Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 23:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2018 23:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 aug, 2013 9:21 am
Berichten: 141
Mooi nieuws Ruud! Het komt uiteindelijk allemaal goed met een beetje extra werk.

Gr Roy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2018 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Mag ik je even het volgende meedelen wat betreft remolie.
Het is larie dat gebruikte remolie je plastiek poreus maakt. Nieuwe remolie werkt zo goed als niet, wel gebruikte remolie. Let wel, het moet DOT3 of 4 zijn, geen synthetische rommel.(wat die doet met plastiek weet ik niet)
Wat er wel kan gebeuren, is dat bepaalde lijmen loslaten in de remolie, wat betekent dat je gelijmde onderdelen gewoon loskomen.
Ik heb hier ooit een voorgelakte body van Revell wekenlang in de remolie laten baden, en dagelijks met een oude tandenborstel er de verf beetje bij beetje af gehaald.

Nu, op die manier kan je je oude body misschien toch nog redden.
Nu sommige producten helpen ook effectief, maar als je Tamiya-spuitbussen hebt gebruikt, is een badje remolie de beste oplossing.

Nu, in ieder geval heb je een 2de kit aan een mooie prijs binnengehaald en ik wens je veel succes :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2018 13:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Ik moet Nismo er echt in bij treden ik gebruik ook remvloeistof ( olie mochten we in de garage niet meer zeggen omdat het geen olie is :lol: )
Ik heb al verschillende modellen in de remvloeistof gelegd ook voor maanden en niks aan de plastic gekomen en inderdaad dot 4 is de juiste , en als ge een goeie garagist hebt die u een beetje kent krijg je afgedraaide remvloeistof gratis want hij moet er voor betalen om het af te voeren , ze word wel herbruikt na behandeling maar daar hebben we geen boodschap aan , wel dat het werkt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2018 18:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Bedankt voor de informatie jongens.

De alcohol doet nu ook goed zijn werk...de Tamiya lak bladerd er nu gewoon vanaf.

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 14:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Goedenmiddag beste brouwers,

het is alweer ruim 2 weken geleden dat ik de wagen in de alcohol had gelegd en binnen 2 dagen was zo goed als al het lakwerk eraf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Daarna begon het schuurwerk, zowel de oude body als de nieuwe body moesten geschuurd worden.
Helaas zat ik met twee zieken thuis, dus het heeft wat langer geduurd dan normaal, maar het is gelukt en inmiddels zit de eerste laag primer er weer op.

Ook heb ik bij de oude body het schuifdak verwijderd, deze word vervangen door een getinte sunroof (zoals bij de 635CSi) en waarschijnlijk ga ik een kleine aanpassing doen aan de voorspoiler, daar wil ik de drie sleuven helemaal open maken en bedekken met racegaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Er moeten hier en daar nog wat puntjes op de i gezet worden en dan kunnen ze in de kleur gespoten worden (mits het weer mee zit).

De kleur ben ik ook al over uit, de oude body zal in Tamiya TS-16 yellow gespoten worden, ook het interieur zal two-tone worden, zwart met geel, wat betreft de velgen ben ik nog niet overuit, waarschijnlijk komen er wel witte alpina striping op, maar ik ga hem niet helemaal standaard houden.

De nieuwe body word blauw metallic en ga ik mee verder zoals ik uiteindelijk van plan was met de oude body, een zo goed als originele alpina.

Afbeelding



Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 17:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Nismo schreef:
Het is larie dat gebruikte remolie je plastiek poreus maakt.

Niet poreus inderdaad, maar wel brosser waardoor het sneller zal breken. Nieuw styreen is altijd wat flexibel. Wanneer je bijvoorbeeld een autobody over de interieurkuip moet trekken kan je dus na zo'n remvloeistofbehandeling het risico op breken lopen. Hetzelfde krijg je wanneer je ongeschilderd plastic voor langere tijd in de zon laat staan.....dan wordt het ook bros ( heb ik met wat Lego gehad :mrgreen: ). Het doet in ieder geval wel wat met het plastic.
Gebruikte remvloeistof is wat meer verzuurd waardoor dit veel meer effect heeft op de verf en het er wel vanaf gaat.

Ruud schreef:
het is alweer ruim 2 weken geleden dat ik de wagen in de alcohol had gelegd en binnen 2 dagen was zo goed als al het lakwerk eraf.

Is dit gewone IsoProp of gebruik je hier wat anders voor?

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 22:21 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Yep, gewone Isopropanol gebruikt.

Afbeelding

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 22:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Dankje Ruud.....daar heb ik nog wel een vaatje van staan :mrgreen:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: do 13 dec, 2018 1:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Arjan Ouwendijk schreef:
Nismo schreef:
Het is larie dat gebruikte remolie je plastiek poreus maakt.

Niet poreus inderdaad, maar wel brosser waardoor het sneller zal breken. Nieuw styreen is altijd wat flexibel. Wanneer je bijvoorbeeld een autobody over de interieurkuip moet trekken kan je dus na zo'n remvloeistofbehandeling het risico op breken lopen. Hetzelfde krijg je wanneer je ongeschilderd plastic voor langere tijd in de zon laat staan.....dan wordt het ook bros ( heb ik met wat Lego gehad :mrgreen: ). Het doet in ieder geval wel wat met het plastic.
Gebruikte remvloeistof is wat meer verzuurd waardoor dit veel meer effect heeft op de verf en het er wel vanaf gaat.

....................................................

Gr. Arjan


Nog niks van gemerkt.

@ Ruud; Succes :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 dec, 2018 10:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Wel er moet toch iets van mijn hart in verband met deze discussie ik heb hier modellen liggen die misschien 5 tot 6 x in de remolie zaten en er is niks op aan te merken dat een model broos word is wel een feit maar ik denk eerder dat het te wijten is aan het airbrushen of spuiten zelf daar zitten de boosdoeners in , omdat die de verf snel moeten laten drogen in die producten graven zich bij manier van spreken in de plastic ( v.b. zie mijn BMW 2002 ) en als de oppervlakte dan geraakt is dan gaat de uitdroging natuurlijk verder
En wat zit er in remvloeistof ? Alcohol dezelfde als degene waar we bij de drogist veel geld voor betalen
Ik heb een VW T3 die heeft een half jaar in de remvloeistof gelegen afgewisseld met alle soorten alcohol zelfs de verf ging er niet vanaf ik had deze gekocht op een beurs voor 5€ er was al aan gewerkt en dus goed in witte verf geschilderd , maar welke verf het was weet ik niet maar kreeg ze er met niks af , ten lange laatste heb ik ze in ontsmettingsalcohol gesmeten en daar werd de verf week en kon ik ze moet mijn nagels eraf krabben en zo heb ik de bus nog kunnen redden om er een Rat bus van te maken
Ik denk dat men alles goed ( weken) laat drogen tot alles verdampt is het grootste gevaar geweken is
grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement