Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 12:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 50  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 13:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
Deamonicus schreef:
Die stoelen zijn wel echt verdomd netjes geworden man! Ga ik onthouden :P

Ik wil hem indd ook wel iets moderniseren, zat te denken om de 2010 camaro erbij te halen maar dat ga ik denk niet doen. Nog even verzinnen wat ik dan wel ga doen.


dat tape werkt ook perfect op een vloer of hoedenplank ... :idea: je kan ook zoeken onder camaro promod of streetmod :)

net een 3 pod gemaakt voor metertjes .. zou op de kap kunnen zoals ze vaak doen , of in het interieur ..

Afbeelding

toen de positie van de sttuurstang en stuur gaan bepalen .. komt mooi uit , onder de stoelen komen nog frames , zijn iets hoger nu door een blokje eronder

Afbeelding

Afbeelding

met de center console

Afbeelding

Afbeelding

toen begonnen aan het dashboard , gekozen voor een simpele rechte strook , work nog wel wat opgeleukt en dan meters erin .. beetje zoals men vaak zelf een dash bouwd in drag wagens ....

Afbeelding

heel losse dryfit , stuur zit te ver naar binnen .. even voor het idee

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 15:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
puur toeval dat de versnellingsbak die ik heb gebuikt er uit ziet als een b&m hydro clutch bak..
dit is in feite een automatische bak , zeer sterk en speciaal voor dragracen ...

iemand uit de usa had mij hier op gewezen , ik bedacht me vandaag opeens dat .....

dus na wat google speurwerk het koppelingspedaal verwijderd en begonnen aan een b&m shifter ...
deze zijn er in div vormen , een keuze gemaakt en na gaan maken , geen makkelijke opgave gezien het formaat in deze schaal ..

een b&m shifter ziet er uit als een soort ouderwetse automaat box .. je schakeld hier dan mee van 1 tik 2 tik 3 en dan tik in drive is dan 4 .. soms zijn ze er ook in 3 ersnellingen ..... ligt aan de set up .

je kan zo zeer snel schakelen ... er zijn zoveel modellen hier 2 voorbeelden

Afbeelding

Afbeelding

door de center console kon ik niet zon losse unit neerzetten , ik vond het zonde om de center console niet te gebruiken , ook omdat die het zelfde word als de stoelen met in het midden een baan stof en dan de zijkanten glas en compleet zwart.
ik had al gezien dat men de shift units ook verbergt onder een console .. mijn console is vrij hoog dus heb ik er een sleuf in gemaakt .

Afbeelding

ik heb grof de stang gemaakt van alu plaat , omgevouwen , een stalen kraal past over de bovenkant waarop de knop van een speld past

Afbeelding

Afbeelding

na vele mislukte pogingen om de mega kleine hendel aan de stang te verlijmen heb ik deze er tussen gelijmd , dus de gevouwen plaat opengebogen en de hendel ertussen .. was de enigste manier dit te kunnen bevestigen , man wat is dat klein.

Afbeelding

console in de primer met de shifter ernaast ,, dan zie je he klein dat is .. na heeel veel geduld en wat gevloek en lijmvingers toch gelukt :mrgreen:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
[quote="crazyrichard"]


de stoelen zijn af ...
Eerst stoftape (verbandtape) geplakt , uitgesneden en toen alles mat zwart gespoten.. ik heb eindelijk echt matt ipv dat semi gloss ...
De reden van het stof , of wat misschien dan moet lijken op leder / alcantara is gewoon dat het meer oogt als gewoon een stoel in een tint .. het doet toch net wat meer

Afbeelding[/quote="crazyrichard"]

Leuk, ik blijf oud spul van mezelf tegenkomen. :lol:
Die tape doet het echt goed als stoffering!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
easy rider schreef:
crazyrichard schreef:


de stoelen zijn af ...
Eerst stoftape (verbandtape) geplakt , uitgesneden en toen alles mat zwart gespoten.. ik heb eindelijk echt matt ipv dat semi gloss ...
De reden van het stof , of wat misschien dan moet lijken op leder / alcantara is gewoon dat het meer oogt als gewoon een stoel in een tint .. het doet toch net wat meer

Afbeelding[/quote="crazyrichard"]

Leuk, ik blijf oud spul van mezelf tegenkomen. :lol:
Die tape doet het echt goed als stoffering!



ja toch :) ik heb nu nog meer van dat spul maar deze van jou zag er wat grover uit :)

maar goed we moeten er maar een thema vaan maken dus ook doorgetrokken in de middenconsole en deze bekleed .. was even bij sue langs gegaan in texas :lol: , geen ass monkey gezien :lol:


Afbeelding

staat nu in het matt zwart

Afbeelding

toen met veel geduld een dun vijltje en daarna schuurpapier de shifter opgeschoond de randjes wat rond laten lopen

Afbeelding

laagje clear gloss erover

Afbeelding

ja best klein ...

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 18:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
de console > helaas net zo lastig op foto te krijgen als de stoelen ...in het echt zie je het verschil veel beter als op foto ..
nu bedenk ik me 1 ding .. als het allemaal maar niet te veel wegvalt als alles in elkaar zit , dat zwart .. dat het detail verloren gaat :(
als ik de vloer en achterbak en deurpanelen ook zwart doe .. word het erg donker .. maar nu deze dingen wart zijn is er wienig keus om de deurpanelen en achterbak anders te doen ..
de vloer kan wel grijs oid

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
idee om de binnenkant wat minder donker te maken ...
een klein beetje echt alu erin , voorzichtig geknipt met de gladde kant in het zicht

Afbeelding

wat dan mooi is dat het een klein beetje spiegelt , als straks dan alles zwart is en de kooi in de bodykleur .. denk dat dat een mooi geheel word ..

Afbeelding

achter 1 paneel gemaakt , dan wil ik l+r ernaast net zulke grote panelen maken daar loopt dan de kooi net doorheen .. en verder de diepe delen met stof doen en de opstaande randjes kunstof houden , dan die plus het stof zwart en daarna de alu panelen erop ..
hoedenplank ook stof

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 20:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi man! :mrgreen:

Kan het hendeltje nog wel netjes bewegen? :lol: :lol:
Nee echt super gedaan.

Je had de tip met het tape op de stoelen al eerder geroepen.
Maar nu heb je er een echte tutorial van gemaakt.
Duidelijk zo.

Hulde!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 21:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
thnx ! zou kunnen als ik onder een gaatje had gemaakt had hij heen en weer gekunt , dacht er nig aan maar ja heeft ook geen meerwaarde :lol: zit straks binnen .. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 11:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 okt, 2015 13:48 pm
Berichten: 422
Woonplaats: Lisse
Je bent gewoon een kunstenaar richard 8)
Vraagje, waar haal je die stoftape? :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 16:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
thnx ! en die tape vind je in bijna elke verbanddoos ... is tape voor verband geloof ik .. dus bij de drogist of kruidvat ??

eindelijk licht buiten , lijkt wel lente , ik kreeg nu de stoelen en console veel beter op foto :mrgreen:

Afbeelding

en de console met de gemonteerde hurst shifter ... ben er best trots op :mrgreen: :oops:

Afbeelding

dan in het interieur

Afbeelding

met het stuur erbij zie je beter dat de verhoudingen aardig kloppen , zijn ook best grote dingen die shifters

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 50  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement