Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 6:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Het gaat hier over de plymouth roadrunner.Het is een kitje dat ik eens voor een kleine prijs gekocht heb.Er was al aan gewerkt en blijkt ook nog dat hij niet compleet is.Dus heb ik maar besloten er een stock car van te maken.Vroeger toen ik nog een twintiger was ging ik regelmatig naar Ruisbroek en Warneton(B)naar de bangerraces.Vooral in Warneton werd de v8 regelmatig hiervoor gebruikt.Je was soms verbaasd wat daar soms aan gort gereden werd.De wagens moesten wel veilig zijn dus werd er voor gezorgd dat het dak niet ingedrukt kon worden als je over kop ging.Dit gebeurde dikwijls met houten balken maar er werd soms ook een degelijke rolkooi ingeplaatst.Ook de benzinetank werd naar binnen geplaatst en de binnenbekleding werd verwijderd.Hooguit het dashboard bleef zitten.Het eerste wat ik nu ga doen is alle verf verwijderen.Maar nu alvast een foto van de kit.

photo 459818

Zo dit was het dan voorlopig.
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 13:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4367
Woonplaats: Aartselaar
Marc nu weet ik wat je bedoeld :lol: :lol: :lol:
Best leuk idee als je iets nodig hebt laat het me weten he
Suc6
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 17:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
.


Laatst bijgewerkt door crazyrichard op di 20 nov, 2018 19:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov, 2018 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
De eerste stap is gezet.Alle verf is verwijderd en is in de grijze primer gezet.Het onderdeel met de binnenbekleding word niet gebruikt.Ik moet wel dan zelf een cardantunnel maken alsook een benzinetank die in de kofferbak komt nadat de orginele tank verwijderd is.Ik ben ook aan het overwegen de batterij ook in de kofferbak te plaatsen.Moesten jullie wat tips hebben dan hoor ik het graag.

photo 460413
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov, 2018 23:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 340
oldieman schreef:
De eerste stap is gezet.Alle verf is verwijderd en is in de grijze primer gezet.Het onderdeel met de binnenbekleding word niet gebruikt.Ik moet wel dan zelf een cardantunnel maken alsook een benzinetank die in de kofferbak komt nadat de orginele tank verwijderd is.Ik ben ook aan het overwegen de batterij ook in de kofferbak te plaatsen.Moesten jullie wat tips hebben dan hoor ik het graag.

Lang, lang geleden heb ik de gaten in de bodemplaat van een vergelijkbare kit dichtgemaakt, aan de voorkant met een 'smashforming' onderdeel. Dat is een stukje plastic card in een simpel houdertje van triplex, boven een kaars verwarmd, en dan over een simpel malletje getrokken. De foto's maken e.e.a. duidelijker.

https://robdebie.home.xs4all.nl/models/super.htm

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 nov, 2018 17:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Bedankt robdebie dit is zeker en vast bruikbaar.Ik ga het vertalen zodat het voor mij nog duidelijker word.
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2018 21:15 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Hoi Marc,

Goed bezig zeg ik, en de body ziet er al super strak uit. Mag ik vragen waarmee je de verf heb verwijderd?

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 23:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
@Ruud:ik heb de verf zoveel mogelijk afgeschuurd en er dan primer gespoten.Er zijn mensen die remolie gebruiken maar naar het schijnt werkt ontvetter uit de action of wibra ook goed.
Marc s


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 12:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Na verschillende pogingen om een transmissietunnel te maken is het dan toch gelukt.Ik heb het geprobeerd zoals robdebie voorstelde maar toch lukte het me niet.Ik heb dan uiteindelijk de tunnel gemaakt met stukjes pvc buis.Ook de bodem is vlakgemaakt na het verwijderen van de benzinetank.

photo 462144
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 14:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Een beetje verder gedaan met het interieur.Natuurlijk hebben de deuren geen binnenbekleding en is er ook geen achterbank.Hoe het er dan uitziet weet ik niet want ik heb er geen foto's van gevonden.Dus heb ik maar wat geimproviseerd.De rolkooi heb ik gemaakt uit stukjes spreu.Ook de hoedenplank is zelfbouw.Hier dan de foto's.

photo 466153


photo 466152

Dit was het dan voorlopig.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement