Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 8:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 jun, 2019 21:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 17:44 pm
Berichten: 16
Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste post op het forum, na redelijk lang te hebben gekeken naar alle andere builds wil ik nu zelf ook eentje toevoegen.
Ik ben een poos terug begonnen met het abonnement van Eaglemoss om de 1/8 Back to the Future Delorean te bouwen, elke 6 weken ontvang ik een pakket van Eaglemoss met 6 nieuwe delen om te bouwen. Deel 1 t/m 13 heb ik al in elkaar en vandaag kreeg ik de delen 14 t/m 19 en wil vanaf nu hier posten zodra ik weer nieuwe delen ontvang.

Het gaat om een 1/8 schaalmodel van de welbekende Delorean uit de Back to the Future films. Het gaat in dit geval om een combinatie van de Delorean uit deel 1 en deel 2. Er zijn extra onderdelen waarmee je de keuze krijgt om de Delorean te bouwen als deel 1 of deel 2. De set is deels metaal, deels plastic en wordt volledig in elkaar geschroeft. Alle onderdelen zijn voorgeboord, maar niet gedraad. Dit moet je zelf doen bij het schroeven en kan soms voor problemen zorgen (ik heb inmiddels 1 kapotte schroevendraaier). Hier had ik vooral problemen mee bij de voorwielophanging, bij alle andere delen lijkt het metaal zachter en gaan de schroeven er naar behoren in.Vanaf deel 14 zal ik elk deel apart fotograferen, samen met de voortgang bij bevestiging van het onderdeel op de set. Als er bijzonderheden waren tijdens het maken van een deel, vermeld ik dit ook.

Als eerste de voortgang tot nummer 14:

Afbeelding

En een betere close-up van het onderstel met wielophanging:

Afbeelding

Afbeelding

Deel 14: Wielophanging rechtsachter

Afbeelding

Deel 15: Wiel rechtsachter

Afbeelding

Deel 16: Vernellingsbak

Afbeelding

Deel 17: Carter + motorblok deel 1

* Bij deze instructies werden verkeerde schroeven omschreven, de goede schroeven waren gelukkig wel bijgeleverd.

Afbeelding

Deel 18: Motorblok deel 2

Afbeelding

Deel 19: Motorblok deel 3

* Er moest een slangetje op de luchtslang geschoven worden. Deze leek me wat te los en heb ik vastgelijmd.

Afbeelding

Als jullie vragen hebben over de set of opmerkingen en tips dan hoor ik dat graag!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jun, 2019 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4367
Woonplaats: Aartselaar
nice knap deze volg ik heel veel plezier
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2019 2:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 984
Deze ga ik zeker volgen. Er is ook een Ferrari F40 competizione in deze schaal te verkrijgen die ik graag zou bouwen, alleen helaas (nog) niet in Nederland. Ben benieuwd wat je van de kwaliteit van de materialen vind. Ga je hem in elkaar zetten zoals geleverd of doe je ook nog aanpassingen? De eerste werkzaamheden zien er prima uit met mooie wielen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2019 9:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
scarnivac schreef:
Alle onderdelen zijn voorgeboord, maar niet gedraad. Dit moet je zelf doen bij het schroeven en kan soms voor problemen zorgen (ik heb inmiddels 1 kapotte schroevendraaier). Hier had ik vooral problemen mee bij de voorwielophanging, bij alle andere delen lijkt het metaal zachter en gaan de schroeven er naar behoren in.

Dat probleem ken ik, bij veel auto- en motormodellen op 1/12 e.d. schalen komt dat ook voor. Ik heb me een paar jaar geleden een mini tap en draadsnijsetje aangeschaft van 1mm tot 2.5mm... niet goedkoop maar wel doeltreffend. Ook had ik al in de jaren '80 daarvoor tapjes gekocht via mijn optieker, ook zo tussen 1.2mm en 1.8mm.
Gaat het stug, even tapje erdoor en klaar... tenminste: als het schroefjes zijn met metrische draad.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2019 9:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 17:44 pm
Berichten: 16
cire430 schreef:
Deze ga ik zeker volgen. Er is ook een Ferrari F40 competizione in deze schaal te verkrijgen die ik graag zou bouwen, alleen helaas (nog) niet in Nederland. Ben benieuwd wat je van de kwaliteit van de materialen vind. Ga je hem in elkaar zetten zoals geleverd of doe je ook nog aanpassingen? De eerste werkzaamheden zien er prima uit met mooie wielen.

Ik heb de Ferrari ook gezien bij een andere bouwer van de Delorean, ziet er ook goed uit! Eaglemoss heeft op hun website ook een aankondiging gedaan voor de Ghostbusters Ecto-1, als die in Nederland uitkomt denk ik dat ik die ook ga maken. Ik denk wel dat ik een paar aanpassingen ga doen, maar geen grote dingen. Ik wil sowieso kijken naar de flux capacitor, het origineel heeft bijna geen details.

walesha schreef:
Dat probleem ken ik, bij veel auto- en motormodellen op 1/12 e.d. schalen komt dat ook voor. Ik heb me een paar jaar geleden een mini tap en draadsnijsetje aangeschaft van 1mm tot 2.5mm... niet goedkoop maar wel doeltreffend. Ook had ik al in de jaren '80 daarvoor tapjes gekocht via mijn optieker, ook zo tussen 1.2mm en 1.8mm. Gaat het stug, even tapje erdoor en klaar... tenminste: als het schroefjes zijn met metrische draad.

Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht. Omdat het nu toch alweer goed gaat met het inschroeven, wacht ik nog even met de aanschaf van de taps.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2019 7:22 am 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Dit is die abonnementsbouw? Let dan op de wielen ik zag op youtube dat die kantelbare wielen erg fragiel zijn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2019 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Als fan van de Delorean ga ik deze zeker volgen. Ik heb even getwijfeld of ik zelf het abonnement zou nemen maar uiteindelijk niet gedaan. Misshien dat er nu ik dit zie er toch spijt van krijg.

Succes met bouwen.

Esther


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jun, 2019 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 17:44 pm
Berichten: 16
looney schreef:
Dit is die abonnementsbouw? Let dan op de wielen ik zag op youtube dat die kantelbare wielen erg fragiel zijn


Dit is inderdaad de bouw van het abonnement. Bedankt voor de tip! Ik had dit zelf ook al gelezen en heb er daarom ook voor gekozen om de wielen nog niet aan de ophanging te bevestigen. Per wiel zit er maar een klein schroefje die alles op zijn plek moet houden en het kantelsysteem is ook niet bepaald stevig.

Esther schreef:
Als fan van de Delorean ga ik deze zeker volgen. Ik heb even getwijfeld of ik zelf het abonnement zou nemen maar uiteindelijk niet gedaan. Misshien dat er nu ik dit zie er toch spijt van krijg.


Je kan het abonnement nogsteeds afsluiten hoor! Of de losse delen bestellen via de officiele website. Als je je dus nog bedenkt kun je er altijd nog aan beginnen. Het leuke van het abonnement is dat je nog wat extra's krijgt, zoals een 1:1 nummerplaat en een plateau met spiegel waar de Delorean op kan staan als die klaar is.

Je kunt het abonnement afsluiten via http://www.delorean-bouwen.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2019 21:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 nov, 2011 13:08 pm
Berichten: 33
Ben zelf vandaag met deel 23 begonnen en ondervond bij de laatste 2 stappen een probleem wat niet paste. heb met eaglemoss gebeld en blijkt dat deel 23 voor de engelse versie is en niet voor de amerikaanse. of was het andersom? ik weet het even niet. maar ze worden opnieuw gefabriceerd en kan ze pas in januari verwachten.
Het kan wel gemonteerd worden. maar dan met maar 1 schroef. en dat willen we natuurlijk niet met een model van 1500 euro.
Als je via youtube gaat kijken zie je dat de gedeelte van de schakelbak anders is dan bij de europese versie. wel jammer eigenlijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 8:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 17:44 pm
Berichten: 16
nnndoh schreef:
Ben zelf vandaag met deel 23 begonnen en ondervond bij de laatste 2 stappen een probleem wat niet paste..


Ik had dit probleem inderdaad ook. En zul je straks terugzien in mijn volgende post.
Het gaat erom, dat de eerste versies van dit model zijn uitgevoerd met een automatische versnellingsba, waar andere steunen bij horen om de boel aan het chassis te bevestigen. De officiële BttF Delorean had een handgeschakelde versnellingsbak en na enig commentaar van andere bouwers, heeft Eaglemoss de automatische bak vervangen voor een handgeschakelde, met als gevolg dat er nu bij deel 23 een probleem ontstaat omdat de verkeerde steunen daar nog bij kunnen zitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement