Ik weet niet of dit nog bij de bouwverslagen mag. Er is iets misgegaan met de foto's tijdens de bouw. Daarom slechts de foto van het origineel. Ik heb er nog 1 van de resin body in de primer.
De rest is van het model wat klaar is.
Dries van der Lof werd met een gehuurde auto door de Koninklijke Nederlandse Automobiel Club ingeschreven voor de GP van Zandvoort van 1952. Ook Jan Flinterman deed op die wijze mee. De redenering was dat met Nederlandse coureurs de GP beter bezocht zou worden.
Dries reed slechts 1 GP in zijn leven, maar trad daarmee toch toe tot de selecte club van F1 coureurs.
Hij deed het nog niet eens zo slecht, en werd gekwalificeerd als 9e, waarmee hij tegenwoordig 2 punten zou hebben verdiend.
Dries reed ook zonder de vleugeltjes achter de voorwielen. Wellicht een optie die er bij de huurexemplaren niet opzaten.
Hieronder de resin body in de primer. Resin is nieuw voor mij, maar wordt gebruikt om heel kleine oplagen te maken. Deze kit wordt gemaakt door Jade Miniatures 43 in Frankrijk.
Kenmerk is dat de body zeer gedetailleerd is, maar dat de kit verder eenvoudig is.
Eenvoudig in de zin van het aantal onderdelen, maar niet in het bouwen.
Een handleiding is geheel afwezig. Slechts een kopie van wat foto's wordt bijgeleverd.
De panellines behoefden nogal wat nabewerking. Voordeel van resin is wel dat het zich makkelijk laat bewerken.
Deze auto reed in de kleur dark Brittish racing green. De kleur komt weer van Zero Paints. Omdat verf slecht hecht op resin heb ik de 2K primer van Zero paints gebruikt.
De foto's zijn behoorlijk close up. Dus elke kleine onvolkomenheid is zeer goed te zien. In de display box is het een van de beter gelukte modellen.
Er zaten wel behoorlijk mooie spaakwielen bij, en ook een paar etched onderdelen die er wat detail betreft nog een aardig model van maakten.
Door het verloren gaan van de foto's tijdens de bouw volgt er dit mal maar 1 update.
Die van de bij mijn modellen inmiddels bekende achtergrondfoto in de display box.