De opel GT, wie (van de niet zo heel jonge mensen waaronder ikke) kent hem niet. Toen ik halverwege de jaren 80 van de vorige eeuw mijn rijbewijs haalde wou ik maar één ding, zo snel mogelijk een leuke auto. En niet zo'n 13 in een dozijn ding waar iedere jongere toen mee rond reed. Toen ik met het rijbewijs bezig was heb ik uren met mijn vader zitten babbelen over een auto, en met wat alcohol houdende drankjes erbij kwamen de gekste auto's voorbij. Maar ééntje bleef hangen, en dat was de opel GT.
Dus (nog voor ik geslaagd was) op zoek naar een exemplaar. En voor de echte jongeren onder ons, zonder internet/mobiele telefoon is dat een heel werk
maar was wel verschrikkelijk leuk om te doen.
Ik had net twee dagen mijn rijbewijs op zak toen er een Opel GT/J voor de deur stond. ik was zo blij als een aap met zeven lu...........jullie weten wat ik bedoel.
Laatst was ik aan het kijken wat ik na mijn airliner zou gaan maken en na een tijdje viel mijn oog op de Opel GT van AMT in schaal 1/25. Ik moest gelijk aan mijn eerste auto denken en de keus was dus niet moeilijk, gelijk bestellen dat ding.
De mijne was van 1972 en was dus een GT/J. Al het chroom moet dus weg, foetsie, pleitte om plaats te maken voor mat zwart. Ik ga hem niet in één van de vier originele kleuren maken (okergeel, knalgeel, oranje of blauw) maar deze wordt rood met rood/zwart interieur, vind ik persoonlijk mooier.
De airliner is bijna zover dat ik met de decals moet beginnen dus ga ik om niet heel de dag met water en decals te hoeven knoeien vast met deze beginnen.
De sprue met chroom ligt in de bleek dus dit is de enigste en laatste foto die jullie zien.
Er zitten ook 3 setjes banden bij. Stock/Rally, Drag en Custom.
Met de banden ga ik denk ik een beetje spelen. Voor komen in ieder geval de stock banden en achter ga ik kijken of ik de drag of custom banden ga/kan monteren.Er zitten ook drie motorkappen bij. De ene met het gat komt er niet op omdat ik de stock (vier cilinder) motor gebruik en ik twijfel nog tussen de andere twee motorkappen. Wat wel jammer is, is dat de achterlichten in het rood zijn. Voor een Amerikaanse uitvoering prima, voor een Europese uitvoering is het niet zo prima dus daar moet ik nog iets op verzinnen.
Tot zover de inleiding, eventuele tips of als iemand een idee heeft lees ik ze graag.