Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 4:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 jul, 2019 19:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Toch zijn het ook weer niet heel veel meer onderdelen dan de Corvette, die level 3 is.
Wat moeilijkheidsgraad lijkt Ford GT mij echter ook niet moeilijker dan de Corvette.
Het enige waar ik een beetje tegen op zie, is het afplakwerk voor de drie kleuren. Dat zou een reden kunnen zijn voor een andere kleurstelling (livery). In de kit zelf zitten decals voor de Ford GT voor Le Mans van 2017.
Afbeelding
Ford GT 2017 bron: Ford.com
Deze auto's waren alle vier in hetzelfde rood, wit en blauw. Het enige verschil is het startnummer (66, 67, 68 en 69) en een gekleurde baan op de voorruit en bijbehorende spiegels.
In 2016 reden ze in dezelfde kleuren. Het grote verschil met 2017 is dat het startnummer toen net voor het achterwiel zat in plaats van op het portier. Verder wijkte de tekst en de rijders iets af.
Afbeelding
Winnaar 2016 bron: Ford.com
In 2018 reden ze ook in rood, wit en blauw met het belangrijkste verschil dat het rood en blauw in metallic was uitgevoerd.
Afbeelding
Ford GT 2018 Bron: chipganassiracing.com

In 2019 werden er retro kleuren toegepast op de vier GT's. Deze kregen kleuren van auto's die ooit hebben gewonnen. Voor drie stuks werd teruggekeken op de winnende GT40's uit de jaren zestig. Ééntje in het zwart met wit, ééntje rood met wit en ééntje in Gulf kleuren lichtblauw met oranje. Daarnaast ééntje in de kleuren van 2016 omdat de huidige GT toen zijn klasse won.
Afbeelding
Ford GT 2019 bron: ford.com

Als klantenteam reed dit jaar het team van Keating met Jeroen Bleekemolen in opvallend paarse kleuren. Die leken te hebben gewonnen, maar achteraf kregen ze een technische diskwalificatie (evenals een fabrieksauto).
Afbeelding
bron: ford.com
Naast Le Mans rijden de GT's ook in het Amerikaanse IMSA inclusief Daytona. Dit jaar reed op Daytona een GT in het wit met groen met rode Castrol sponsoring en ééntje in het wit met rode Motorcraft strepen en tekst.
Afbeelding
Ford GT Daytona 2019 bron: chipganassiracing.com

Voor alle uitvoeringen buiten 2017 zijn decals van toeleveranciers te koop. Als ik wat anders wil, zal dus wat moeten bestellen.
Waarschijnlijk ga ik toch voor de decals uit de kit en het bijbehorende rood, wit en blauw.

_________________
Groet, Martin.


Laatst bijgewerkt door Aorntman op vr 19 jul, 2019 13:51 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jul, 2019 20:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7899
Woonplaats: Ingelmunster
Die aparte decals had ik ook al gevonden, en die zwarte library is echt wel mooi...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jul, 2019 22:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Ik ben één muisklik verwijderd geweest om die te bestellen. Toch is het rood, wit blauwe kenmerkend voor dit model. Verder heb ik die in 2016 op de Nürburgring zien rijden tijdens de training voor het WEC 6 uurs race. Voor mij toch reden om voor rood, wit blauw te gaan.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jul, 2019 8:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Bedankt voor de antwoorden, ik ga nu rustig in een hoekje zitten en genieten van al het moois wat voorbij komt.

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jul, 2019 11:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Mooi model.Succes ermee.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jul, 2019 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Heb deze ook in de stash , ik ga zeker volgen. Ben in het bijzonder benieuwd naar de verfklus. Zal wel niet simpel zijn denk ik , veel plezier met deze

Greetzzzzzz Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2019 10:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Even een paar plaatjes van hoe het er nu bijstaat. Begonnen met het kuipje en de nodige kleurtjes en plakkers.
Op de body na, staan de rest van de onderdelen ook in de basiskleuren.
photo 484423
photo 484420

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2019 11:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Mooi begin. Ik volg.

Greetzzzz Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2019 6:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Ik heb al vele mooie resultaten gezien van dit model. Het spuitwerk is wel een uitdaging. Er is al een mooie verfset te krijgen van deze uitvoering. Misschien een idee mocht je met een airbrush werken.

https://www.thescalemodeler.com/product ... set-3x30ml

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2019 18:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Dank Modest en Kris. Vooralsnog werk ik nog niet met airbrush. Ik zie het er nog wel een keer van komen. Juist om meer keuze in kleur te hebben.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement