Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 22:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 15:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Roy, de banden zijn duidelijk al geschuurt. Maar dit soort bandjes is wat anders dan banden 1:12.
Ik ben zelf aan het prutsen met een 1:43 MG. De bandjes zijn amper vast te houden.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 15:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Ik zie dat ze al enigszins geschuurd zijn en ik weet precies hoe groot ze zijn, ik heb jarenlang Dinky Toys verzameld en die zijn in dezelfde schaal.

De grootte maakt evenwel niet uit, je hebt gewoon een kleinere spantang nodig. Je hoeft het bandje niet vast te houden, dat doet de velg (of een ander passend voorwerp) op de spantang.

Maar als tips tot verbetering niet nodig of gewenst zijn omdat het al een mooi resultaat is, even goede vrienden. :wink:

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 18:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Mooi resultaat. Zeker met de extra details zoals de schokdempers en kabels. Ik ben benieuwd hoe je bij de volgende de lat nog weer hoger weet te leggen.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
@Roy,

Vasthouden was hier het probleem niet. De banden hebben op een dremel gezeten, waarna ik ze ben gaan schuren. Het probleem hier is dat die kleine naad die je nog ziet kennelijk blijft bij deze bandjes. Ik had er al behoorlijk wat afgeschuurd, en de diameter begon al meetbaar te minderen.
Denk dat het aan de kwaliteit van specifiek deze bandjes ligt.
En ik ben altijd dankbaar voor elke tip. Daarom ben ik zover gekomen als ik nu ben.
Zoek m'n eerste post hier maar eens op, de Samson Shadow van Jan Lammers met de leeuw erop.
Vond ik toen aardig gelukt. Maar een enorm verschil met wat ik nu een paar jaar later bouw.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 20:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Ah dat is jammer maar dan is er inderdaad niets aan te doen. Airbrushen van dat soort bandjes is meestal ook niet zo'n succes...

Ik zal die eerste bouw binnenkort eens bekijken, kan haast niet anders dan een verschil zijn als je ziet op welk niveau je nu presteert.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Ik vind het een ''plaatje'' mooi om te zien hoe het tot een mooi model word gebouwd.
En zeker het trieste verhaal erachter daarbij vind het een mooi geheel geworden.

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 0:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
En dan het slot akkoord.

Met zonnig buitenlicht een aantal foto's van het eindresultaat.

photo 489132


photo 489131


photo 489130


photo 489129


photo 489128


photo 489127


photo 489126


photo 489125


photo 489124


photo 489123


photo 489122


photo 489121


En tenslotte de foto voor de achterzijde van de display.

De oorspronkelijke foto was wat donker. Die heb ik eerst nog wat bewerkt om hem helderder te krijgen.

photo 489134

Na het snijden op maat.

photo 489133

En uiteindelijk in de display.

photo 489135

Ik denk dat ik nu voldoende ervaring heb verzameld om een op de plank liggende Tameo high detail kit aan te pakken. Een 1953 Ferrari met meer dan 300 onderdelen, en afneembare motorkap, en ook de rest van de carrosserie is afneembaar.
Er zitten bijvoorbeeld uit 3 delen bestaande pedaaltjes in. Wat detail betreft vergelijkbaar met de MFH kits. Uiteraard weer in schaal 1:43


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 2:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Mooi geworden, zelfs bij de genadeloze close-up foto's wat mij betreft.

Nooit geweten dat die auto's van toen de bodem zo hoog hadden staan, maar blijkens de foto klopt het.

Ik zie uit naar de Ferrari-bouw.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 10:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Een prachtig model en weer een stukje Zandvoort historie erbij. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 10:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Ja, dit maakt het helemaal af..... :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement