Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 4:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2019 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Beste modelbouwmaatjes,

Ik ben vandaag weer rustig met onze geweldige hobby begonnen. Ik had even een "lastige" periode. Mijn schuldsanering afsluiten, we rijden weer een autootje (Opel Tigra; dus ook een project :) ) en voor het eerst in mijn leven heb ik het ideale "pakketje". Ikzelf in het juiste vel, de liefde van mijn leven en schuldenvrij. Ook al heb ik de 50 inmiddels aangetikt, eindelijk kan ik volop gaan leven. Echter... nu nog volhouden om clean te blijven (inmiddels is bijna twee weken een feit en dat is nog maar heel kort) van mijn amfetamine (speed) verslaving. Ik heb de afgelopen 3 jaar bijna ononderbroken dagelijks gebruikt om vol te kunnen houden en ik heb de "finish" gehaald, mede dankzij dit illegale hulpmiddel. Het is een verhaal op zich en dat hoeft niet meer aandacht dan nodig, dus verder laat ik het hierbij. Ik meld het nu puur om aan te geven dat ik rotsvast sta in mijn intensie om clean te blijven en daar gaat onze hobby mij bij helpen om dit vol te houden. De afleiding en het mij kunnen "verliezen" in prachtige modellen. Ik zal dus vanaf nu veel en vaak te vinden zijn hier.

Allereerst deze hotrod kitbash. Ik heb vandaag de basis aan elkaar gezet en deze ligt nu te drogen. Vanaf die basis zullen er nu regelmatig updates volgen. Na deze zijn er straks nog een paar "verbouw" projecten en die wil ik graag met jullie delen, maar wel één voor één. Deze, daarna nog een fantasie auto, een chopper en de Mitsubishi Interceptor die even in de vliegtuighoek aanwezig was, maar die ga ik niet op die manier afmaken. Er komt een oversized Goofy in en ik maak er een cartoon juweeltje van t.z.t.

Buiten dit zijn er een aantal out of the box projecten die ik achter de coulissen ga bouwen. Gewoon standaard en strak en voor mij geen meerwaarde om dat uitgebreid hier te delen. Ieder model dat gereed komt verschijnt vanzelf bij de projecten zonder verslagen met ruim voldoende foto's. Een Yamaha TZ250M met figuurtje, een Honda NSR 250 met figuurtje, Valentino Rossi op een Repsol Honda, de Ferrari 126ck met Gilles Villeneuve figuurtje en als laatste nog een Dennis Fire Engine uit 1914. Ook om het voor mijzelf relaxed te houden lijkt mij deze manier het beste, zodat er ook maar één lopend project per keer hier op het forum loopt.

Allereerst stort ik mij nu volop op deze fantastische hobby om heerlijk met datgene bezig te gaan waar ik écht plezier aan beleef, maar daarnaast hoop ik dat het mij door de komende tijd zal helpen, zodat ik volgend jaar kan zeggen dat ik over mijn verslaving heen gegroeid ben. Naast deze hotrod ben ik begonnen aan de Yamaha van Tetsuya Harada uit 1994 om de afwisseling te hebben van ootb en "verbouwen", maar ik zal hier heel binnenkort vast een mooie update kunnen laten zien. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2019 8:58 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6301
Woonplaats: Blauwhuis
Hé Deb. Bedankt voor het delen.
Je kan het :D . Vanaf nu gaat alles gewoon de positieve kant op. Geweldig dat je de juiste partner hebt gevonden. Heel veel liefde en geluk.
We zien de updates wel weer verschijnen :wink: .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2019 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Hey Dennis... de juiste partner heb ik gelukkig al bijna 7 jaar...Die schuldtoestand was de nekkenbreker die me bijna de das omdeed, maar...we zijn erdoor! ;) Nu genieten en ook volop van de modelbouw, alleen...van de troep afblijven en ja...ik kan het! ;) Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2019 12:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Zoals gezegd, begonnen met de basis van deze hotrod.
Nu nog heel erg grof, maar zoals dit deel, wordt de rest ook keurig op maat geschuurd, waarna het opvullen en afwerken gedaan kan worden.

photo 478860

In eerste instantie wilde ik de lengte behouden, maar toch maar besloten om het achterste deel te verwijderen en de lijn van de body te volgen. Ook dan blijft de bodemplaat van de Corvette nog zichtbaar aan de achterzijde.

photo 478859

Dit weekend wordt er één van hakken, zagen, schuren, opvullen, plamuren en schuren. Hoop jullie snel de strakke basis van deze hotrod te mogen showen. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2019 12:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4367
Woonplaats: Aartselaar
Beste Debby ik had een hele tekst geschreven maar zie nu dat hij gewoon niet geplaatst is , daarom op nieuw even samenvatten
Allereerst ik vind het enorm wat gij hier nu schrijft blijkbaar is het in Nederland minder taboe dan in België maar dat maakt nu even niks uit , wat u hier nu schrijft vind ik enorm moedig en geweldig en daarover heb ik enorm veel respect , laat het zo blijven
Blijf zo verder doen
Over modelbouw zitten we een beetje op dezelfde golflengte he ? Nu ik ga dit project zeker en vast volgen
Suc6 ermee
Groetjes
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2019 12:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Dankjewel Marc!
Wat modelbouw betreft zitten we zeker op dezelfde golflengte. Het is een prachtige hobby en een fantastische uitlaatklep. Achter zoveel bouwers zitten ook zoveel verhalen en ik hoop alleen te kunnen laten zien dat mijn verhaal succesvol gaat zijn mede dankzij een hobby waar je je hart aan hebt verloren. Afleiding, verleggen van focus en iets moois laten ontstaan onder je eigen handen geeft een voldoening die met geen pen te beschrijven is.
Dank voor je steun. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2019 18:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Het meest grove zaag- en breekwerk achter de rug...

Moest ook nog even iets verstevigen voordat ik verder kan...

photo 478931

De met pijlen aangegeven poten moeten afgevlakt worden en gelijk komen met de bodemplaat, maar aangezien er bij het kruis een grote holte zat zou dat veel te instabiel worden. De holte dus maar opgevuld met plaatmateriaal...

photo 478930

Nu kan ik dat ook met een gerust hart aanpakken. :)

De achterzijde ingekort...

photo 478929

En nu het grovere werk achter de rug is, kan ik komende week het fijne werk gaan doen en de basis strak maken.

photo 478932


Maar eerst... een airbrush cabine bouwen, zoals vermeld in mijn Yamaha topic.

Deb ;)

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2019 19:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hi Debby,

Moedig verhaal wat je geplaatst hebt, bij deze wens ik je alle geluk van de wereld toe.

En qua Ratrod vind ik de achterkant nu veel beter staan, en je defusser komt nu beter tot z'n recht.
Ik blijf het verslag volgen.

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2019 20:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Dankjewel Robin. ;)

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2019 7:22 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21286
Woonplaats: Bodegraven
Je werkt netter en strakker dan vroeger, toen was je ook al een chaoot die alles door elkaar deed, maar nu gaat dat toch gestroomlijnder...............soms helpt echt wel als je wat ouder wordt he? :lol: :lol: :lol:

En je real life? Keuzes zijn moeilijk, beslissingen zijn moeilijk, maar je er aan houden, das nog veel moeilijker en dan verdien je mijn respect.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement