@ Odorf: Het is wel in gedachten voorbij gekomen om pigment o.i.d. te gebruiken in de finale afwerking van de landRover. Niet alleen m.b.t. de roestvorming, maar ook om bv de wielen een "zanderige" aanblik te geven. De tip over de AK lak neem ik direct even mee
@Schummie: Het lijkt inderdaad soms getover, waarover ik mezelf soms verbaas dat het 't gewenste effect heeft, of je er bij toeval uitkomt. Maar zo zal het bij jouw projecten vast ook verlopen, zo nu en dan
@Huib2: Inderdaad. Het is een 6 cilinder. Ik wist overigens niet dat deze zo zeldzaam zijn... Ik heb nog een poging ondernomen om bougiekabeltjes aan te brengen, maar dat werdt "un catastrofe". Mijn loep en werkmanshanden schieten dan tekort
Dank voor de reactie's mannen!
Naast het afmaken van het chassis is er ook gewerkt aan de body. Deze roest niet, verweerd echter wel. doel is dit te suggereren samen met de nodige vervuiling. Uiteraard werden er ook de nodige onderdelen aangebracht. De verwering op de foto's toont zich erg aanwezig. In het echt valt dit reuze mee
De grille was een projectje an zich. Een flinterdun rastertje wat gaas moest voorstellen. Ik heb de gril "gamma chroom" gespoten. de diepere delen in zo'n 10x laten vollopen met Tamiya panelliner. Hierna het geheel met zwart een dry-bruch gegeven. De hele gril was hierna zwart. Heel voorzichtig schuren bracht het chroom ( maar nu mat) weer naar voren
Het dry-brushen van het plaatwerk is gedaan met acrylverf in zo'n laag of vijf. Hierbij heb ik steeds per plaatdeel gewerkt. Het overige was dus afgeplakt. Hierdoor krijg je verschil in het verloop van de sporen in de verwering. Iets wat een echte LandRover ook heefd. Geen deel is 100% recht en bolt soms naar binnen.
De achterbumper en nog wat details zijn grijs/zilver gemaakt met verf uit een molotow stift. Eerst zilver, daarna aan het zilver wat grijs toegevoegd om nuances in veegjes in drie lagen aan te brengen. Dit om een gegalvaniseerd effect te verkrijgen.
Over de scharnieren ben ik nog niet tevreden... Ik wilde ietswat roestsporen aanbrengen afkomstig van scharnierpennen en bouten... Maar dit komt nog niet uit de spreekwoordelijke verf.
De dakdrager zat verfrommeld in de spreu. In eerste instantie balen, maar eenmaal tijdens een dryfit vond ik het wel z'n charme geven. Het achterste boogdeel heb ik verwijderd. Het reservewiel niet voorop het dak geplaatst, zoals Revell graag wil, maar binnen de drager. Het Roomwit van het dak komt ook uit de spuitbus 9010.
En ook het stuurhuis, dashboard en stuurtje en de luchtvoorziening zijn aangebracht. Het Dashboard is overigens een zwart vlak waarvan je straks niets meer ziet dan de ruwe vorm.
Tot slot de raamlijsten zwart zijdemat gemaakt. Ik ben voor 90% tevreden. Twijfel momenteel nog of het handig is een laagje mat over de plaatdelen te spuiten, ter fixatie en om verschillen in matheid op te heffen...
Dat was 'm weer... Tot de volgende