Nou, bij deze nog wat stapjes. Steeds passen nadat er een onderdeel gemonteerd is. Dan kom je er niet op het eind achter dat de bovenkant er niet meer op past, en je moet zoeken waar dat door komt.
Eerst kijken of de motor ook met het bovendeel erop mooi in lijn ligt. Anders kom ik straks in de problemen als de inlaatkelken erop moeten.
Dat ziet er niet verkeerd uit.
De versnellingspook en het schakelsjabloon geplaatst.
En de stoel erin. Geen gordels? Nee, die zocht ik ook. Maar in '63 zaten ze gewoon zonder gordels in hun bolides. Het idee was dat je beter uit je auto geslingerd kon worden bij een ongeval dan erin verbranden.
Ook het dashboard erin. En steeds weer passen. En kleine aanpassingen maken, zoals het korter maken van de schakelpook.
Verder met de inlaatkelken op het inlaatspruitstuk. Een enorm gepriegel om de opgelijnd te krijgen. Als ze teveel uitsteken passen ze niet meer door de body.
Dan het rooster voor bovenop de body, waar de kelken dan weer in moeten passen. Foto-etched en je moet het buigen. Je kunt 1 keer buigen, en 2 keer een kleine correctie maken.
Doe je meer, dan breekt het af.
Dat rooster moet vervolgens in de opening van de body komen, zodanig dat er straks nog ruimte is voor de inlaatkelken.
Dus nog maar weer eens passen en aanpassen. Het zou moeten kunnen. Hieronder nog droog passen. Eerst moet de neus over de radiator geschoven worden, en daarna scharnier je dan de body naar beneden over de rest heen. Omdat je de boel niet horizontaal kunt laten zakken blijft het erg lastig om de zaak niet te blokkeren.
Nu maar weer wat moed verzamelen voor de volgende stapjes.