Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 11:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hot/ Ratrod kitbash 1/25
BerichtGeplaatst: ma 25 maart, 2019 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Naast de 1/48 Tamiya Mitsubishi Interceptor Raiden (Jack) die ik een paar dagen geleden ben gestart in het onderdeel militaire luchtvaart start ik hier dit project. De drie redenen waarom zijn dat ik er toch al aan begonnen was (heb mijn hobby na ruim tien jaar weer opgepakt en was voor mijn aanmelding hier al met deze twee kitjes bezig), dat ik hoofdzakelijk motoren en auto's bouwde in het verleden en de "Jack" mijn eerste verweer/ chip/ wheatering project is en ik regelmatig even afstand van het model zal moeten nemen om objectief te kunnen blijven kijken en om hem niet af te raffelen omdat het me gaat "vervelen" en als laatste dat ik nog niet aan de kit wil beginnen die volgende week binnenkomt (Fujimi 1/20 Ferrari 126CK van Gilles Villeneuve), omdat ik het modelbouwen eerst weer goed in de vingers wil hebben, omdat die kit heel veel voor mij betekent. Gilles is mijn absolute held aller tijden uit de F1 en die kit moet t.z.t. absoluut lukken. Voorlopig zal ik dan mijn handen vol hebben aan de "Jack" en aan deze hot/ ratrod. Gedurende het verloop van dit project wordt vanzelf wel duidelijk welke kant we uitgaan en hoe hij er uiteindelijk uit zal komen te zien. Ik laat me leiden door mijn gevoel en ik val vanzelf van de ene stap in de andere, enz. enz.

Ik had via internet een aantal kitjes van iemand overgenomen waar al aan begonnen was en toen ze een aantal dagen thuis lagen wist ik wat ik ermee moest. Twee ervan bij elkaar gooien en daarbij heb ik een nieuwe doos van de Corvette C5 Compuware van Revell opgeofferd. Deze drie samen moeten straks een mooie hot/ ratrod opleveren.

Deze cadillac was al heel ver gevorderd door de vorige eigenaar, niet meer te herstellen en te slecht gebouwd om nog met plezier af te maken.
photo 473222

Deze Roll's was sowieso al niet mijn ding. Amper aan begonnen, maar super voor dit project.
photo 473223

En deze was splinternieuw, maar ja... kleinigheidje houd je toch...
photo 473224

Nu dus een gigantische bak met onderdelen en keuzes en het begin is er. De body van de Cadillac met bijbehorend onderstel. Spatborden en treeplanken zijn inmiddels verwijderd. Nu plamuren en schuren. ;)

photo 473225

Ideeën en (positieve) kritiek zijn altijd welkom.

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart, 2019 22:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21288
Woonplaats: Bodegraven
Ideeën geven wordt best moeilijk, want dit wordt net een Bob Ross project, je begint en je ziet wel waar het eindigd, fouten bestaan niet, dat zijn allemaal toevalligheden. Dus ik hou mij nog even stil, al zou ik geen motorkap gebruiken en een stoere moeter gaan gebruiken uit de nieuwste versie. ik zou de ramen wat verlagen en het in die oude roestkleur zetten, geen chippinng of verwering, maar meer mmet de tinten van het roest spelen, dus lichter van boven en overvloeiend naar een donkere versie. semi spaak wielen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2019 0:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Ik dacht ook meteen dat de Corvette motor de bom zou zijn, Bert, maar dat ding is in verhouding véél te klein. Ziet er niet uit. Zal de drie blokken bij een latere update naast elkaar laten zien. Omdat alles inderdaad mag zoals je zegt heb ik al een deel van het Roll's blok gecombineerd met een deel van het Caddilac blok. Heb zelfs wat overbodige bommen van een F84 in de bak gegooid om misschien nog iets mee te doen. :lol: Ik ga me gewoon heerlijk uitleven op deze kitbash. :mrgreen:
Vanaf nu dus de stappen hier met foto's, zodat jullie allemaal kunnen zien hoe "verknipt" mijn fantasie is. ;)

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2019 8:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Amai, wat gaat dit opleveren??? :roll:

Momenteel kan ik me er (nog) niks bij voorstellen, maar zoals Bert al zei: het is nog te vroeg om enig commentaar te geven. :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2019 15:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6301
Woonplaats: Blauwhuis
Deb, tof je weer terug te zien :D .
Dit zal wel weer een hele leuke creatie gaan worden.
Kan je de blokken van de Rolls en Caddy niet op een of andere manier samenvoegen?

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2019 15:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Hey Dennis! :)
Thnx! Dat is inderdaad mijn plan. Van die twee blokken 1 superblok maken en wie weet kan ik nog iets toevoegen met onderdelen van de C5. Dat zo'n blok technisch gezien nooit kan functioneren zal me worst zijn. Hoofdzaak van deze kit is mijn fantasie lekker de vrije loop laten en optisch een mooie bak in elkaar zetten. Technisch/ realistisch correct? Ik zou niet weten waarom. :D
En na 10 jaar ook een beetje wijzer... Geen 30 kitjes meer tegelijk. :mrgreen: Één vliegtuig en één auto om wat afwisseling te hebben en that's it! De rest van de dozen (heb met deze nieuwe start nog niet zoveel; nieuw nog een F18 1/48, een F14 1/72, een 1914 Fire Engine 1/32 en een Ferrari 126ck 1/20) blijven onaangeroerd tot één van deze twee klaar is, etc. Mijn verzameling mag best in aantal groeien, maar niet de reeds gestarte en in de hoek gegooide projecten. Dus houd dit topic maar in de gaten...zal wel een lange worden vrees ik. ;)

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2019 16:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6301
Woonplaats: Blauwhuis
Een 1914 Fire engine? Dat is een Dennis :lol: . Laat me raden van Airfix.
Gaat vast helemaal goed komen.
Lekker doen wat jou goed dunkt :wink: , wat de rest denkt is boelshit.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2019 16:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Yep! Van Airfix inderdaad, dus die komt iets verderop wel als ik weer een beetje handigheid heb. Ga er blind vanuit dat daar het één en ander zwaar extra aandacht (lees aanpassing) nodig heeft.
En verder? Komt goed. ;)

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2019 17:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6301
Woonplaats: Blauwhuis
Ik heb hem nog in 1:16 liggen. 3 keer raden waarom :mrgreen: .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2019 19:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Mijn weekend kan niet meer stuk! :brouw:

Gisteren mijn twee-jaarlijkse controle bij het genderteam van het vumc in Amsterdam gehad. Al mijn bloedwaardes, gewicht, vet- en spierpercentage, etc. etc. vielen keurig binnen de gewenste waardes. Eén klein puntje wist de arts toch te vinden... te hoge bloeddruk. Toen ik haar vertelde over de enorme vooruitgang in ons privé leven en dat ik mijn "oude" hobby weer opgepakt had, werd ze zelfs redelijk enthousiast. "Misschien is dit dan juist wat je nodig hebt om dat éne minpuntje ook de baas te worden",waren haar woorden. De volgende controle zal het uitwijzen. Ze heeft ook meteen alle benodigde papieren voor me geregeld om de subsidie borstprothesen voor transvrouwen aan te kunnen vragen. Zo blij als een klein kind zat ik gisteren aan het eind van de middag in de trein terug naar de Achterhoek. Daar aangekomen lag er een briefje in de bus van de DPD pakketdienst. :) Mijn bestelling uit Tsjechië, die ik meteen vanmiddag opgehaald heb en waarbij ik bij het bewonderen van de inhoud op moest passen dat ik niet begon te kwijlen.

photo 473559

Nu lekker thuis aan het begin van de zaterdagavond, morgen lekker F1 kijken en de rest van de tijd tot maandag? Allemaal voor onszelf!
Dit weekend ga ik weer heerlijk genieten van onze fantastische hobby en ongetwijfeld zal er voor deze hot/ ratrod en voor de Mitsubishi aan het eind van het weekend een mooie update geplaatst zijn.

Ook jullie wens ik alvast veel bouwplezier! ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement