Ik volg je helemaal Antonio, maar om nou de boel om te bouwen naar injectie... Wil er geen restomod van maken, maar enkel een wat aangepast origineel exemplaar.
Ik heb me op onderstaande foto gebaseerd toen ik begon met het project:
Dit noem ik een redelijk formaat blower. Nu weet ik dus niet wat voor motorkap erop zit, maar het kan zijn dat hier een cowl induction hood op zit. De instrumenten die op de motorkap gemonteerd zitten (net aan te zien bovenaan de foto) lijken in ieder geval te bevestigen dat er een verhoging in zit. Tevens denk ik een brandstofleiding tussen het luchtfilter en de blower te zien, dus er zit waarschijnlijk een carb tussen.
Ik weet niet meer zeker van welke auto deze foto is, maar de motor is in ieder geval wel een 440 Magnum, dezelfde als in de Charger.
Hier nog een vergelijkbare (compacte) installatie uit een '67 Dodge Pickup:
Bron: https://mfpclassiccars.com/dodge/464270 ... black.htmlDit is zeg maar waar ik naartoe wil werken; een 'normale' luchtfilter, enkele carb, en een blower van 'normaal' formaat.
Intussen heb ik de boel wel passend gekregen en twijfel ik alleen nog of ik de blower wat langer maak. Intussen ben ik de supercharger z'n vorm aan het geven en heeft het blok ook z'n oranje fabriekskleurtje gekregen.
Dryfit van de diverse componenten op het blok:
En de motorkap past er nog gewoon op.
Een andere uitdaging was dat ik nog een oplossing zocht voor de binnenste helft van de velgen. De kitonderdelen pasten niet op dan wel bij deze aftermarket velgen, en bij gebrek aan buismateriaal om de velg net zo breed als de band te maken heb ik dit maar opgelost met sheetplastic. Minder mooi (wegens lijmnaad) maar het doet wat het moet doen.
Later heb ik de strip nog even vlak geschuurd en voor wat je er tussen de spaken van de velgen nog van gaat zien vind ik het prima.
Een andere uitdaging waren de remmen. Er zijn 2 schijven meegeleverd voor de voorremmen, echter mis ik per wiel een halve remklauw (de helft die je door de velg gaat zien), dus dat mag ik nog scratchen. Tevens heb ik een poging gedaan om de diameter van de schijven wat te vergroten, maar dat is vooralsnog niet gelukt. De plastic strip brak steeds bij het verlijmen, dus dat is waarschijnlijk te dik geweest. Ik ga nog eens kijken of ik met een dunnere maat betere resultaten kan behalen. De achterremmen zijn geheel niet aanwezig, maar dat was nog verrassend makkelijk op te lossen. Ik had nog wat plastic buismateriaal liggen wat precies over de naaf van de velg paste, en op die manier kon ik makkelijk wat trommelremmen fabrieken.
Het is een simpele oplossing, maar het werkt voor mij.
En na deze aanpassingen maar even kijken hoe dit allemaal onder de auto staat. De vooras zit al permanent op z'n plek, de achteras is met Liquitape tijdelijk gemonteerd.
De voorkant zou ietsjes mogen zakken inderdaad, ik zal even moeten kijken hoe dat het makkelijkst te doen is. En wellicht dat ik de kont ietsjes omhoog ga brengen.
Close up van de linker achterband, de remtrommel en de verbreedde velg zijn goed te zien en persoonlijk ben ik wel blij met het resultaat. Zolang de lijmnaad van de plastic strip aan de bovenkant zit ga je die niet meer terug zien.
Wat wel een dingetje is wat ik mag aanpassen, is dat de gehele achteras een stukje naar voren mag schuiven, wegens het wiel zit bijna tegen de achterkant van de wielboog.
Nou ja, dat kan er ook nog wel bij!
Danny