Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 13:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2019 20:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21288
Woonplaats: Bodegraven
Jij bent de bouwer en heb dus uiteraard het laatste woord, ik geef alleen mijn "smaak" aan (en misschien ook een stukje techniek)
Maar ik zie het eindresultaat eigenlijk al voor me en denk dat het hoge blok dan zou kunnen misstaanb

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2019 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Jullie hebben sowieso een punt Bert...
Wat ik heb gedaan is de toeters en bellen (tijdelijk) van het blok verwijderd en ben nu de basis aan het afwerken. Die kan straks in de auto en later kan ik dan met een betere kijk met die toeters en bellen aan de slag, bedacht ik me. Een veilige start waarop ik altijd naar meer kan. Straks de boel er weer af moeten breken, geeft alleen maar ellende.
De input is gewoon fijn, want dan kun je voor jezelf de beste optie uitvoeren. Natuurlijk ben ik de bouwer en zijn het mijn beslissingen en gedurende dit project zal het ook vast een keer of wat anders gaan, maar voor wat betreft het blok stuur ik nu een beetje bij.
De wielen? Ben een paar opties aan het afwegen, maar het kwartje wil nog niet vallen. Komt wel. ;)

Thnx

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 apr, 2019 17:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6301
Woonplaats: Blauwhuis
Kan je van die twee banden niet één band creëren? Moet jou lukken :mrgreen: .
De opzet van het blok vind ik wel al erg leuk.
Ik kon op de foto's niet zo goed zien of het erg ver boven de body uit kwam.

Lekker doorgaan met je eigen ding.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 apr, 2019 10:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
Bert Takken schreef:
Tis een hele grote , hele dure hotrod, waar normaliter Ford T voor worden gebruikt :lol:

Persoonlijk denk ik dat de motor nog te hoog zit, zelf zou ik de motor lager verplaatsen tot bovenzijde kleppendeksel net onder de rand van de motorkap ligt, de "zijvleugels" waarschijnlijk de uitlaat collectors zou ik er afhalen en daar een losstaand uitlaatsysteem op maken met zo'n spaghetti uitlaat die dan aan beide zijde langs de onderzijde buitenkant weglopen naar achter.
Achterwielen zou ik zeker vervangen voor 1 brede band, krijg nu een beetje een landbouwtrekkergevoel bij die dubbellucht



De kleppendesksels liggen juist ver onder de rand van de motorkap , dat zijn namelijk de groene deksels die je onder de bovenste delen ziet .
Waar jij op doelt is een of ander luchtinlaat systeem van een andere motor .. zo op het oog lijken hier dubbele onderdelen verwerkt te zijn .
Zover ik van de plaatjes uit ga zie ik een carburateur met daarop een modernere inlaat ...lijkt alsof je zegt al dat wit bovenop eraf wat lijkt op een inlaatspruitstuk en dat direct op het blok zonder de carb eronder .. of die losse carb houden met een luchtinlaat erop ..
Misschien zijn er plaatjes van de instructies van de motoren die zijn gebruikt ?

De dually wielen achter zoals ze dat noemen zie je heel veel bij rat rods .. google maar op rat rod dually , is helemaal niet gek ..
Ik zou eerder de voorbanden echt vervangen voor banden met profiel ...en ik denk het uitstekende zwarte deel achter wegzagen en daar een mooie ronde staaf inwerken zodat het vloeiend af loopt ..



Maar erg leuke bouw , iets wat ik zelf ook veel heb gedaan en hoe ik zelf ook bouw , gewoon bouwen en we zien wel waar we uit komen ...
Met hotrods op schaal is het vaak dat de verhoudingen het belangrijkste zijn .. zo is het in dit stadium belangrijk de echte stance te bepalen en de vooras op zijn plek te hebben .. dan kun je kijken hoe een motor en radiator en de shell geplaats kunnen worden ..

idee in combi met de dually wielen achter > een front mounted axle waardoor hij lekker lang word > dus de as voor het chassis met een bladveer dwarsliggend

https://www.cruisinclassicsinc.com/gall ... 0_p3_l.jpg

is maar een snel voorbeeld maar goed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 apr, 2019 14:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
@crazyrichard: Superbedankt voor je input! Ben er heel blij mee. :)

Dat stuk achter blijft zeker niet zo. Hoe wel is nog de vraag...
Dat met die motor klopt, maar ik hoef geen technisch correct model. Uiteindelijk hoop ik een mooi en bijzonder fantasiemodel neer te zetten, dat in grote lijnen overeenkomt met zijn realistische broertjes en zusjes. Dat ik met die motor nog dingen ga doen die in werkelijkheid absoluut niet kunnen? Reken er maar op. :mrgreen:

Dennis en crazyrichard: Wat betreft die wielen/ banden??? Tsja... en nu??? :lol: :mrgreen: :lol:
Persoonlijk vond ik dat dubbele heel gaaf achter, dus dat blijft zo (thnx richard) en dat scheelt me een hoop onnodig werk, maar ik ga zeker andere wielen gebruiken voor de voorzijde (zullen dan de spaakwielen van de Caddilac wel worden), want de link die crazyrichard plaatste ga ik aanhouden voor dit model. De wielen vóór de radiator! :)

Blok tot de basis (onderkant Roll's, bovendeel Caddilac, omdat er anders maar één deksel in het midden zou komen en nu door het Caddilac deel 2 en de onderkant van de Caddilac vond ik weer net te "simpel") weer afgebroken (bouw hem straks gewoon weer naar wens op) geplamuurd en nu na het uitharden kan de dunne plamuurlaag erop voor de afwerking. Snappen jullie het nog?? Ik wel... :roll: :lol:

photo 474083

De basis....zoals gezegd heb ik de voorkant aangehouden van de Caddilac en de achterkant wordt een combi van Caddilac en Corvette. Oud en nieuw, maar dan zonder oliebollen zeg maar... Voordat ik die twee delen echt stevig aan elkaar had...pfff... heel wat vloeken, lijmklemmen, geduld en zuchten verder... Maar nu kan ik beginnen aan de afwerking en er één mooi strak geheel van maken. :)

photo 474082
photo 474084
photo 474086

Maar eerst even de voorkant wat steviger maken en een plekje voor de radiator maken en dan verder met de foto die crazyrichard liet zien...die kant gaan we zeker op. Nogmaals dank! :)

photo 474085

Hakken, schuren, plamuren, voorwielen regelen... De volgende update zal wel even duren, want voordat ik iets kan plaatsen wat de moeite waard is, zal ik vast heel veel uurtjes, plamuur en schuurpapiertjes verder zijn. ;)

Nogmaals dank heren!

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2019 15:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
gewoon houden die dubbel lucht en voor een band erop met profiel 8) :wink:

helemaal niet gek :lol:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2019 16:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Nee inderdaad.... begrijp het probleem ook niet... :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Maarruh...ik zou zeggen: "Problem solved!" :brouw:

photo 474145

En even niet in kleur maar in zwart/wit kijken. :roll: Met verf komt straks alles goed. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2019 19:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
top ! , uhhm probeer eens 2 velgjes te verzagen die breder zijn voor de achtervelgen .. dan dus die grijze spaken tegen de achterzijde van die brede ring lijmen en zo een deep dish velg te creeren met de dubbele banden erom .. is maar een idee maar zou het wel heeeel vet maken :?:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2019 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
crazyrichard schreef:


helemaal niet gek :lol:

Afbeelding

Beestig gewoon.... Amerika zeker want daar kan alles? :lol:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2019 14:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Plus ze kennen geen apk :) en keuring na toelating


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement