En dan bij deze de laatste update.
De foto van de auto van Niki van de juiste race op maat gesneden.
En in de display geplaatst.
En nu staat ie bij de rest.
Op naar het volgende project.
Ik heb 2 opties op dit moment.
De eerste is in het kader van Zandvoort hoogte en dieptepunten. Niki een hoogtepunt.
Maar Roger Williamson verdient zeker ook een aandenken. Hij verbrandde jammerlijk in zijn March 731 op Zandvoort in 1973.
Op Internet heb ik een 1:43 white metal kit te pakken gekregen van juist die wagen.
Zeker niet van de Tameo kwaliteit, en het zal een beetje op scratch build gaan lijken om daar toch wat goeds van te maken.
Erbarmelijk gietwerk met vele oneffenheden.
Maar ik vind het toch een mooi doel om daar nog wat goeds van proberen te maken.
Wellicht met wat onderdelen van andere kits om wat meer detail toe te voegen.
De tweede optie is er een uit de Tameo WCT serie.
De Ferrari 500 F2 uit 1952 waarin Farina wereldkampioen werd.
Ook 1:43 maar met enorm veel detail en meer dan 300 onderdelen. Kompleet met pedalen en een compleet correcte wielophanging.
En het mooie is, dat die details na assemblage verloren niet gaan. Nee, de body delen zijn op dezelfde wijze afneembaar als bij de echte wagen, zodat de motor, cockpit enz volledig zichtbaar gemaakt kunnen worden.
Een kit met het detailniveau van de beroemde MFH kits uit Japan.
Ik ben er nog niet helemaal uit.
Maar ik heb nog even. Beiden moeten nog binnenkomen.
Jan Flinterman zal dan nog even moeten wachten.
Eenieder bedankt voor de reacties op de bouw van mijn hommage aan Niki Lauda. Leuk om te lezen dat er een stijgende lijn zit in mijn modelbouwcapaciteiten.
Tot een volgend bouwverslag maar weer.