Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 nov, 2019 20:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Zo mede bouwers, hierbij weer een update van mijn vorderingen.

Met de bodem van de 4CV ben ik zo goed als klaar. De basis van verwering is gelegd. Misschien als alles in elkaar zit nog wat kleine aanpassing maar dat zien we in een later stadium wel.

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren de carrosserie gespoten in de kleur en al voorzien van verwering met betrekking tot roestplekken d.m.v. de "zout" techniek. Op dit moment staat alles lekker te drogen. De basis van de roest is nu gelegd en ben er zeer tevreden over. Het komt goed overeen met de referentiefoto's die ik op Pinterest had gevonden. Nu de carrosserie in de matt vernis spuiten en als alles daarna in elkaar zit dan kunnen we uiteraard weer verder met het verouderen en het tot leven brengen van de auto die al wat jaren stilstaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben nu bezig met de motor. Dat komt weer in de volgende update.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 20:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Hierbij weer een kleine update.

Zoals beloofd ben ik bezig geweest om de motor met versnellingsbak en achterwielophanging te verven en verweren. Het is een begin en is nog niet helemaal klaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De "chromen" delen zoals bumpers, wieldoppen en koplampringen heb ik ontdaan van de chroomlaag door ze een tijdje in het chloor te laten liggen. Hierna goed afspoelen, drogen en in de primer zetten. Na de primer heb ik ze in een aluminium kleur gespoten en daarna ook voorzien van een roest look.
Zoals elke Franse auto in die tijd heb ik de glazen van de koplampen voorzien van een gele look.
Alleen ik vind het te veel geel. Het is trouwens wel clear yellow van Vallejo.
Ik zit er nu aan te denken om het eraf te halen en alleen in het midden een stukje geel te schilderen zodat het meer lijkt dat het lampje wat erachter zit geel van kleur is en het glas gewoon wit, wat denken jullie hierover?

Afbeelding

Tot de volgende update.
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
In Frankrijk waren de koplampen van een auto lange tijd geel, daar bestaat transparante verf voor o.a. van Tamiya.
Nog een klein vraagje... de bekleding van de zetels, wat moeten die voorstellen: een stoffen bekleding of in (kunst)leder?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 20:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Ze zijn geverfd met transparante verf van Vallejo. Maar ik vind ze te geel voor het mooie.

Ik had in mijn gedachten dat dit versleten stoffen bekleding moest voorstellen. Als er iets aangepast moet worden hoor ik het graag. Ik kan nog alle kanten op hiermee. De bodem moet ik ook nog verouderen en "vuil" maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik had zo in gedachte dat die wagen daar wel minstens een decennia of drie-vier staat. Gezien al de roest die aanbrengt was hij al die tijd ook onderhevig aan vocht dus ga ik er van uit dat een stoffen bekleding op die tijd vrijwel weggerot is... bijna zwart van de schimmel en groen van het mos. :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 21:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
@walesha: ik snap wat je bedoelt maar dat hoeft niet. De roest komt meer omdat de lak "verdwijnt" door de UV straling van de zon. Roest komt niet alleen door vocht.
Maar deze heeft buiten in een droog klimaat gestaan met veel UV straling zoals in Frankrijk en daardoor heb je niet veel schimmel. En nu staat hij alweer een hele tijd in een droge schuur te wachten op restauratie :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Als ik zo even foto's zoek
http://www.theparking-cars.co.uk/used-c ... rance.html
Zou je inderdaad beter alleen in het midden iets kleuren. Ik weet niet of het glas er nog weer af kan? Dan zou je namelijk midden in de reflector iets kunnen kleuren, of zelfs een puntje als lamp aanbrengen. Nu lijkt het alsof de reflector van binnen is verroest en het glas dof is. Kan ook natuurlijk, maar zo te lezen niet wat je voor ogen hebt.
De roest op de carroserie zit er mooi op. :)

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
@Aorntman, alles zit nog los dus dat moet is geen probleem.
Je verwoord precies hoe ik het ook ziet. Ik zie een mooi puntje in de koplamp reflector die gaat ik geel maken en op het glas ga ik het geel verwijderen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
A110 schreef:
@walesha: ik snap wat je bedoelt maar dat hoeft niet. De roest komt meer omdat de lak "verdwijnt" door de UV straling van de zon. Roest komt niet alleen door vocht.
Maar deze heeft buiten in een droog klimaat gestaan met veel UV straling zoals in Frankrijk en daardoor heb je niet veel schimmel. En nu staat hij alweer een hele tijd in een droge schuur te wachten op restauratie :wink:

Ik volg je, onze visies lagen duidelijk iets uit elkaar. :)
Maar goed, ik blijf dit volgen hoor.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 18:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Misschien een tip voor de gele koplampen ipv verf. Ikzelf gebruik een gele viltstift op alcohol basis. Van die zwarte vierkante van Action. Kosten bijna niks en je kan door meerdere lagen het net zo donker maken als je wilt.

Verder ziet het er prima uit!

Esther


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement