Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2018-10-21 BMW E-21 318i
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 17:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Vandaag weeral de hele dag niks gedaan uren zitten turen naar mijn stash gewoon geen zin om iets te doen ( erg he ) , heb alle dozen opengedaan en snel terug dicht gedaan pppffffttt
Maar rond 16h30 kriebelde het ietsje heb dan maar een oud doosje opengetrokken van 1981 zolang lag die al in mijn kast ongebruikt , met deze ga ik proberen mijn drive terug op te pakken het zal wel zeer rustig gaan hoor
Hier de eerste fotokes

photo 458021


photo 458028


Een bouwplan vind ik niet meer , maar geeft niks ik heb er jaren 1/1 aan gewerkt dus moet ik het zonder ook wel kunnen en trouwens ik kan nog altijd online een kopietje downloaden als het echt moet
De inhoud van de doos

photo 458026


photo 458023


photo 458022


photo 458024


een leuke ontdekking er zaten een setje andere wieltjes bij rechte spaakvelgen die wel origineel werden gemonteerd in die tijd of ze erop komen weet ik nog niet

photo 458025



photo 458027


Dat is het tot nu toe
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 17:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Leuk! Another Beemer...
Hopelijk ga je hier heel veel lol aan beleven, vind je je drive en inspiratie terug en maak je er wat moois van. Ik kijk er in ieder geval naar uit, want het is zeker een leuk karretje!

Die velgen zijn volgens mij oude Alpina velgen, wat mij weer op het idee zou brengen om er een Alpina versie van te maken :mrgreen:

Maar uiteraard moet je dat natuurlijk zelf weten... Veel succes Marc!

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 21:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Ik denk het ook Ruud want er zijn er brede en smalle bij ook de bandenmaat verschilt , nu kon men in die tijd gewoon bestellen bij de dealers maar dan 13 inch juist dezelfde
Ik zie wel wat ik ermee doe kleur ben ik ook nog niet zeker
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb, 2013 14:58 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Arnhem Gelderland
Leuk,deze heb ik vroeger ook eens gebouwd.
En Ruud,het zijn inderdaad Alpina velgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Veel geluk met deze,ben benieuwd hoe hij gaat worden.
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jun, 2006 14:04 pm
Berichten: 222
Model ziet er goed uit.
Met turbomotortje erbij helemaal prima.

Zou niet weten hoe ik het model zou maken.
Misschien zwart met chrome accenten van de raam en sierlijsten en velgen met een zwart hart?
Of juist spierwit, met de M kleuren licht-donkerblauw en rood eroverheen?
Standaard is hij ook mooi in een koperkleur, net zoals jouw Datsun 510, met de chrome raam en sierlijsten.
Moeilijke keuzes, succes.

grt, Martijn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 19:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
dank u Allen ik heb wel een probleem met die dikke bumpers aartslelijk zijn die ik ga ze proberen te verwijderen
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2018 10:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste Brouwers ook ik zit in de knoei , het gaat op dit moment niet goed met mij ( modelbouw ) , niks maar ook niks lukt nog deze dagen , het begon allemaal met mijn Datsun en is sindsdien nooit meer gestopt
Op dit moment kl... ik maar wat aan gisteren avond begon plots mijn verf te kabbelen in de verdunning , ik gebruik al jaren hetzelfde product en dezelfde verf ( Vallejo ) nu allemaal brokjes en vlokken in mijn A.B. gevolg alles uit elkaar en kuisen , schuren en plamuren lukt ook al niet meer
Zelfs met penseel schilderen gaat niet zoals ik het wil
Ik ga een tijdje alles rustig aan doen en pruts maar aan , en wacht tot ik terug in orde ben
Ik ga nu mijn goede kitjes niet verprutsen
Blijf wel kijken , reageren en genieten , jullie zien me wel terug
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2018 13:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste vrienden na een poos niet meer gebouwd te hebben , alles zat vierkant tegen kon niks deftigs maken ben ik toch stilletjes aan terug begonnen en het tij lijkt gekeerd te zijn
Heb toch lang bezig geweest om de BMW carrosserie te spuiten , ten eerste die lelijke bumpers weg gedaan maar dan zat ik met enorme lege open plaatsen dus dat werd plamuren en schuren ook dat wilde niet zo goed lukken tot op een dag en dan ging blijkbaar alles terug gewoon , maar ik loop nu niet te hard van stapel
De body is gespoten in Zero paint waar ik vanaf nu geen afstand meer van doe geweldige verf spuit goed en dekt goed en legt zich altijd mooi strak evenals de vernis " clear " die is gewoon top
Nu de striping die had ik nog liggen vanuit mijn jonge jaren , heb ooit eens van een goede kameraad overbuur eens een BMW 30.CSI gekregen , zijn zoon hevige BMW fan had die voor zijn verjaardag gekregen die grote doos op schaal 1/12 en na een tijd zag die kerel dat niet zitten om die te bouwen , had er ook het geduld , kennis en tijd niet voor en de kit kwam bij mij maar na gemakkelijk 35 jaar is er van die kit niks meer te bespeuren ( zonde ) alleen het A viertje met de enorme M kleuren heb ik nog liggen , en wat kon ik ermee doen ? Weggooien vind ik zonde en een nieuwe kopen op E-Bay rond de 300 $ is teveel van het goede zodus gebruik ik ze nu voor zulke zaken he
De voorspoiler heb ik ook zelf gemaakt omdat daar niks meer was als die lompe voorbumper weg was
Oordeel zelf maar

photo 459441



photo 459440



photo 459439


Voilà dit was het voor nu ik ga nu rustig ( kalm aan verder doen )
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2018 20:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi hoor!

Rustig aan verder, van bouwdip kan ik meepraten. Maar doe deftig verder in uw eigen tempo.

Leuk die strepen, mijn eerste lesauto had ze ook. :brouw:
(Een generatie latere 3 serie)

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement