ( maar nu mat) weer naar voren

photo 508001
Het dry-brushen van het plaatwerk is gedaan met acrylverf in zo'n laag of vijf. Hierbij heb ik steeds per plaatdeel gewerkt. Het overige was dus afgeplakt. Hierdoor krijg je verschil in het verloop van de sporen in de verwering. Iets wat een echte LandRover ook heefd. Geen deel is 100% recht en bolt soms naar binnen.

photo 508002

photo 508003
De achterbumper en nog wat details zijn grijs/zilver gemaakt met verf uit een molotow stift. Eerst zilver, daarna aan het zilver wat grijs toegevoegd om nuances in veegjes in drie lagen aan te brengen. Dit om een gegalvaniseerd effect te verkrijgen.

photo 508004
Over de scharnieren ben ik nog niet tevreden... Ik wilde ietswat roestsporen aanbrengen afkomstig van scharnierpennen en bouten... Maar dit komt nog niet uit de spreekwoordelijke verf. :cry:

photo 508005
De dakdrager zat verfrommeld in de spreu. In eerste instantie balen, maar eenmaal tijdens een dryfit vond ik het wel z'n charme geven. Het achterste boogdeel heb ik verwijderd. Het reservewiel niet voorop het dak geplaatst, zoals Revell graag wil, maar binnen de drager. Het Roomwit van het dak komt ook uit de spuitbus 9010.

photo 508006
En ook het stuurhuis, dashboard en stuurtje en de luchtvoorziening zijn aangebracht. Het Dashboard is overigens een zwart vlak waarvan je straks niets meer ziet dan de ruwe vorm.

Tot slot de raamlijsten zwart zijdemat gemaakt. Ik ben voor 90% tevreden. Twijfel momenteel nog of het handig is een laagje mat over de plaatdelen te spuiten, ter fixatie en om verschillen in matheid op te heffen...

Dat was 'm weer... Tot de volgende :brouw: :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Laatst bijgewerkt door Wolfman op zo 17 mei, 2020 11:13 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2020 11:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Wat een bijzonder mooi gemaakt werkpaard wordt dit. Erg knap hoe je al die kleur nuances aanbrengt en hoe ze tot hun recht komen. Wat betreft de scharnieren kan je ook melden dat ze wat te royaal in de amber/tectyl zijn gezet. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2020 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Wolfman schreef:
Tot slot de raamlijsten zwart zijdemat gemaakt. Ik ben voor 90% tevreden. Twijfel momenteel nog of het handig is een laagje mat over de plaatdelen te spuiten, ter fixatie en om verschillen in matheid op te heffen.


Dat laatste zou ik niet doen. Dan slaat vaak het effect een beetje ‘dood’ juist de verschillen in glansgraad geven vaak wat levendigheid.
Tenzij uiteraard de ‘vervuiling’ te veel glanst. Dat is meestal niet realistisch.


Nogmaals goed bezig. :brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei, 2020 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Knap :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei, 2020 10:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Knap werk.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement