Naast de 1/48 Tamiya Mitsubishi Interceptor Raiden (Jack) die ik een paar dagen geleden ben gestart in het onderdeel militaire luchtvaart start ik hier dit project. De drie redenen waarom zijn dat ik er toch al aan begonnen was (heb mijn hobby na ruim tien jaar weer opgepakt en was voor mijn aanmelding hier al met deze twee kitjes bezig), dat ik hoofdzakelijk motoren en auto's bouwde in het verleden en de "Jack" mijn eerste verweer/ chip/ wheatering project is en ik regelmatig even afstand van het model zal moeten nemen om objectief te kunnen blijven kijken en om hem niet af te raffelen omdat het me gaat "vervelen" en als laatste dat ik nog niet aan de kit wil beginnen die volgende week binnenkomt (Fujimi 1/20 Ferrari 126CK van Gilles Villeneuve), omdat ik het modelbouwen eerst weer goed in de vingers wil hebben, omdat die kit heel veel voor mij betekent. Gilles is mijn absolute held aller tijden uit de F1 en die kit moet t.z.t. absoluut lukken. Voorlopig zal ik dan mijn handen vol hebben aan de "Jack" en aan deze hot/ ratrod. Gedurende het verloop van dit project wordt vanzelf wel duidelijk welke kant we uitgaan en hoe hij er uiteindelijk uit zal komen te zien. Ik laat me leiden door mijn gevoel en ik val vanzelf van de ene stap in de andere, enz. enz.
Ik had via internet een aantal kitjes van iemand overgenomen waar al aan begonnen was en toen ze een aantal dagen thuis lagen wist ik wat ik ermee moest. Twee ervan bij elkaar gooien en daarbij heb ik een nieuwe doos van de Corvette C5 Compuware van Revell opgeofferd. Deze drie samen moeten straks een mooie hot/ ratrod opleveren.
Deze cadillac was al heel ver gevorderd door de vorige eigenaar, niet meer te herstellen en te slecht gebouwd om nog met plezier af te maken.
Deze Roll's was sowieso al niet mijn ding. Amper aan begonnen, maar super voor dit project.
En deze was splinternieuw, maar ja... kleinigheidje houd je toch...
Nu dus een gigantische bak met onderdelen en keuzes en het begin is er. De body van de Cadillac met bijbehorend onderstel. Spatborden en treeplanken zijn inmiddels verwijderd. Nu plamuren en schuren.
Ideeën en (positieve) kritiek zijn altijd welkom.
Deb