Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 11:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: OPEL GT 1/25 AMT
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2019 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4367
Woonplaats: Aartselaar
jazeker , dat ronde ding rechts onderaan is de startmotor die zijn altijd zwart de uitlaat onder de carburator naar beneden toe mag veel donkerder dat is gietijzer en dat is meen donkerder , de versnellingsbak is gewoonlijk zwart of heel donker grijs , het oliecarter is bij deze motoren in plaatstaal en werden ook in de fabriek zwart geschilderd maar daar doe je mee wat je wil he
luister het zijn tips he hoe jij het doet is voor mij ok hoor ik wil alleen helpen
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OPEL GT 1/25 AMT
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2019 18:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Op zich zou ik het blok zelf en de carterpan zwart maken. Dat zijn naar mijn mening meer de kleuren die Opel voor hun gietijzeren blokken gebruikte. Het uitlaatspruitstuk eventueel wat bruinig als zijnde roestig gietstuk. Versnellingsbak is aluminium, dat kan wel grijs. Het koppelingshuis dan wel weer zwart.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OPEL GT 1/25 AMT
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2019 20:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Ik ga beide van jullie tips gebruiken. Het blok zelf blijft zo maar de carterpan zal ik zwart maken. Versnellingsbak wordt aluminium. En aangezien ik een hekel aan roest heb blijft het uitlaatspruitstuk zo, misschien iets donkerder maar er komt in ieder geval geen roest op. Ik hou namelijk van schone, cleane en blinkende auto's :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OPEL GT 1/25 AMT
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2019 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Heb je ook helemaal gelijk in. In nieuw staat hoeft dat natuurlijk niet. Zelf heb ik ook een hekel aan roest.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OPEL GT 1/25 AMT
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2019 19:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
In het weekend weer wat aan het Opeltje kunnen doen. Nadat ik de carrosserie in de grondverf had gezet nog wat moeten schuren om hem mooi glad te krijgen en toen ik hem aan het bekijken was vroeg ik me af waarom de luchtinlaten aan de voorkant dicht waren. Deze dus maar uitgeboord met een 1,2 mm boortje en netjes afgewerkt.

photo 473742

Nog een keer in de primer gezet en hem zijn gele jas aan laten trekken. Pff wat is dat een rot kleur zeg, maar ik ben er heel tevreden mee.

photo 473746
photo 473745
photo 473744
photo 473743

De motor zit inmiddels ook in het chassis (ik zag tijdens het nemen van de foto's dat ik hem nog even bij moet werken). De uitlaat zit er ook onder, het is alleen jammer dat de uitlaat op een zeer ongunstige plek zichtbaar uit twee delen bestaat. Ik denk dat een meer ervaren bouwer dat al in het begin had gezien en daar rekening mee had gehouden. Ik dus niet maar het is nu te laat om dat aan te pakken. Het beste zou zijn om het uitlaatspruitstuk eerst aan de uitlaat te lijmen en daarna pas aan het motorblok. Dan kun je de naad mooi wegwerken (zie de laatste foto)

photo 473747
photo 473748
photo 473749
photo 473750

Wat ik ook mis zijn decals voor de instrumenten. Die zitten er helemaal niet bij, vind ik toch een minpuntje van AMT. Ik zit eraan te denken om die dan maar in het aluminium te verven dan zie je ze tenminste nog.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OPEL GT 1/25 AMT
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2019 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6559
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
hobbyplakker schreef:
...............................

Wat ik ook mis zijn decals voor de instrumenten. Die zitten er helemaal niet bij, vind ik toch een minpuntje van AMT. Ik zit eraan te denken om die dan maar in het aluminium te verven dan zie je ze tenminste nog.


De Deroosautominiaturen hebben ze een decalvel met daarop verschillende metertjes, handig als ze ontbreken of stuk gaan.

Afbeelding

Zit altijd wel iets bruikbaars tussen. :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OPEL GT 1/25 AMT
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2019 20:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 apr, 2018 20:35 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen)
hobbyplakker schreef:
In het weekend weer wat aan het Opeltje kunnen doen. Nadat ik de carrosserie in de grondverf had gezet nog wat moeten schuren om hem mooi glad te krijgen en toen ik hem aan het bekijken was vroeg ik me af waarom de luchtinlaten aan de voorkant dicht waren. Deze dus maar uitgeboord met een 1,2 mm boortje en netjes afgewerkt.

photo 473742

Nog een keer in de primer gezet en hem zijn gele jas aan laten trekken. Pff wat is dat een rot kleur zeg, maar ik ben er heel tevreden mee.


Een tip voor een volgende keer misschien is, vooraan het chassis de "bavolet" eraf zagen en aan de carrosserie kleven zodat je die als unit kan spuiten, zodoende vermijd je een grote naad vooraan.

Voor de rest Toppie!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OPEL GT 1/25 AMT
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2019 21:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Geel is een listig kleurtje inderdaad.

Maar zo te zien heb je het er goed van af gebracht. :brouw:

Succes,
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement